Keuze leasewagen

Wat zou jouw keuze zijn?

  • Toyota Auris Hybrid Lease

    Stemmen: 1 1,5%
  • Skoda Octavia Combi Ambition Businessline DSG7/1.2 TSI

    Stemmen: 55 83,3%
  • Renault Megane 0.9 TCE90 zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ford Focus wagon 1.0 EcoBoost zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 10 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66

Gieliovd

Forumguru
Kijken wat ik tijdelijk ga krijgen... Astra'tje ofzo, of een C4 begreep ik. Hmm.

Clio staat ook te koop, maar biedingen zijn niet echt denderend :(
 

Badnews

Senior Member
Wel raar dat die 81% een 1.2l benzine zou nemen...
Ik behoor tot de 17% andere, die ook een oct3 zou nemen, maar dan andere motor en hatchback.
Vond de vraagstelling ook wat vaag... En lijkt me sterk dat 80% van de bezoekers hier de combi 1.2 zou nemen,
 

Gieliovd

Forumguru
De vraagstelling was niet vaag hoor, het was deze of geen. Ik kon weliswaar ook een 1.4 TSI kiezen maar dan een handbak. En automaat was een eis :)

Vanuit het lijstje koos 81 deze.
 

Badnews

Senior Member
Voor mijn gevoel kozen die 81% het woord Octavia, wat ook logisch op dit gedeelte van het forum.
Het was meer richting jouw een bevestiging voor je keuze, die absoluut super is.
Vandaar vaag, want deze situatie was echt puur voor jouw gericht, met jouw keuzebeperkingen.
Ik had die beperkte keuze niet, en ben gek op de diesel (geen idee waarom, maar persoonlijk vind ik een diesel relaxter rijden), dus voor mij was de benzine al geen optie (reed prima, al vond ik de hand6 1.4 prettiger). Ikzelf heb lang tussen de jetta en octavia getwijfeld, dus een lekker snelle benzine bak met hybrid en 14% bijtelling of tragere grote auto, maar sinds mijn prius ben ik van het hybrid toekomst geloof gevallen, en geloof meer in de rechter voet, daar is winst te halen.
Mijn keus is dus een saaie trage diesel geworden, waar ik me prettig bij voel.
Maar de vraag op het forum was welke lease ik zou kiezen uit 4 bakken, waar mijn keuze niet bij stond, dus 'none of the above'

Je keuze is super, zonder meer. Nu inderdaad wachten. Hoop dat je hem voor half october hebt... Maar wachten duurt zo lang ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tja, een hoop woorden, maar het ging hier natuurlijk wel om de keuze waar Gieliovd zich voor gesteld zag.
Overigens eigenaardig dat ik de Octavia 1.2 met DSG niet vindt op de Skoda site. Was wel benieuwd naar het verschil in prijs tussen Octavia III combi en Yeti in zelfde uitvoering met 1.2 DSG
 

Badnews

Senior Member
Ik ga ervan uit dat het een optie van 2200 euro in nederland is.
Volgens mij waren alle prijzen 2200 euro hoger tussen hand en dsg
 

Rosinfield

† In Memoriam
zit hem wsch in businessline. Voor het gewone klootjesvolk blijkbaar niet verkrijgbaar in die uitvoering (1.2 dsg);)
 

Gieliovd

Forumguru
<geknipt>
Voor mijn gevoel kozen die 81% het woord Octavia, wat ook logisch op dit gedeelte van het forum.
Het was meer richting jouw een bevestiging voor je keuze, die absoluut super is.
Mijn keus is dus een saaie trage diesel geworden, waar ik me prettig bij voel.
Maar de vraag op het forum was welke lease ik zou kiezen uit 4 bakken, waar mijn keuze niet bij stond, dus 'none of the above'

Je keuze is super, zonder meer. Nu inderdaad wachten. Hoop dat je hem voor half october hebt... Maar wachten duurt zo lang ;)
Eens, ik vertrouwde op een niet teveel gekleurd advies maar op een Skoda forum in een O³ subforum vraag ik erom.

