Keuze accu bij vervanging

Tees

Donateur
Woooww....voor dat geld kan je wel een nieuwe accu én een OBDeleven kopen, kan je m zelf inleren...als je het duurste merk accu bij accudienst.nl neemt (Exide) ben je zo'n €150 kwijt. €100 erbij for OBDeleven Pro, dan kan je nog een zeer mooie fles whisky meenemen om bij te komen van al t werk ;)
 
Laatst bewerkt:
Mag lije dat het wel een originele VAG accu is dan.. maak eens een foto van de accu als je hem terug hebt? Straks zit er een “gewone” varta in voor de hoofdprijs..

Ik heb overigens op aanraden van iemand hier die zei (in persoon toen ik daar was) “waarom ga je niet gewoon naar ferry” bij vag car onderhoud laten doen.

Onderaan de streep was hij geloofik (rekening houdend met de economy service prijzen voor de O3 destijds) slechts 20 of 30 euro goedkoper dan de dealer.. mijn fout; had vooraf geen prijsopgave gevraagd. Leermoment. Maar dan had ik er uberhaupt niet heen gegaan voor dat prijs verschil.

Tweede punt; krijg ik een leenauto mee.. een ruim 20 jaar oude audi a3 met een hele kerstboom aan storinglampjes waaronder de airbag. Koppeling zat zo hoog dat je bijna met je knie tegen het stuur zat om te kunnen bedienen.. ik denk.. wat stuurt dag ding zwaar.. tja.. oude kut auto. Misschien geen stuur bekrachtiging? Nee. Alle 4 de banden gewoon op 1,2 bar.. en daar stuurt ie mij mee weg over de snelweg..

Krijg ik achteraf als antwoord; ja.. niet ideaal maar kan wel.. sjonge jonge.. is dat je visite kaartje

Voor mij iig nooit meer vag car.
 

EdK

Forumguru
en daar stuurt ie mij mee weg over de snelweg..
Ehhhh , jij laat je ermee de weg op gaan !!
Je bent geheel niet verplicht om er in te stappen en er mee weg te rijden.
Sterker nog, als bandprofiel 1,2mm zou wezen en je word staande gehouden dan kun je zelf de bekeuring betalen !

Wij krijgen ook wel eens geladen aanhangers mee die zijn geladen door magazijn.
Maar als die verkeerd zijn geladen dan laten wij die gewoon staan !
Mogen ze hem herladen en daarna de spullen brengen naar ons.
Koppel je hem aan en ga je er toch mee rijden en je word staande gehouden en je zegt tegen meneer agent dat de magazijnmedewerker hem fout heeft geladen, zegt meneer agent prima meneer maar U bent er mee accoord gegaan door er in te stappen dus U bent fout en U krijgt de bekeuring !!
 

Tees

Donateur
1.2 mm is nogal wat anders dan 1.2 bar @EdK...en je vergelijkt bovendien appels met peren: een professioneel (!) vrachtwagenchauffeur wordt geacht zijn zaken op orde te hebben. Een burger zonder verdere autotechnische kennis mag verwachten dat een leenauto van een garage voldoet aan wet- en regelgeving.
Overigens worden bekeuringen voor de staat van de wagen naar ik meen aan de eigenaar van de auto gestuurd, dus dan komt die vanzelf bij de garage uit. En ik zou dan dus niet betalen, zéker niet als ik bij inlevering heb aangegeven dat de auto naar mijn mening niet voldeed aan de veiligheidseisen.
 
Haha.. sjonge.. ja beetje offtopic wel hoor.. maar als ik een leenauto mee krijg ga ik er vanuit dat de banden igg op spanning zijn..
als jij in een restaurant op een stoel gaat zitten ga je toch ook niet kijken of de poten wellicht door houtworm zijn aangevreten? ;)
 

Eltjo

Forumguru
Tja, meestal is de auto van de monteur niet in al te beste concoursstaat.
Ik krijg een keer een Kadet mee als leenauto toen ik zelf een lease Kadet had. Die auto stuurde en bediende ook veel zwaarder en als hoofdprijs ging de claxon ineens aan midden in Hilversum. Contact uit, claxon uit. Op het stuur slaan hielp niet, dus met continue claxon aan de auto aan de kant gezet, de zekering opgespoord en eruit getrokken.
De auto heb toen ingeleverd met de opmerking dat dat geen reclame was voor een Opel garage.

