Karoq Vragen & Weetjes

@ Hemi24 Minder. Nogmaals rempedaal vrij, wagen komt in beweging. Geen geluid. Inparkeren aan een minimale snelheid: geluid.Dat sterkt me in de overtuiging dat het frictiegeluiden zijn van de remmen. Het was een demowagen 1jaar oud met 15500km op de teller, wel met 2 jaar garantie (1 jaar fabrieksgarantie + 1 extra jaar My Way garantie). Niettemin deze garantie ben ik zinnens andere remblokken te laten plaatsen.
 

De Stip

Forumguru
In het display van je Amundsen zie je bij inschakelen van de achteruitrij camera een aantal opties die je kunt in en uitschakelen. Waarvoor dienen deze?
Je ziet het ook bij inschakelen van de parkeersensoren zodra je door een smal steegje rijdt. Dan verschijnt opeens een grafisch plaatje, links van het display die je auto van boven voorstel. Ook nu kun je een aantal opties in en uitschakelen. Onze Karoq heeft parking assist, misschien heeft dat er iets mee te maken?
 

De Stip

Forumguru
Bij mijn auto is dit knopje aan de rechterkant wel heel erg gammel. Rechts op het stuur voelt dezelfde knop stevig aan, maar links lijkt het een beetje losser te zitten.
 

Bijlagen

  • IMG_8115.jpg
    IMG_8115.jpg
    100 KB · Weergaven: 73
Beste mede-Karoq rijders,

Ik ben nu al een tijdje in bezit van een Skoda Karoq Sportline Business 1.5 DSG.

Wat mij laatst opviel is het volgende:

1. Wanneer ik stil sta voor een stoplicht, en sportief wil optrekken (t/m 6000 toeren) in combinatie met sportmode en schakelen met flippers, krijg ik een gek geluid te horen bij het schakelen van M1 naar M2. Klinkt als of je met een handschakel bak wilt schakelen zonder dat je de koppeling in trapt.

2. Mijn media systeem Amundsen loopt minimaal 1x vast per rit, waardoor ik de gehele systeem opnieuw moet opstarten door 20sec aan/uit knop vast te houden.
En met vast lopen bedoel ik:
-Navigatie start niet op (waardoor mijn Virtual Cockpit ook geen navigatie map laat zien)
-Android auto wilt geen verbinding maken
-WLAN optie "greyed out"


Voor mijn media systeem ben ik al langs de Skoda dealer geweest, "gelukkig" hebben zij het probleem zelf ook geconstateerd tijdens het testen.
Volgens de dealer is er op dit moment nog geen update beschikbaar voor de Amundsen media systeem.
Ze hebben de mediasysteem een volledige reset gegeven, dit heeft max 2dagen goed gewerkt, maar daarna begon al het ellende weer.

En voor het schakel geluid moet ik de dealer nog over bellen, maar vroeg me af of er meerdere Karoq rijders die er last van hebben/hadden.
 

De Stip

Forumguru
Is dat pictogram in het camerabeeld niet de automatische remfunctie bij het inparkeren?

Bekijk bijlage 76228

Ik ben even aan het uitproberen gegaan met de diverse knopjes. Maar het gekke is dat de instellingen steeds weer naar 0 gaan, zodra je de auto een keer uit gezet hebt. Niet dat ik de automatische rem heb kunnen uitproberen, maar wel dat ik het knopje had "ingedrukt" om te activeren.
 

hemi24

Forumguru
Ik ben even aan het uitproberen gegaan met de diverse knopjes. Maar het gekke is dat de instellingen steeds weer naar 0 gaan, zodra je de auto een keer uit gezet hebt. Niet dat ik de automatische rem heb kunnen uitproberen, maar wel dat ik het knopje had "ingedrukt" om te activeren.

Waarom is dit gek en hoezo kon je het niet uitproberen?!?

kwestie van auto in de achteruit zetten en op een obstakel afrijden...
 

hemi24

Forumguru
Nee @EdK , want het automatisch remmen bij inparkeren werkt maar bijgewerkte snelheid, omdat de parkeersensoren het anders niet kunnen bijbenen...

:nono:


Of zoals het in de handleiding staat omschreven :

Als de bestuurder niet op de waarschuwing reageert, activeert het systeem bij een snelheid lager dan 8 km/h een automatisch noodstop om de impact te verminderen. De automatische noodstop kan in het infotainment worden geactiveerd en gedeactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

De Stip

Forumguru
Hoeveel van deze haakjes horen er bij mijn auto? 1 of 2?
 

Bijlagen

  • IMG_8132.jpg
    IMG_8132.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 145
  • IMG_8131.jpg
    IMG_8131.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 130
Beste mede-Karoq rijders,

Ik ben nu al een tijdje in bezit van een Skoda Karoq Sportline Business 1.5 DSG.

Wat mij laatst opviel is het volgende:

1. Wanneer ik stil sta voor een stoplicht, en sportief wil optrekken (t/m 6000 toeren) in combinatie met sportmode en schakelen met flippers, krijg ik een gek geluid te horen bij het schakelen van M1 naar M2. Klinkt als of je met een handschakel bak wilt schakelen zonder dat je de koppeling in trapt.

2. Mijn media systeem Amundsen loopt minimaal 1x vast per rit, waardoor ik de gehele systeem opnieuw moet opstarten door 20sec aan/uit knop vast te houden.
En met vast lopen bedoel ik:
-Navigatie start niet op (waardoor mijn Virtual Cockpit ook geen navigatie map laat zien)
-Android auto wilt geen verbinding maken
-WLAN optie "greyed out"


Voor mijn media systeem ben ik al langs de Skoda dealer geweest, "gelukkig" hebben zij het probleem zelf ook geconstateerd tijdens het testen.
Volgens de dealer is er op dit moment nog geen update beschikbaar voor de Amundsen media systeem.
Ze hebben de mediasysteem een volledige reset gegeven, dit heeft max 2dagen goed gewerkt, maar daarna begon al het ellende weer.

En voor het schakel geluid moet ik de dealer nog over bellen, maar vroeg me af of er meerdere Karoq rijders die er last van hebben/hadden.

Niemand?
 

hemi24

Forumguru
Wanneer ik stil sta voor een stoplicht, en sportief wil optrekken (t/m 6000 toeren) in combinatie met sportmode en schakelen met flippers, krijg ik een gek geluid te horen bij het schakelen van M1 naar M2.

vooral vaak doen, is heel goed voor de techniek...

:fool:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan