Karoq Vragen & Weetjes

Henrik

Forumguru
@Henrik, als je de motorkap opent dan zie je bij elke koplamp twee gele imbus doppen zitten. Aan de wielzijde is de hoogte verstelling van de mistlampen. Die aan de motorzijde is de hoogte verstelling van het dim -en groot licht.

Zoek in het donker even een leeg landweggetje op en stel ze zelf af. Is zo gebeurd. Mijn lichtveld is met tientallen meters verbeterd zonder anderen te verblinden.

top, thanks!
 

064harry

Donateur
Ik hoop maar dat ze een een beetje mooi en stevig zijn. In mijn vorige auto heb ik de standaard ook meteen vervangen en daar een hoop plezier van gehad.
 

Pendragon

Forumguru

De Stip

Forumguru
Ideaal hè @Pendragon , voor mij nooit meer van die stoffen matten. En het mooie van de rubber matten is, dat je ze per set van 2 kunt nabestellen, mochten ze aan de voorzijde versleten zijn.
 

Arjann

Forumguru
Schavend geluid? Mogelijk een steentje dat ergens tussen ligt bij de rem. Dat kan een vreselijk geluid veroorzaken.
 

De Stip

Forumguru
Nee, geen steentje. Dat ken ik wel van een eerdere situatie. Het is een onbeschrijfelijk geluid en best hard, dat door de auto heen gaat.
 

De Stip

Forumguru
Morgen gaat hij toch naar de garage, dan laat ik er meteen naar kijken. De Mind module is er tijdelijk uit geweest ivm slecht functioneren van Apple CarPlay. Als leenauto krijg ik de verkoper z'n Superb PHEV Sportline Business mee. Ben benieuwd.....

Ik geef aansluitend nog wel door wat het geweest is (het euvel en de rij ervaring).
 
Laatst bewerkt:

Maarten

Forumguru
Bij langzaam achteruit manoeuvreren, waarbij je de rem ietsje inhoudt, maakt juist de rem een hels kabaal. Iemand een idee wat je eraan kan doen (behalve de rem loslaten....)?

Ik had die kwaal ook en het irriteerde me mateloos. De dealer heeft onder garantie de remblokken vervangen omdat er kennelijk een modificatie op was.
 

De Stip

Forumguru
Ik had die kwaal ook en het irriteerde me mateloos. De dealer heeft onder garantie de remblokken vervangen omdat er kennelijk een modificatie op was.

Dan lijkt me dat bij onze Karoq ook het geval, aangezien die van jou van ongeveer dezelfde lichting is. Ik vraag er morgen even naar. Bedankt voor de tip :thumbsup:
 
Bij langzaam achteruit manoeuvreren, waarbij je de rem ietsje inhoudt, maakt juist de rem een hels kabaal. Iemand een idee wat je eraan kan doen (behalve de rem loslaten....)?

@De Stip, mijn MY20 sportline doet het ook maar is niet altijd overigens. Het valt mij nu op dat sinds de Corona perikelen ik nog geen 50km per week meer rijdt ipv 600km het begonnen is, voorheen heb ik het niet gehoord. De teller staat nu op 15k, misschien dat jij er al meer op hebt staan en dat de blokken anders gesleten zijn?
 

De Stip

Forumguru
Er staat bij mij nog net geen 10.000k op en hoorde vanmiddag dat de Karoq nog een nachtje moest blijven slapen bij de dealer. Ze zetten er morgen nieuwe remblokken op, want het schijnt een bekend euvel te zijn.....

Geen straf, want ik rij nu met een Superb PHEV. Leuke wagen, al mist hij net bepaalde kleine opties, om er echt een top wagen van te maken. Hij heeft geen panoramadak en geen adaptieve cruisecontrol. Dat laatste is jammer, want in de B stand (wat bij verbrandingsmotoren de S stand is) op de DSG, zou de ACC het feestje compleet maken.

Foto's volgen ASAP, want op de een of andere manier is het uploaden van foto's anders dan normaal te doen gebruikelijk op ons forum. Telkens de melding dat het formaat te groot zou zijn :(
 

Pendragon

Forumguru
Via tapatalk uploaden, de website maakt de foto's niet automatisch kleiner. Snap ik ook niet. En... Een auto zonder acc? Bestaat dat nog heel apart.
 

Pendragon

Forumguru
Ja, ik bedoelde ook Adaptive Cruse Control. In zeker zo'n dikke Superb moet dat toch zitten? Wat bedoel jij met AAC?
 

Desperado

Forumguru
Automatische Air Conditioning.
ACC is m.i nog betrekkelijk jong en nog lang geen gemeengoed op auto's. Ik gok dat er meer zonder als met rondrijden.
 
Bovenaan Onderaan