KESSY vergeten in te bouwen

M&M

Lid
Dat heb ik ook meegemaakt. Heeft te maken met het alarm icm kessy.
Heb de auto wel geaccepteerd maar daar stond een geldelijke tegemoetkoming tegenover. Wij willen namelijk wel isofix op de voorstoel en vinden kessy van minder belang.
 

Tuur71

Senior Member
Maar dat is toch absurd dat dat dan nergens staat aangegeven. En ik snap ook niet wat het verband is tussen kessy en alarm.
 

andrehj

Forumguru
Volgens Skoda.nl is Kessy nog steeds standaard op de Elegance Businessline, en optioneel op de gewone Elegance. Deze optie zou ik ook niet meer willen missen. Zelfs op de Fabia 3 (in tegensteling tot de Polo!) wordt het leverbaar.
 

andrehj

Forumguru
Er is inderdaad iets met het alarm. Als je in de Duitse configurator al een alarm hebt aangekruist bij de "Sicherheitsausstattung", kun je geen Kessy meer kiezen. Als je die twee samen wilt, moet je onder "Komfortaustattung" kiezen voor "Kessy sowie Alarmanlage". Beide samen kan dus wel, maar je moet even de juiste optie kiezen.
Maar dat hoort PON natuurlijk ook te weten, en dit netjes te configureren.
 

Tuur71

Senior Member
En zo als ik nu in dit forum zie is dit issue dus al een jaar geleden bekent. Dus dan mag je aannemen dat het is opgelost. Mooi niet dus!!
 

NewO3

Forumguru
Hm, heb ook EBL en safety pakket besteld. Ga maandag meteen dealer bellen. Auto wordt volgendeweek gemaakt. Dan liever geen alarm maar wel kessy idd.
Zijn er mensen op het forum die wel beide hebben ?
 
Laatst bewerkt:

Bertuz

Lid
@tha a: heb jij ook een EBL ?
Ja dat heeft hij, zoals in zijn handtekening te lezen is.

Het blijft raar dat een standaard optie niet geleverd wordt op je auto, ik hoop voor je dat het allemaal nog goed komt, ondanks dat je de auto wel hebt meegenomen. Ik zou persoonlijk de auto niet geaccepteerd hebben ook al zou de dealer aangeven dat ik hem gewoon mee kan nemen.

Succes!
 

Darkside

Forumguru
Idd. Misschien dat je hem nu toch geaccepteerd hebt.
Zou hem ook laten staan. Of echt goed zwart op wit van de dealer en de LM laten zetten dat je de auto niet geaccepteerd hebt en dat je nu, tijdelijk, er in mag rijden.
 

NewO3

Forumguru
Even contact gehad met de dealer over mogelijke problemen kessy icm alarm. Dealer geeft aan dat er inderdaad een incidenteel probleem is geweest tussen leverancier en fabrikant bij het opstellen van de menukaart waarin de configuratie staat vermeld. Hierbij zouden beide een steekje hebben laten vallen met agv dat een aantal EBL's zonder kessy geleverd zijn. Dit had niets te maken met een technische beperking, beide werken prima naast elkaar en worden ook zo geleverd. Dat zou ook voor mijn bestelling gelden, gewoon safety pakket en kessy.
 
Bovenaan Onderaan