HarrieSkoda
Forumguru
Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik het idee dat mijn accu minder aan het worden is.
Om uit te sluiten dat het eventueel de dynamo is heb ik ook de spanning gemeten zodra de auto werd gestart, deze was toen 14,25 V, wat mij doet vermoeden dat de dynamo nog goed is, maar de accu in deze de boosdoener is.
Ik ben gaan zoeken op het artikelnummer wat op de (originele) accu stond; 6R0915105B.
Ik kom dan uit op vervangingsaccu's van bijv. Varta en Bosch. Nergens zie ik eenzelfde accu als die erin zit, wat ik persoonlijk best jammer vind.
Prijsopgave bij VAG-Techniek deed me leren dat dit geintje bij hun € 319,- zou kosten. Beetje gortig als je het mij vraagt.
Waar zou jullie keuze van accu naar uit gaan, als deze toch vervangen moet worden?
Specs van de huidige accu:
12V
69 Ah
360 A DIN
680 A EN/SAE/GS
EFB technologie (start/stop)
Nu hoor en lees ik van sommige mensen dat alleen middels VCDS een nieuw accu 'in te regelen' is, maar andere verhalen zijn weer dat dat nonsens is en je deze zo kunt vervangen.
Op de vervangingsaccu's staat namelijk géén BEM-code, die je volgens mij nodig hebt om hem in te regelen in VCDS.
Wie-o-wie kan mij op weg helpen, voordat ik dadelijk overhaast een accu ergens heb gehaald, en deze niet in de Octavia kan.
Om uit te sluiten dat het eventueel de dynamo is heb ik ook de spanning gemeten zodra de auto werd gestart, deze was toen 14,25 V, wat mij doet vermoeden dat de dynamo nog goed is, maar de accu in deze de boosdoener is.
Ik ben gaan zoeken op het artikelnummer wat op de (originele) accu stond; 6R0915105B.
Ik kom dan uit op vervangingsaccu's van bijv. Varta en Bosch. Nergens zie ik eenzelfde accu als die erin zit, wat ik persoonlijk best jammer vind.
Prijsopgave bij VAG-Techniek deed me leren dat dit geintje bij hun € 319,- zou kosten. Beetje gortig als je het mij vraagt.
Waar zou jullie keuze van accu naar uit gaan, als deze toch vervangen moet worden?
Specs van de huidige accu:
12V
69 Ah
360 A DIN
680 A EN/SAE/GS
EFB technologie (start/stop)
Nu hoor en lees ik van sommige mensen dat alleen middels VCDS een nieuw accu 'in te regelen' is, maar andere verhalen zijn weer dat dat nonsens is en je deze zo kunt vervangen.
Op de vervangingsaccu's staat namelijk géén BEM-code, die je volgens mij nodig hebt om hem in te regelen in VCDS.
Wie-o-wie kan mij op weg helpen, voordat ik dadelijk overhaast een accu ergens heb gehaald, en deze niet in de Octavia kan.