Karoq Vragen & Weetjes

wederom een vraag: in mijn vorige auto (S3) ging automatisch de parkeer rem erop. Nu (Karoq Sportline) zet ik de automaat in P en schommelt de auto iets en moet ik hem handmatig aan zetten. Ik heb alle menu’s doorgelopen, maar kan het niet instellen. Is het er niet of zie ik het over het hoofd? Als de parkeer rem erop zit gaat hij wel
Automatisch eraf als ik weg rij.

wie heeft hier ervaring mee?
 

Canon-Eye

Forumguru
@topperruben Heb je een elektronisch bediende handrem plus Autohold?

Zo ja, dan brandt onderweg continu het rode lampje in de (A)-knop nadat je die 1x indrukt. Telkens als je volledig tot stilstand komt, gaat de rem erop en wordt de koppeling in de DSG vrijgeschakeld - wat heel erg handig is in druk stadsverkeer en ook in een "stop/aanschuif-file" omdat de auto dan blijft stilstaan tot je het gaspedaal aanraakt zonder dat je de rem ingetrapt hoeft te houden en zonder dat die koppeling extra slijt.
Als je stilstaand naar P schakelt en de motor (het contact) afzet, schiet ook de parkeerrem erop: ook knop (P) vertoont dan een rood lampje. Na opnieuw starten en in D of S schakelen gaat het P-lampje uit (dus de parkeerrem eraf) zodra je gas geeft om weg te rijden.

Die Autohold kun je uitschakelen door de knop opnieuw in te drukken zodat het rode lampje (A) ook uitgaat. Dat is dan weer handig als je bij bv. parkeermanoevres gebruik wil maken van de kruipneiging.
 

Pendragon

Forumguru
Dag Canon-Eye, ik heb wel een elektronische rem, echter geen hij-hold.
Ik vrees dat het dus niet automatisch gaat.
Het gaat niet om Hill hold, maar auto hold. Dat knopje zit links van je elektronische rem. Als je die gebruikt gaat alles automatisch. Echt de beste optie die je op je auto kunt hebben
7d048438a282bd771ced183da471435c.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar wel uitzetten bij bv. Inparkeren e.d., want dan kun je met de voet op de rem dankzij de kruipneiging tot op de centimeter nauwkeurig manoeuvreren en voorkomen dat je net iets te ver doorschiet.
 

Pendragon

Forumguru
Maar wel uitzetten bij bv. Inparkeren e.d., want dan kun je met de voet op de rem dankzij de kruipneiging tot op de centimeter nauwkeurig manoeuvreren en voorkomen dat je net iets te ver doorschiet.
Doe ik echt nooit. Je leert ermee omgaan en zolang je de rem niet volledig indrukt werkt de gewone rem nog. Probeer maar eens
 

064harry

Donateur
Ik kreeg trouwens geen berichtjes meer van mijn Karoq dat b.v de deur open gaat of dat de auto zich verplaatst oid.
Zie ik dat alle notificaties uitstonden.
Waarschijnlijk iets met de update van mijn telefoon ofzo.
Meer mensen hier last van?
 

Pendragon

Forumguru
Ik kreeg trouwens geen berichtjes meer van mijn Karoq dat b.v de deur open gaat of dat de auto zich verplaatst oid.
Zie ik dat alle notificaties uitstonden.
Waarschijnlijk iets met de update van mijn telefoon ofzo.
Meer mensen hier last van?
Regelmatig staan ze zomaar weer uit. Zet ik ze weer aan, werkt het een poosje en dan ineens staat het weer uit.
 

064harry

Donateur
Ik had het al eens eerder opgemerkt maar ik dacht dat het misschien gebeurd was met een update van mijn telefoon.
 

De Stip

Forumguru
Al vanaf aflevering zat het al niet naar m’n zin. De overgang van spatbord naar achterbumper. Maar door de 3 torx schroeven los te draaien aan de binnenzijde van het spatscherm, kun je de plaatdelen prima op z’n plek doen. Ziet er nu veel netter uit. Nu nog iemand die weet hoe je de overgang van de elektrisch bediende achterklep wat netter kunt afstellen. Want bij het laatste rukje waarmee de klep zich vast trekt, zie je een lelijk ongelijk deel ontstaan.
 

Bijlagen

  • 1B89AED3-1A19-4A90-8C21-1A9A8E711C85.jpeg
    1B89AED3-1A19-4A90-8C21-1A9A8E711C85.jpeg
    99,1 KB · Weergaven: 110
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan