Karoq Vragen & Weetjes

wakkie

Senior Member
Vraagje: heeft er iemand ook last van het uitvallen van de Adaptieve Cruise Control onder het rijden? In een heel korte periode is dit al drie keer voorgevallen. Ik krijg de volgende melding: ACC is momenteel niet beschikbaar. In plaats van het ACC symbool krijg ik de totaal gereden kilometers te zien in het instrumentarium. Door de motor uit te zetten werkt het weer. Onder het rijden is de ACC niet aan te zetten.
 

De Stip

Forumguru
Ervaringen na bijna een jaar gebruik van mijn Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline Business MY20

Canton tot zover;


Helaas is premium audio bij Skoda niet zo premium. Ik rij nu zo'n klein jaartje met mijn Karoq en deze is oa uitgerust met het Canton systeem. Alleen een beetje bass teveel en alle panelen in de auto gaan trillen. Overigens was dat stukken minder toen de auto nog maar net in mijn bezit was. Hopelijk is dat geen slechte voorbode op almaar meer trillingen in het interieur....

Olie verbruik;

Ondertussen heeft de auto bijna 23.000k gereden en heb ik inmiddels 2 keer de melding gehad dat het oliepijl te laag was. Aansluitend netjes de grill uitgevoerd mbt het peilen en bijvullen en deze week het laatste drupje van de literfles erbij gedaan, die bij aflevering in de wagen aanwezig was. Aangezien ik mijn destijds met 160.000k op de teller m'n vet toffe Octavia weg heb gedaan, mede vanwege het toenemende olie verbruik, hoop ik ook hier niet op een herhaling van zetten.

Kraken van stoel;

De sportstoel aan de bestuurders zijde kraakt. Net in de buurt van die doorgang waar plastic zit aan de bovenzijde van de rugleuning. Heeft iemand een tip om dat op te lossen?

Apple Car(not)Play;

Dit blijft een drama en koppelen is iedere keer weer een verrassing. Verschillende iPhones geprobeerd, verschillende kabeltjes maar niets helpt helaas. De dealer wil het gaan uitzoeken, maar dat gaat weer een gebed zonder end worden ben ik bang. De auto is er namelijk al een paar keer voor terug geweest, zelfs de Mind module is ervoor uitgebouwd geweest. Dat hielp ook niet en hebben ze er toch voor de zekerheid een nieuwe Mind module ingezet. Mijn voorstel om er gewoon een nieuwe up to date Amundsen in te zetten werd niet met gejuich ontvangen. Mij lijkt het gewoon plug and play, zodat ik mijn auto niet lang kwijt hoef te zijn. Logistiek is het namelijk nogal een uitdaging om een geschikte datum te vinden om de auto zo lang kwijt te zijn.

Wapperende ruitenwissers;

Vooral de linker ruitenwisser wappert over de ruit bij gebruik. Ziet er knullig en onstabiel uit. Kan daar iets aan gedaan worden? Het zijn uiteraard nog de originele ruitenwissers.

Ritselende geluiden in de luchtroosters;

Na het starten van de auto en daarna zo'n 3 minuten, hoor je allerlei ritselende geluiden vanuit de luchtroosters op het dashboard komen. Alsof er blaadjes in zitten. Is dat mogelijk en reinigen ze dat bij een beurt?

Binnenkort op beurt;

Dit gaat eerdaags gebeuren, aangezien de app dat aangeeft. Dan is de auto 1 jaar oud en zal dus onvermijdelijk zijn. Hopelijk kunnen ze dan in 1 slag, de meeste van de problemen oplossen.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Uiteraard ook iets positiefs te vermelden. Via Amazon een paar luchtrooster afdekkingen gekocht. Ik zag ze reeds vaker op het forum voorbij komen en vraag me af waarom ze er niet standaard opzitten. O ja, Skoda gaat natuurlijk lager gepositioneerd worden. Dat is waar ook... Overigens kan ik dat persoonlijk ook wel bevestigen en vind ik de weg waar Seat ingeslagen is, een zeer verdienstelijke. Mooi gamma aan auto's en aansprekende fijne + dito accessoire mogelijkheden. Mocht ik nu voor de keuze staan, dan nam ik de Seat Ateca FR ipv de Skoda Karoq.

IMG_0199.jpg IMG_0200.jpg
 

De Stip

Forumguru
Nee hoor @EdK , ik blijf de Karoq nog wel even rijden. Hij is privé aangeschaft, dus kan niet om de 3 jaar switchen zoals bij de meeste lease auto's het geval is.
Ben trouwens dik tevreden over mijn auto, maar het zou mooi zijn als de diverse euvels verholpen kunnen worden. Toch?
 

EdK

Forumguru
het zou mooi zijn als de diverse euvels verholpen kunnen worden. Toch?
Dat zonder meer, maar aan andere kant dan heb je ook niets meer om over te mopperen....
En ook ik rij privé met de Fabia hoor, heb het geluk dat ik dit kan bekostigen zonder enige hulp van instanties als een ABN /ING etc.
En een Kamiq zou net zo makkelijk kunnen maar doe graag ook nog andere leuke dingen, en dus genoeg aan de Fabia combi.
En nu een 2 a 3 jaar in bezit en zal em zeker nog een 2 tot 3 jaar blijven rijden, of de dealer moet op bepaald moment weer met een mooi bod komen zoals al enkele malen is gebeurd.
 

De Stip

Forumguru
En weer een "peperduur" detail toegevoegd aan m'n Karoq.... :D Via AliExpress voor rond de 4 Euro een paar nette afdek kapjes aangeschaft. Kosten geen drol, maar details maken toch wel het verschil. Ziet er best netjes uit, al zeg ik het zelf.

IMG_0358.jpg IMG_0360.jpg IMG_0359.jpg IMG_0361.jpg
 

De Stip

Forumguru
Ik zag dat de instaplijst aan de bestuurderszijde, lelijk begint te worden. Tijdens het schoonmaken haalde ik een doekje over de lijst en wreef ik zonder kracht te zetten, een deel van de opdruk weg. Raar, want dat schoonmaken doe ik regelmatig en het zag er tot voor kort nog tip top uit. Zijn er onder jullie die dit ook ervaren hebben bij hun Karoq?
 

Bijlagen

  • B61F8B51-D877-4F55-8B47-CC2BD45C0C51.jpeg
    B61F8B51-D877-4F55-8B47-CC2BD45C0C51.jpeg
    983,5 KB · Weergaven: 79

nakharry

Forumguru
Ja bedankt! Ziet er gaaf uit. Gaat in mn bucket list.

Ook wat lastiger om deuren tegen je auto aan te gooien denk ik?
 

hemi24

Forumguru
Hierbij voor de liefhebbers een foto van het nieuwe type stuurwiel in een Karoq Sportline van modeljaar 2021.

Dat stuurwiel geloof ik wel; wat ik wel zie is dat met ingang van MY'21 de tijdweergave in het VC verplaatst is van het midden naar links..! Zo gaat de tijd niet meer schuil achter de weergave van de verkeersborden; zou dat met een update ook voor de MY'20 te verhelpen zijn?
 
Bovenaan Onderaan