Karoq Vragen & Weetjes

vooral vaak doen, is heel goed voor de techniek...

:fool:
Dat zou toch geen probleem moeten zijn, want wanneer ik het op S1 zet schakelt mijn Karoq ook pas op 6000 toeren. Vandaag trouwens langs de dealer geweest en het lag gelukkig niet aan de DSG maar aan mijn linker voor band. Ze hebben de banden opnieuw gekalibreerd. En heb er gelukkig geen meer van.
 

De Stip

Forumguru
Gaat de Karoq automatisch op slot, zodra je de auto uitzet en wegloopt met de KESSY sleutels in je bezit? Of moet dat altijd dmv een fysieke handeling geburen?
 

hemi24

Forumguru
@De Stip : op basis van het aantal vragen dat je hier “dropt” zou ik me bijna gaan afvragen of je wel een handleiding bij je auto hebt ontvangen...

:lezen:

@zazadanger68 : kalibreren van een band? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen, en hoe zou dit geluiden bij het overschakelen kunnen elimineren?!?

:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CEMMM

Nieuw lid
Beste mede-Karoq rijders,

Ik ben nu al een tijdje in bezit van een Skoda Karoq Sportline Business 1.5 DSG.

Wat mij laatst opviel is het volgende:

1. Wanneer ik stil sta voor een stoplicht, en sportief wil optrekken (t/m 6000 toeren) in combinatie met sportmode en schakelen met flippers, krijg ik een gek geluid te horen bij het schakelen van M1 naar M2. Klinkt als of je met een handschakel bak wilt schakelen zonder dat je de koppeling in trapt.

2....

En voor het schakel geluid moet ik de dealer nog over bellen, maar vroeg me af of er meerdere Karoq rijders die er last van hebben/hadden.

Ik heb sinds een week ook sportline business 1.5 dsg.
Exact hetzelfde hier. In de eco of normal stand hoor je het niet maar als. Je bij de sportstand vol gas geeft hoor je een schakelgeluid tussen 1en2 en soms tussen 2en3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds een week ook sportline business 1.5 dsg.
Exact hetzelfde hier. In de eco of normal stand hoor je het niet maar als. Je bij de sportstand vol gas geeft hoor je een schakelgeluid tussen 1en2 en soms tussen 2en3.

Bij mij is het probleem gelukkig verholpen door een nieuw linker voor band te nemen.
 

hemi24

Forumguru
... en daarbij, volgens mij stond er ook altijd in de handleiding dat de 1e versnelling puur is voor het manoeuvreren en het wegrijden vanuit stilstand met het advies om zo snel mogelijk door te schakelen naar de 2e versnelling..!

:koffie:
 

De Stip

Forumguru
Morgen gaat de Karoq naar Perfect Blindering Wrappen in Barendrecht en word de chromen strip in de diffusor piano lak zwart gewrapt. Ik twijfel nog om de witte vlakken in de achterlichten van een wrap te laten voorzien. Het lijkt me wel mooi strak om ze in donker te wrappen. Bij mijn weten is er op het forum een groene Karoq, bij wie dat ook gedaan is en zag er destijds wel vet uit. Morgen nog maar eens vragen bij Perfect en afwegen of ik het echt iets vind.

Keep you posted!
 

Pendragon

Forumguru
Morgen gaat de Karoq naar Perfect Blindering Wrappen in Barendrecht en word de chromen strip in de diffusor piano lak zwart gewrapt. Ik twijfel nog om de witte vlakken in de achterlichten van een wrap te laten voorzien. Het lijkt me wel mooi strak om ze in donker te wrappen. Bij mijn weten is er op het forum een groene Karoq, bij wie dat ook gedaan is en zag er destijds wel vet uit. Morgen nog maar eens vragen bij Perfect en afwegen of ik het echt iets vind.

Keep you posted!
Bij mijn zijn de witte vlakken donkerder gemaakt. Staat in het geheel veel mooier, vooral met de rest van de ramen donkerder gemaakt. Ik heb idd een groene Karoq
 

De Stip

Forumguru
Dan ben ik ook niet de flauwste en zal ik ook het een en ander plaatsen :D (mits het een beetje fatsoenlijk foto weer is uiteraard.....)
 

Pendragon

Forumguru
Hierbij 2 foto's met de witte gedeeltes donkerder gemaakt.
7935ed07838d08d32d34a5043e6dc453.jpg
37097bd8b5d0530a1f354f3794598b48.jpg
 
Bovenaan Onderaan