KESSY vergeten in te bouwen

okerikioki

Nieuw lid
Net gebeld door de garage dat ze mijn nieuwe Octavia Combi EBL binnen hebben gekregen. Helaas wordt hij pas in Januari geleverd (ivm lease).
Verder wist de garage ook nog te melden dat de fabriek vergeten was het KESSY in te bouwen :pieker:
 

okerikioki

Nieuw lid
Dealer zat nog te wachten op een officiele verklaring van skoda NL en zou mij dan nog een update geven. Achteraf inbouwen is in ieder geval niet mogelijk...

Duidelijk is wel dat er iets goed mis is gegaan in de Quality Assurance bij de fabriek...

Ben benieuwd of er meer auto's die binnenkort worden geleverd hetzelfde probleem hebben.
 

mvneerbos

Senior Member
Balen zeg! Vind het wel erg raar dat ze dit vergeten zijn. Je zou zeggen dat op zo'n productieband gewoon een apart station is?

Misschien was de monteur even koffie halen toen je auto langs kwam...
 

tha a

Senior Member
ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen...

Hoe kunnen ze zoiets nou vergeten? Er hangt tijdens productie toch zo'n bon aan t chassis waar alle opties dmv streepjescodes ofzo worden afgestreept?
 

CDK

Forumguru
dat is balen! precies een optie die je niet meer wil missen als je'm eenmaal hebt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou het kunnen dat ergens in de keten de bestellingen van twee bijna identieke auto's zijn verwisseld?

In dat geval zou dus iemand anders een optie erbij krijgen die hij (misschien) helemaal NIET wil?
 

Cordoba

Forumguru
Zou het kunnen dat ergens in de keten de bestellingen van twee bijna identieke auto's zijn verwisseld?

In dat geval zou dus iemand anders een optie erbij krijgen die hij (misschien) helemaal NIET wil?

Ik dacht een beetje in dezelfde richting, maar net iets anders: is dit soms een voorraadauto met als enige verschil t.o.v. de bestelde auto het Kessy systeem?
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je al contact gehad met je Leasemaatschappij wat er in een dergelijk geval gebeurd?
Ik ben ook heel benieuwd of de optie wel op de sticker staat met afkortingen van alle opties in je auto..
 

henriz

Forumguru
Zou het kunnen dat ergens in de keten de bestellingen van twee bijna identieke auto's zijn verwisseld?

In dat geval zou dus iemand anders een optie erbij krijgen die hij (misschien) helemaal NIET wil?
Een Elegance Business line zonder KESSY?
Moet wel een special zijn dan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hypothetische vraag, maar toch - voor de volledigheid:
als het er wel inzit, maar je had het niet besteld omdat je het - om welke reden dan ook - gewoon niet wilt, kan het dan ook uitgeschakeld worden?
 

Canon-Eye

Forumguru
OK, aangenomen dat het niet mogelijk is om een normaal contactslot in te bouwen - dan zou e.e.a. voor mij dus net zo goed een reden kunnen zijn om de auto te weigeren - niet conform de bestelling...
 
Bovenaan Onderaan