Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
In de onderzijde van de voorbumper, achter de honingraat afdichting, liggen behoorlijk wat bladeren. Alleen, hoe kom je daar nu bij om ze te verwijderen? :pieker:
 

JohnF

Lid
Sinds 3 weken ben ik de trotse bezitter van een Karoq Sportline 1.5 tsi met handbak.

Omdat de auto zo stil is binnen valt me op dat ik een zacht gierend geluid hoor als ik afrem op de motor in de 2e versnelling. Hetzelfde geluid ongeveer als je in de achteruit rijdt. Is dit normaal ofwel is dit bij jullie Karoq ook? Is me bij mijn Golf 7 1.4 tsi nooit opgevallen namelijk.

De auto rijdt en schakelt verder prima, behalve dan de achteruit die niet altijd wil ‘pakken’. Zal de nieuwigheid zijn want de auto heeft pas 900 km op de teller.

Afgelopen dagen was de linker voorband ineens niet meer op de juiste spanning volgens de boordcomputer. Na controle was er niets aan de hand, dus gereset. Vandaag de melding dat de druk in alle 4! de banden niet goed zou zijn... Gecontroleerd, maar alle 4 netjes op 2.4 bar. Is dit een bekend probleem bij een nieuwe auto of toch maar naar de garage?
 

Beauri

Forumguru
In het ruime jaar dat ik nu de eigenaar ben van een Karoq heb ik 2x zo'n melding gehad mbt de bandenspanning, bij beide keren was er niets aan de hand en heb ik na controle van de bandenspanning de boel via het multi media systeem gereset. De 1e keer was ook bij een zeer verse kilometerstand en de 2e keer zat er rond de 9000km op de teller. Bij de 2e keer kwam de melding tijdens een snelwegrit waarbij ik over een stuk ging met een flinke glooiing in de weg, al weet ik niet zeker of dat de aanleiding was voor de melding. Systeem kan zich een keer "vergissen" , zolang men daar niet vanuit gaat en wel even controleert of alles in orde is, is dat in weze ook de bedoeling van het systeem. Het systeem moet natuurlijk geen loze waarschuwingen blijven geven, want dan is er wel wat aan de hand en wordt het tijd voor een bezoekje aan de garage.

Wees blij dat je auto fijn schakelt, die van mij is erg hakerig van 1 naar 2. De achteruit inschakelen kan idd wel eens wat zwaarder gaan, maar dat is denk ik een normaal verschijnsel, tikkie naar voren als daar nog ruimte voor is, wil wel eens helpen.
 
Vandaag “Lola”, zoals mijn dochter onze Karoq noemt, weer opgehaald bij de dealer voor haar eerste 30k beurt en tevens om wat kleine probleempjes op te lossen.

1) het vastlopen of het niet tonen van de navigatie kaart in de virtuele cockpit.
- Hiervoor is een bugfix software update voor geplaatst. Het heeft nu een jaar geduurd en hoop dat het nu echt verholpen is.

2) het crashen van het infotainment scherm bij het gebruik van AppleCarPlay.
- Hiervoor is de software ge-update van de infotainment module.

3) het rammelen/resoneren van alle portieren als de volumeknop wat verder opengedraaid wordt.
- Hiervoor heeft de dealer in alle deuren extra schuim materiaal toegevoegd aan de binnenzijde van de deur.

Vandaag een scala meegekregen als vervangend vervoer.
Om een lang verhaal kort te maken, ik was zo blij als een kind om weer in m’n eigen Karoq te mogen zitten.
 

hemi24

Forumguru
@KrukasLager : kun je het actueel verbruik nog wel weergeven links of rechts in je virtual cockpit?
Er was hier een ander lid die dat niet meer lukte na de update...
 
@KrukasLager : kun je het actueel verbruik nog wel weergeven links of rechts in je virtual cockpit?
Er was hier een ander lid die dat niet meer lukte na de update...

@hemi24, om eerlijk te zijn heb ik het nooit gebruikt. Dus of het nou verdwenen is geen idee.

Ik heb zojuist even in de auto gekeken, ik kan enkel het gemiddelde verbruik weergeven in het VC. Ik kan het ook niet laten tonen op het infotainment trouwens.

Wellicht is het altijd al beschikbaar geweest, maar ik zag een acceleratie functie die zichtbaar is te maken op het VC. Je ziet dan een auto symbool met aan weerszijden een groene balk. Krijg je hier je 0-100kmh tijd te zien?

Standaard heb ik in de linkse klok de actieradius staan en aan de rechter zijde de route geleidingspijl.
 
Bovenaan Onderaan