Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
Helaas, vanmiddag is er een Audi achterop de Karoq gebotst. Schade is lastig te bepalen en het ging echt stapvoets. Wat ik kan zien, zijn een paar krassen en stukken lak die weg zijn. Verder stond het klepje open, waar je zo´n haak in kunt draaien om de auto af te slepen.
Aanstaande vrijdag gaat de Karoq toch naar de garage om de update uit voeren aan het panoramadak, dan kunnen ze meteen de schade beoordelen.

Balen en hopelijk kan het zonder de gehele achterbumper over te spuiten worden opgelost......
 

EdK

Forumguru
€ 1000,00 ben je minimaal kwijt als het om een nieuwe bumper gaat incl spuiten...

Maar was duidelijk geen verlaagde Audi, die was anders onder je wagen doorgeschoten ....
 

De Stip

Forumguru
Dat hoop ik uiteraard ook. Erst maar eens bekijken wat de opties zullen zijn. Ik ben er niet zo kapot van om de bumper meteen te vervangen en over te spuiten. Altijd maar weer afwachten of het tip top en zonder kleurverschil in orde komt.

En ik heb nog een "trauma" van mijn Octavia met open dak. Want daar zouden ze ook even de neopreen afvoer slangetjes onderhouden. Nou, de monteur stak ze dus lek, met als gevolg een enorme waterschade in mijn auto. Het is uiteindelijk opgelost, maar helemaal de odue is die wagen nooit geworden helaas.
 

EdK

Forumguru
De tijd dat ik nog de RR reed , was er een medewerker van een bedrijf naast de onze die ook tegen me achterbumper had aangezeten.
Netjes een briefje achter ruitenwisser dus dader bekend en dus niet op kerkhof
Maar de RR was net een 3 a 6 maanden oud, dus dealer en verzekering wilde dat er nieuw op kwam.
Was een 1100,00 all in voor een achterbumper en in kleur gespoten incl montage.
Als die anderhalf jaar was geweest dan had men het opgeknapt en gespoten werd me verteld !
 

De Stip

Forumguru
De bumper word gespoten en heeft verder geen achterliggende schade. Gaat ergens rond de €700,- kosten. De bumper bij een Sportline bestaat uit 3 delen en alleen het grote deel word gedemonteerd en gespoten. Kleurverschil zal nagenoeg te verwaarlozen zijn heeft men beloofd....

De modificatie aan het panoramadak is ook uitegevoerd. Daarvoor heeft men ongeveer 1 uur nodig. Ze halen van ieder afvoer slangetje aan het uiteinde een oranje gekleurd membraan weg. Dat moet voorkomen dat er in de toekomst onverhoopt waterschade zal ontstaan.
 

Pendragon

Forumguru
Gelukkig maar. Toch altijd kloten schade aan je auto. Kleurverschil zal zeker minimaal zijn. Jonge auto en ze zijn erg goed in de juiste kleur maken tegenwoordig.
 

wakkie

Senior Member
Volgende week zomercheck, dan worden ook de “waterafvoerkleppen” gecontroleerd. Ik heb nog geen lekkage(s) geconstateerd.
 

De Stip

Forumguru
Om de Karoq nog wat meer in stijl te brengen, gaan ook de blauwe NL delen van de kentekenplaten eraan geloven. Ja, het is illegaal, maar staat veel strakker. Ik had gehoopt dat ze vandaag bij de post zaten, maar dat word dus nog even ietsje langer wachten. Zodra ze erop zitten, plaats ik er wel een foto van.
 

Bijlagen

  • IMG_9629.JPG
    IMG_9629.JPG
    40,7 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Aha, die ken ik wel. Hebben meer mensen gedaan. Kan prima.

Popnagels: waar had je dat gedaan, want ik wil dat ook. Mijn platen zitten veel te slap.
 

De Stip

Forumguru
Weer iets nieuws, de comfortsluiting van de Karoq via de afstandbediening en het comfort openen van het rechter voorportier raam doet het niet meer..... Voorheen kon ik mooi op afstand de ramen openen en het panoramadak op een kiertje zetten, maar sinds hij bij de dealer is geweest niet meer.
Er staat veel geschreven over dit topic, maar de oplossing voor mijn Karoq staat er helaas niet bij.
 

Pendragon

Forumguru
Check even in je settings van je navi systeem. Confort kun je daar instellen op verschillende deuren volgens mij. Ik check even.
 

EdK

Forumguru
En als je eerst naar fabrieks reset gaat voor verlichting en hem daarna weer op de juiste instelling zet ?
 
Bovenaan Onderaan