Accu voor start-stop Golf 1.0TSI bij de dealer € 320, Up iets minder. Wel incl. montage!
Mijn Varta accu (80? Ah) voor de S2 zonder ss s avonds tijdens corona1 op de deurmat voor €85. Excl. montage, dat wel.
Ik sta niet elke dag in de file, dus dan moet een ss systeem wel erg veel brandstofbesparing opleveren!
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Slik. Net besloten dat de garage (VAG Car service Bergschenhoek) er een nieuwe EFB accu in mag zetten. Ging (standaard) 10% onder de dealer prijs zitten maar vroeg toch 420 euro.
WTF?!? 420 euro voor een accu vervanging? o_O


Die accu is idd voorzien van gouden handgrepen en verpakt door elfjes in het maanlicht. En zeker gemonteerd door een monteur in een driedelig pak die in een futuristische glazen & marmeren assemblage hal, onder het toeziend oog van een aantal supervisors m.b.v. augmented reality deze uiterst wetenschappelijk exercitie heeft uitgevoerd.


De accu van onze Roomster heb ik twee jaar geleden al eens zelf vervangen:
daar was ik maar liefst 65 euro voor kwijt.

En vorige week nog de accu vervangen van de Renault Megane TCE van onze dochter/schoonzoon. Dat was idd wat duurder. Dat kostte maar liefst 90 euro... ;)
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Slik. Net besloten dat de garage (VAG Car service Bergschenhoek) er een nieuwe EFB accu in mag zetten. Ging (standaard) 10% onder de dealer prijs zitten maar vroeg toch 420 euro..........

Oeps.. zo zou ik je wel 40% korting hebben willen geven op de dealer prijs.

Tip voor de volgende keer om verder te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
.....
Tweede punt; krijg ik een leenauto mee.. een ruim 20 jaar oude audi a3 met een hele kerstboom aan storinglampjes waaronder de airbag. Koppeling zat zo hoog dat je bijna met je knie tegen het stuur zat om te kunnen bedienen.. ik denk.. wat stuurt dag ding zwaar.. tja.. oude kut auto. Misschien geen stuur bekrachtiging? Nee. Alle 4 de banden gewoon op 1,2 bar.. en daar stuurt ie mij mee weg over de snelweg..

Krijg ik achteraf als antwoord; ja.. niet ideaal maar kan wel.. sjonge jonge.. is dat je visite kaartje............
Ik wist niet dat ze ook een A3 in de pool hebben, ik krijg steeds een Golf Variant mee, maar herken wel de koppeling die niet bepaald top is.
De rest van je klachten herken ik niet, wel dat ze slordig worden: ik ging mijn auto halen na onderhoud en APK, was ie vergeten om de APK af te melden.:banghead:
Geluk dat ik het direct zei toen ik het lijstje werkzaamheden opsomde, had ie nog 5 minuten om de auto alsnog af te melden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij zou toen Golf plus auto’s kopen, stuk of 5-6, waren wat nieuwer zei ie… die heeft ie tot de dag van vandaag vast nog niet..
Hij heeft m nog steeds; laatste overschrijving 2017.

@EdK haaa.. gecontroleerd op schade? Ahwelnee, dat interesseerde hem niks.. daarom had ie ook van die oude auto’s; dat als daar wat mee gebeurt dan was dat niet zo erg zei ie… en tank bijgevuld? Gereden kilometers? Kreeg dat ding zo goed als leeg mee en hij was nog leger bij terugkomst.. er stonden wel wat gereden kilometers op de factuur maar dat waren er een stuk minder dan wat ik gereden had iig..

Hier had ik dus de banden opgepompt..

IMG_3544.JPG
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb elke keer aantal gereden km's een vast km-prijs betaald, en daar zit dan de brandstof bij in. (Voorkomt dat de ene klant de tank niet goed vol gooit en de volgende extra moet tanken)
 
@Chateau Rouge ; wij, nouja, in ieder geval ik, zijn/ben errgg benieuwd naar een foto van de geplaatste accu.. want zit er wel een originele VW-AG accu in of ben je dubbel genaaid met een reguliere Varta..?
 
Afgelopen weekend startte de auto niet meer, Skoda mobiliteit service gebeld, accu stuk. 355,- afgetikt voor een nieuwe originele accu + inleren door de Skoda service monteur aangezien ik de auto meteen die dag nog nodig had.

Wat een prijzen!! :-S

Trouwens, de auto is uit 2017, 56dkm gelopen. Ik wist niet dat een accu zo 'snel' de geest kon geven. Schijnbaar was het productiejaar van de originele accu 2015, dat helpt natuurlijk niet echt.
 
Bovenaan Onderaan