Keuze leasewagen

Wat zou jouw keuze zijn?

  • Toyota Auris Hybrid Lease

    Stemmen: 1 1,5%
  • Skoda Octavia Combi Ambition Businessline DSG7/1.2 TSI

    Stemmen: 55 83,3%
  • Renault Megane 0.9 TCE90 zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ford Focus wagon 1.0 EcoBoost zesbak

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 10 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66

Altos

Banned
MaxiDot kleur : Deze bied zeker een luxere look, ik heb em ook als extra erbij besteld. zoiezo meer pixels dus alles ziet er wat beter uit en is mooier afgerond, dagteller "rolt"om als het ware...zal vanavond even een foto maken voor je. Ik vind deze optie het geld zeker waard!
Zie hieronder vast een plaatje via google :
0.jpg
 

Gieliovd

Forumguru
Ah thanks! Racing Blue heb je, die overweeg ik ook. Mooi! Ben je er nog blij mee, je keuze? Of valt hij erg veel op?

Ik ben vrij rustig/underdog meestal :)
 

Greggy

Actief lid
Ik mis een beetje verdere eisen om iets leuks te verzinnen. Station, automaat kan ik wat mee maar 'afladen met opties' en 'kunnen trekken' is te vaag. Welke opties zijn must have? Hoeveel moet je kunnen trekken? Je noemt nergens het kostenaspect; speelt geen rol? Vast niet. Of is dit jou finale shortlist?
 

Gieliovd

Forumguru
Haha, geld speelt geen rol in mijn leven. En toen werd Gieliovd wakker.

Het is in feite mijn final shortlist omdat ik keuze heb uit een aantal auto's in mijn categorie met een beperkt budget. Dat budget kunnen ze me niet vertellen, het moet en zal via die site en die configurator. Op een bepaald moment, met de O3C iets van €26.910, zegt het programma "zo is het genoeg Gieliovd" en dan kan er niks meer bij of af, ook al heb ik zoiets van ja die 3 euro extra in de maand kan ik wel hebben.

- Golf Variant is ook een optie zie ik net, Trendline Executive (morgen eens wat opties erop hangen en kijken, maar zo te zien is hij heel wat kaler standaard) en als ik daar een trekhaak onder hang dan zit ik al ruim boven de 27k.
- Skoda zoals beschreven
- Auris touring zoals beschreven

Verder Megane, Focus, Clio, Fabia stations maar allemaal met handbak.

O, de lijst is aangepast vandaag! Er staat nu ook een Volvo V4 1.6T kinetic tussen.. maar eens naar kijken.

Ik heb geen must have opties behalve trekhaak, automaat, station en de standaard business stuff zoals nette navi, climate, carkit... maar ik wil "best bang for buck" hebben dus zo loaded mogelijk met zo fijn mogelijke techniek.

Daarom neig ik naar de O3C vanwege fijne motor, fijne bak, fijne zit, veel ruimte, veel uitrusting.
 

Noord26

Forumguru
Als ik objectief de auto's bekijk krijg je met de O3C het meeste/fijne auto voor je geld. Zeker de combinatie van de TSI met DSG is zeer aangenaam als je veel kilometers maakt. De DSG kunnen vele andere merken nog een puntje aan zuigen hoor!
 

Altos

Banned
Ah thanks! Racing Blue heb je, die overweeg ik ook. Mooi! Ben je er nog blij mee, je keuze? Of valt hij erg veel op?

Ik ben vrij rustig/underdog meestal :)
Ik ben zelf ook een rustig persoon maar deze kleur kan diverse kanten op, van sportief tot strak chique.
Geen seconde spijt van! Deze kleur accentueerd de lijnen superstrak en heeft echt die wauw factor.
Wit lijkt me trouwens ook erg mooi maar was toen we deze uitzochten nog niet in metallic te krijgen.
 

Greggy

Actief lid
@Gieliovd: okay, helder. Mijn suggestie was idd om te kijken in het B-segment en hier helemaal los te gaan. Persoonlijk rij ik liever een klasse lager dan een minimalistische hogere klasse. Maar da's persoonlijk zoals zoveel zaken in het leven. :)
Automaat als eis begrijp ik (:D. Maar station persé? Heeft dit niet meer te maken met ruimte? Bijv. een Clio Estate is ook leuk, ruim en met automaat (en die volladen met opties). Automaten: Jetta Hybrid? KIA Ceed SW (fraai!)? Ibiza ST? i30 Wagon? 308 SW (hmmm...)?
Begrijp me niet verkeerd de O3 is zeker top en Auris ook fraai, maar denk even meer aan jou eisen en gestelde kaders/opties.