Mijn keuze"beperking" in deze heeft me inderdaad gestuurd naar waar ik ben. Voor mij de DSG en het genot hiervan boven het vermogen. Natuurlijk wilde ik liever een 1.8 TSI of een 2.0 TDI rijden die de straatstenen uit de grond trekt. Ach, mijn volgende auto over 4 jaar, bij een volgende stap in m'n carrière?

Ach, saaie diesel? Ik vind de 1.6 TDI met DSG anders heel prettig rijden. Ik reed hem splinternieuw uit de showroom en vond hem wat lui onderin, maar op toeren kwam er goed leven in. Ja, geen 2.0 TDI power. Maar mocht de leasemij besluiten om deze motor er in te lepelen hoor je mij geen minuut klagen. Ik prefereer zelf ook absoluut diesel.

En wachten... ja dat duurt altijd te lang. Eerst maar eens mijn proeftijd doorkomen, zou ook lachen zijn als ik daar niet door kom. O, o, o...

Maar ehm, oktober. Het is nu eind juni. Ik heb zoiets van 8 weken levertijd wordt alweer eens wat! Maar ben benieuwd....


Ik heb trouwens ook een aantal keer over de site gekeken en hier staat wel weer 1.2 TSI met DSG en daar weer niet enz... Hetzelfde voor dynamic pakket, is dat nou wel of niet met 3 spaken stuur? En die DSG flippers, wanneer krijg je die nou wel of niet?

Duidelijkheid is ver te zoeken. Zo zijn er nog wel meer opties waar ik echt van denk "tja, dat moet ik dan maar zien als ik de wagen ophaal". Neem de prullenbakjes in de deuren. Of de 230v aansluiting in de achterkant van de armleuning. Of de multimedia houder in de console.

Zo ook voor de auto zelf. Ik heb zeer kortgeleden geleerd dat de "goedkope" versie met de 1.2 motor geleverd wordt met een torsieas en de "duurdere" modellen met multi-link. De 1.6 TDI volgens mij ook met torsieas, verklaar wellicht het gehobbel dat ik tijdens de proefritten waarnam. Je hebt dus niet met dezelfde auto te maken.
 

CoesDoes

Forumguru
Hetzelfde voor dynamic pakket, is dat nou wel of niet met 3 spaken stuur? En die DSG flippers, wanneer krijg je die nou wel of niet?

Duidelijkheid is ver te zoeken. Zo zijn er nog wel meer opties waar ik echt van denk "tja, dat moet ik dan maar zien als ik de wagen ophaal". Neem de prullenbakjes in de deuren. Of de 230v aansluiting in de achterkant van de armleuning. Of de multimedia houder in de console.

Zo ook voor de auto zelf. Ik heb zeer kortgeleden geleerd dat de "goedkope" versie met de 1.2 motor geleverd wordt met een torsieas en de "duurdere" modellen met multi-link. De 1.6 TDI volgens mij ook met torsieas, verklaar wellicht het gehobbel dat ik tijdens de proefritten waarnam. Je hebt dus niet met dezelfde auto te maken.

Dynamic is met 3-spaaks stuur, in de prijslijst staat bij de ABL "Uitneembare afvalbakken in voorste deurportieren" dus dat is duidelijk, in dezelfde prijslijst staat ook dat de 230V onderdeel is van het functiepakket (en dus niet standaard is), de multimedia houder is volgens mij een extra optie.

Over de assen zegt netcarshow: "Petrol engine versions with up to 103 kW und diesel engines up to 110 kW come with a newly designed twist beam rear axle. More powerful engines as well as future all-wheel-drive (Combi) and natural gas CNG drive versions will use a newly developed multi-link rear axle.", lijkt er dus op dat de 1.8 de RS en de 4x4 de multilink as krijgen (grappig is dat deze in de manual ook met een iets kortere wielbasis staan..) en de rest een twist beam as heeft
 
Bovenaan Onderaan