Keuze leasewagen

Wat zou jouw keuze zijn?

  • Toyota Auris Hybrid Lease

    Stemmen: 1 1,5%
  • Skoda Octavia Combi Ambition Businessline DSG7/1.2 TSI

    Stemmen: 55 83,3%
  • Renault Megane 0.9 TCE90 zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ford Focus wagon 1.0 EcoBoost zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 10 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66

Noord26

Forumguru
Allemaal uni-lakken, dus geen metallic? Metallic laat een auto wel een stuk beter over komen om eerlijk te zeggen.
 

Gieliovd

Forumguru
Yep, maar zoals volgens mij beschreven moet ik daarvoor kleuren maxidot, chroom ramen, stoelverwarming laten vallen om binnen budget te blijven. En dan zit ik liever binnen jaren lang prettiger dan metallic met een mooiere kleur. Het is niet anders.
 

Rallye

Forumguru
Ook in wit niet lelijk; het "hoog op de poten"-gevoel blijft. Telkens weer opvallend: de Engelse obsessie met spatlappen...
 

fh232

Nieuw lid
Held! Goed gevonden!

Wit staat hem ook wel erg goed. Ik zou dan wel chroom nemen, vind ik toch wel erg sjiek staan.

Toch vind ik rood ook echt niet misstaan! Vind hem er een stuk sportiever door worden.

Ik heb juist bewust het chroom eruit gelaten, terwijl het makkelijk in mijn leasebudget had gepast.

Mijn twee opties waren grofweg een 1.4 Elegance BL in race blue (+sunset, drive setup) (dus alles met chroom) of een 1.4 Wit Ambition BL (+ audio pakket, Teron (fabriek af) en Hawk velgen, trekhaak, sunset, maxi kleur, parkeersensoren voor en achter en drive setup (Wit met hoofdzakelijk zwarte accenten dus). Keuze na wat wikken en wegen gemaakt voor de witte uitvoering. Die is overigens qua lease en bijtelling ook iets voordeliger. Ben erg benieuwd naar eindresultaat, helaas moet ik daar nog wel even op wachten... (eind oktober).
 

EdK

Forumguru
Tsja zou toch die blauwe nemen, heb deze op Yeti gezien van Rosinfield en is geheel niets verkeerd aan.

en wat die dealer zei over blauw, tsja zei mijne ook jaren terug over sahara beige op me fab 1
 

sitechris

Donateur
Een rode Octavia vind ik niet je van het. Op andere auto's (Leon, Giulietta, 1 serie) kan het prima, maar de Octavia vind ik niet sportief genoeg voor een dergelijke kleur. Ik zou persoonlijk voor wit gaan. Prima kleurtje
 

Altos

Banned
Ik vind juist de grijze en bruine kleuren zeer saai bij deze auto...De mooie photoshop kleur op de folder bestaat niet. de andere zilveren kleuren zijn veel te "lease zilver" vind ik. De donker grijze is me wat te Audi, De bruine kleur vind ik wel mooi maar niet super. Rood is jammergenoeg een uni kleur maar staat wel goed vind ik, wit staat ook zeker goed, blauw vond ik niet zo mooi op race blue na dan natuurlijk:D.
Ik vind dit juist een auto die je niet te saai moet maken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 

Falcon

Donateur
Ik rij dus nu in de Prius Wagon met de beroemde 1.8 en CVT. Puur uit praktische overweging en verstand gekozen. En nu 6 maanden verder... kijk ik dromerig naar de nieuwe Octavia en de facelift van de SuperB.

;)

Kern van het verhaal, kies lekker voor die Skoda.


Daarnaast nog iets anders, en ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is... maar er zal vanaf 1-1-2014 MRB betaald moeten worden voor de Auris. Wordt dit 1 op 1 doorgerekend naar jou (en dus ben je dan rond de 70 euro per maand duurder uit) of betaald door je werkgever of gedeeltelijk door jou en de werkgever?

Misschien maakt het bovenstaande de keuze makkelijker.. omdat dan de Auris duurder gaat worden.
 

Gieliovd

Forumguru
Goed beste mensen, de kogel is door de kerk.

Gekozen auto:
Skoda Octavia combi (5-deurs) 1.2tsi greentech businessline ambition 77kW dsg aut
Bekleding: Standaard
Kleur: Candy White, code onbekend.

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: MaxiDot kleurendisplay € 100,-
Accessoire: Multicon stekkerdoos € 19,-
Optie: Lichtmetalen velgen 17 inch Teron € 190,-
Optie: Sunset € 180,-
Optie: Candy White € 0,-
Optie: Stoelverwarming op de voorstoelen € 200,-
Accessoire: Trekhaak vast voorzien van 13-polige kabelset € 699,-
Optie: Chromen raamlijsting € 200,-

Voor foto's zie deze post en bedenk er een trekhaak bij en chromen raamlijsten:
Op het Engelse forum heeft iemand foto's gepost van een witte combi met zwarter rails en Teron velgen. Precies de configuratie Bekijk bijlage 18513 Bekijk bijlage 18514 Bekijk bijlage 18515 die voor mij in bestelling staat. Voor zomerbanden komen er dan nog de zwart/zilveren Hawk velgen bij :)

Happy days!!!! :D

En nu de levertijd afwachten, ben erg benieuwd!

Ik had graag nog DSG flippers aan het stuur gehad, maar zelfs bij het Dynamic pakket van €350 is dat nog een onduidelijk verhaal.

Als opmerking heb ik bij de bestelling gezet dat ik toch persoonlijk zou adviseren om er een 1.6 TDI in te lepelen gezien de 35-40k die ik verwacht te gaan rijden per jaar. Dit ook met het oog op de goedkopere gebruikskosten voor de werkgever.

Stiekem wil ik deze auto al een paar jaar privé kopen met DSG en dat soort dingen. Maar privé kan ik het gewoon niet betalen en ik zou anders wellicht een O2 gekocht hebben van 6-7 jaar oud. Dus ik ben happy! Ben uiteindelijk gewoon bij mezelf gebleven, de Skoda man :)
 

Gieliovd

Forumguru
Gek he maar bij eerste bericht wist ik al dat het dit ging worden behalve de kleur niet......:bloemen::jaja:
Clown ;) Tja, misschien ik ook wel. Maar je moet dingen toch afwegen! En wit, ik denk dat het een hele mooie wagen wordt.

Eens gaan praten over een abonnementje bij de krasstraat :D

Hopen dat het wellicht op de tankpas kan.. elke 1-2 weken ff door de karrewas.
 

Darkside

Forumguru
Mooie auto. Bij mij ligt het kantelpunt ook op 35k voor de werkgever (nog wel tenminste).
Rij je 35k of minder. Dan mag je benzine (iets waar ik blij mee ben want een 1.2 TSI is goedkoper in de lease dan de 1.6 TDI).
Rij je echt meer dan 35k. Dan zou je moeten dieselen.
Het is echter lastig te voorspellen hoeveel ik echt per jaar ga rijden de komende 4 a 5 jaar.
Dus hou ik het op 35k.
Ik vind het dus niet zo gek dat je nog voor de TSI mag kiezen.
 

Gieliovd

Forumguru
We merken wel wat ze zeggen, ik ga in ieder geval niet meer bijtelling betalen als ze wel met een TDI aankomen want dan rij ik die TSI met plezier.

Zoals je zegt, moeilijk te voorspellen....
 
Bovenaan Onderaan