@noord26; eens! DSG is top, hoewel ik er nog steeds niet over uit ben of ik dit privé ook zou doen... Maar dit is lease.
 

Noord26

Forumguru
Ik weet hoe een DSG rijdt. Als vrouwlief niet een lichte voorkeur voor een handbak zou hebben, hadden wij nu ook een DSG gehad. Ja.. ik zit ook onder de duim.
 
Bij mijn vorige werkgever heb ik een Honda Civic Hybride uit de pool gereden....geloof me, zo'n hybride is echt geen pretje. En een herrie.... Even snel een vrachtwagen voorbij op de rijksweg is bijna een formule 1 wedstrijd. Ik zou het wel weten..... ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Ik ben zelf ook een rustig persoon maar deze kleur kan diverse kanten op, van sportief tot strak chique.
Geen seconde spijt van! Deze kleur accentueerd de lijnen superstrak en heeft echt die wauw factor.
Wit lijkt me trouwens ook erg mooi maar was toen we deze uitzochten nog niet in metallic te krijgen.
Ik heb gereden in een splintertjenieuwe O3C 1.6 TDI met DSG deze week. Die was ook in deze mooie kleur uitgevoerd, vond hem inderdaad erg strak. Ik vraag me af hoe een witte eruit ziet (gezien die "gratis" is en wit ook best mooi is bij bepaalde auto's).

@Gieliovd: okay, helder. Mijn suggestie was idd om te kijken in het B-segment en hier helemaal los te gaan. Persoonlijk rij ik liever een klasse lager dan een minimalistische hogere klasse. Maar da's persoonlijk zoals zoveel zaken in het leven. :)
Punt is, alle lagere segment auto's die ik kan kiezen zijn klein gemotoriseerd en allemaal handbakken. Alleen de Auris, Golf en Octavia zo snel ik me dat herinner hebben een automaat als optie.

Je moet het zo zien, ik heb een lijst met auto's te kiezen en daarin een lijst met uitvoeringen. Zo kan ik bij de O3 bijvoorbeeld kiezen voor een 1.2 TSI ambition. Voor 43 euro in de maand meer krijg je dan DSG. Nog 20 euro en je hebt een Elegance handbak. Nog 6 euro daarbij en dan heb je een 1.4 TSI ambition. Meer is er niet te kiezen.

Idem voor, neem een Megane of een Clio station, daar heb je uitvoeringen met diverse opties en die kosten meer of minder. Maar een automaat, neen.
Bij mijn vorige werkgever heb ik een Honda Civic Hybride uit de pool gereden....geloof me, zo'n hybride is echt geen pretje. En een herrie.... Even snel een vrachtwagen voorbij op de rijksweg is bijna een formule 1 wedstrijd. Ik zou het wel weten..... :wink:
Dat is duidelijke taal. Misschien moet ik nog maar een keertje gaan rijden. Ik liep ook aardig te blazen op de A12 om een afslag te halen voor een vrachtwagen langs. Ja hij liep in de toeren...

Ligt er ook aan waar je vandaan komt. Ik heb weliswaar een luxe auto momenteel, maar daar ligt een atmosferische 1.4 16 klepper in met 100 PK bij misschien wel 5000 toeren en koppel van likmevestje. Dus ja, als ik snel wil en ik schakel naar z'n 4 met 100 dan jaag ik hem ook naar de 4000+.. en ik rij 4000 toeren met iets boven de 120 ;)
 

Noord26

Forumguru
Dit gaat er allemaal meer over waarom je niet voor de O3C zou moeten gaan. Tenminste ik krijg de indruk dat eigenlijk al lang besloten hebt?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
@noord26 ik deel jou mening, hij weet alleen nog niet welke uitvoering en kleur...maar voor de rest weet hij het al..wil alleen de bevestiging of hij de goede keuze maakt..maar die keuze kan hij alleen maar voor zichzelf maken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk het ook en anders moeten we hem nog wat meer onder druk zetten, want stel je voor dat hij toch wat anders kiest. Dat zouden we toch wel als een gevoelige nederlaag ervaren, Gieliovd!
 

