Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
Mij valt de laatste tijd op, dat de auto van binnen naar benzine ruikt als ik deze helemaal volgetankt heb. Zijn er meerderen die deze ervaring hebben?
 

ertromp

Forumguru
Wat versta je onder "vol tanken"? Stop je als de pomp bij het pistool in de trechter voor de 1ex afslaat of ga je door met vullen tot het er bij de tankdop bijna uit klotst?
 

ertromp

Forumguru
Ja ik verwacht van wel want dan loop je risico dat je via je ontluchtingsleiding van je tank je koolfilter staat te verzadigen.
Zeer slecht voor dat filter trouwens en inderdaad geur overlast. Snel mee stoppen
 

De Stip

Forumguru
Tnx voor de tip! Jammer dat ik zoiets van een mede forum lid moet vernemen. want dat zou info moeten zijn bij aflevering. Vervangen ze die filters eventueel ook? Bijvoorbeeld bij een beurt?
 

ertromp

Forumguru
Nee die worden niet standaard vervangen maar je kunt wel aangeven dat je al diverse keren eigenlijk te veel gevuld hebt en dat je nu de stankoverlast hebt. Als het goed is geeft de garage dan aan dat het koolfilter vervangen moet worden en anders kun je ze altijd op dat pad zetten :D

3d0fa6314314911b3b7eaa4ed47e.jpg
Dat is zo'n filter en zal rond de 90 euri kosten ex btw ex montage
 

Canon-Eye

Forumguru
:D

Dat is inmiddels een jaar of 15 geleden ofzo - de rekening voor alleen dat filter was €225. Mijn baas was er niet bijzonder blij mee...
Sindsdien vul ik tot hij afslaat en dan rond ik af naar de eerstvolgende hele liter.

Jammer dat ik zoiets van een mede forum lid moet vernemen. want dat zou info moeten zijn bij aflevering
Ik zou het instructieboekje er nog eens op naslaan, zoek op trefwoord "tanken", dan kom je vast wel de aanwijzing tegen dat je moet stoppen met vullen zodra het vulpistool afslaat, of woorden van die strekking.
Daar is een reden voor... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Tsja dat vulpistool mot er gewoon helemaal in en dan dus vullen tot die afslaat...
Tis eigenlijk net sex, dan douw je hem er ook helemaal in tot die afslaat...:bloos::dankje:
 

De Stip

Forumguru
Heeft er nu al iemand een LED lampje in z'n dashboard kastje gemonteerd? Ik heb de power LED voor de kofferbak besteld bij Superskoda en hoopte dat ik de originele LED unit van de koffer naar het dashboard kastje kon zetten. Dat gaat echter niet lukken, daar het een iets afwijkende unit is en er op beide een andere stekker gemonteerd zit. De unit in het dashboard kastje heeft Audi tekens erop staan en die in de koffer helemaal geen.
De power LED zal komende week wel arriveren, ik zal mijn bevindingen posten in dit forum.

http://www.superskoda.com/Skoda/KAROQ/Karoq-MEGA-POWER-LED-cargo-trunk-light-KI-R

https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Bij Ali staat er ook een dergelijke unit. Wie heeft de tip?
 

hemi24

Forumguru
... of je vervangt simpelweg het lampje door een led-versie..?!?

w5w, of iets dergelijks zal er in zitten denk ik?
 

EdK

Forumguru
Producten van Hypercolor.de zijn gewoon GOED !
En verzending etc is bij hun ook correct.
En ja ze zijn duurder in algemeen dan een Ali uit china , maar kwaliteit hypercolor is top
 

De Stip

Forumguru
@Chiel , top! Dank je wel. Ik denk dat ik dan die 6500 Kelvin moet nemen zeker? Die komt het meest in de buurt van alle overige LED lijkt me (stylish cold white heet dat).

Nu hopen dat het vervangen van de LED in de bestaande unit een beetje te doen is.
 
Bovenaan Onderaan