Karoq Vragen & Weetjes

Helaas, vanmiddag is er een Audi achterop de Karoq gebotst. Schade is lastig te bepalen en het ging echt stapvoets. Wat ik kan zien, zijn een paar krassen en stukken lak die weg zijn. Verder stond het klepje open, waar je zo´n haak in kunt draaien om de auto af te slepen...........
Balen en hopelijk kan het zonder de gehele achterbumper over te spuiten worden opgelost......

Mooi balen! Volgens mij is de achterkant van de Karoq Sportline een gewild doelwit. De mijne was nog geen maand oud toen er een Duitser met een gangetje of 30 er achterop dook. In eerste instantie niks te zien, (bij de Hyundai wel anders) maar ook bij mij was het dopje van het sleepoog er uit geplopt. Geen onderhuidse schade, enkel de bumper spuiten.

Toch zit er nog ergens spanning in, zo nu en dan plopt het dopje er toch nog uit.

Weer iets nieuws, de comfortsluiting van de Karoq via de afstandbediening en het comfort openen van het rechter voorportier raam doet het niet meer..... .... maar sinds hij bij de dealer is geweest niet meer.......

Zou de accu losgekoppeld zijn geweest? Zo ja dan moeten het begin en eindpunt van het raam waarschijnlijk gekalibreerd worden. Bij een Opel gaat dat door de auto op contact te zetten, elk raam afzonderlijk helemaal openen, helemaal sluiten en weer helemaal openen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

De Stip

Forumguru
Bij mij was het ook een Duitser @KrukasLager .....

Heb ik al geprobeerd, maar niets helpt @CDK

Waar zit die fabriek reset @EdK ?

En anders rij ik morgenochtend eerst even langs de dealer om het op te lossen.....
 

EdK

Forumguru
Bij mij in de maxidot kan ik een fabrieksreset doen.
bv in licht , maar ook een algehele zoals CDK RAM verteld
Kan wel inhouden dat je andere instellingen weer opnieuw moet instellen. Maar soms ook weer niet !
Beetje wisselvallig
 

064harry

Donateur
Iemand al de nieuwe facelift gezien voor 2021? Ik vind de grill van de nieuwe Octavia niet echt vet.
Zal mij benieuwen of ie in de Karoq komt.


Skoda-Karoq-14.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Had hem gezien, maar denk dat er aan de voorkant weinig veranderd als ik het zo zie. Hoeft ook niet, ziet er prima uit. Facelift voorkanten zien er vaak niet beter uit bij Skoda.
 

De Stip

Forumguru
Hij was bij de garage geweest voor die modificatie aan het panoramadak, wellicht is er daar iets niet helemaal goed terug ingesteld of zo.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb die stickers toch maar weer van de kentekenplaat verwijderd. Het stond wel tof, maar ik kan het (mede gezien door mijn werk) niet maken om daarmee aangehouden te worden door de Politie.

Overigens bracht het mij wederom geen geluk, want om 04:00 verloor een truck die voor me reed op de A-12, zijn "A" bord en dat kwam met een smak op mijn auto terecht. Keurige chauffeur en stopte meteen nadat ik hem een signaal gaf. Hij stapte uit, maakte zijn excuses en toen ik in Munster arriveerde, werd ik even later al gebeld door zijn werkgever om het netjes op te gaan lossen. Kijk, zo kan het dus ook!

De zichtbare schade valt wederom "mee". Ik denk dat er rechtsvoor een nieuwe spoiler op de bumper moet, want deze is beschadigd door de klap van dat bord. Verder zie ik zo 1 2 3 geen schade. Ik zal komend weekend de Karoq even wassen, want dan zie je meestal meteen wat er loos is.
 
Bovenaan Onderaan