Gieliovd

Forumguru
Mwah dat is niet helemaal waar. Ik probeer juist de andere auto's er tegen af te zetten.

De Skoda is een beetje de norm voor me nu, ook omdat iedereen die CVT zo afkraakt. Het probleem is dat wanneer mensen me vertellen dat ik het niet moet doen, ik ze altijd ongelijk wil geven en het alsnog doe. Dus ja, daarom lonkt de Auris ook nog zeker ;)

Ik heb ook de V40 nu bekeken en volgeladen met opties... dan kom ik op net onder de €300 per maand met een handbak. Ook een heel mooie auto die V40! Erg, erg slim in elkaar gestoken bij Volvo. Maar dat gaat hem niet worden, én te duur én geen automaat.

De Skoda nog even aangekleed met alles wat ik aan kan klikken:
MaxiDot kleurendisplay..
Lichtmetalen velgen 17 inch Teron..
Sunset..
Stoelverwarming op de voorstoelen..
Chromen raamlijsting..
Pacific Blue..
Trekhaak vast voorzien van 13-polige kabelset..

Dat, opgeteld bij de toch al niet karige Ambition Businessline is het een heel complete wagen.

De kleur is alleen net zoals bij de Auris lastig... ik kan kiezen uit wit, corrida red (niet dus) en pacific blue. Ik heb nu Pacific Blue gekozen, maar ik kan heel weinig foto's vinden. Als ik ze vind, ziet het er heel flets uit. En wit en rood... is dat mooi??

Morgen eens terug naar de Skoda en Toyota dealers.

Ik wil die kleuren in het "echt" zien.

Wat vinden jullie zwaarder wegen bij een lease, opties binnen waar je elke dag tegenaan kijkt en op zit, of het kleurtje? Liever heb ik Race Blue of zwart of een mooie zilver kleur.. maar dan vallen Sunset, stoelverwarming en chroom weg.
 
Mwah dat is niet helemaal waar. Ik probeer juist de andere auto's er tegen af te zetten.

De Skoda is een beetje de norm voor me nu, ook omdat iedereen die CVT zo afkraakt. Het probleem is dat wanneer mensen me vertellen dat ik het niet moet doen, ik ze altijd ongelijk wil geven en het alsnog doe. Dus ja, daarom lonkt de Auris ook nog zeker ;)

Ik heb ook de V40 nu bekeken en volgeladen met opties... dan kom ik op net onder de €300 per maand met een handbak. Ook een heel mooie auto die V40! Erg, erg slim in elkaar gestoken bij Volvo. Maar dat gaat hem niet worden, én te duur én geen automaat.

De Skoda nog even aangekleed met alles wat ik aan kan klikken:
MaxiDot kleurendisplay..
Lichtmetalen velgen 17 inch Teron..
Sunset..
Stoelverwarming op de voorstoelen..
Chromen raamlijsting..
Pacific Blue..
Trekhaak vast voorzien van 13-polige kabelset..

Dat, opgeteld bij de toch al niet karige Ambition Businessline is het een heel complete wagen.

De kleur is alleen net zoals bij de Auris lastig... ik kan kiezen uit wit, corrida red (niet dus) en pacific blue. Ik heb nu Pacific Blue gekozen, maar ik kan heel weinig foto's vinden. Als ik ze vind, ziet het er heel flets uit. En wit en rood... is dat mooi??

Morgen eens terug naar de Skoda en Toyota dealers.

Ik wil die kleuren in het "echt" zien.

Wat vinden jullie zwaarder wegen bij een lease, opties binnen waar je elke dag tegenaan kijkt en op zit, of het kleurtje? Liever heb ik Race Blue of zwart of een mooie zilver kleur.. maar dan vallen Sunset, stoelverwarming en chroom weg.
Race bleu is een erg mooie kleur. Persoonlijk vind ik bij een leasebak het gemak en comfort zwaarder wegen dan de kleur. Ik zou dan geen problemen hebben met een witte auto met meer comfortabele opties. Trouwens, wit is best sportief hoor...
Hier nog wat foto's van Race Bleu...
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    899,8 KB · Weergaven: 37
  • image.jpg
    image.jpg
    703,8 KB · Weergaven: 35
  • image.jpg
    image.jpg
    855,6 KB · Weergaven: 36
Bovenaan Onderaan