Karoq Vragen & Weetjes

Crash

Nieuw lid
Dank heren. Het geeft een beetje een vreemd effect als dit gebeurd en je daarna direct wilt versnellen (bijv. stoplicht dat plots op groen gaat). Echt last heb ik er niet van en in sport modus lijkt hij het niet te doen.
 

Pendragon

Forumguru
Oh die optie. Dat kun je kiezen bij de bestelling. Zou niet weten waarom dat bij een Sportline niet zou kunnen, maar is niet standaard. Ik heb het niet gekozen. Vond het teveel geld voor zoiets.
 

064harry

Donateur
Heeft iemand al een mattenset besteld voor de Karoq? Ik heb al een gat in mijn huidige set.
Ik heb er drie gevonden maar zij lijken alledrie op elkaar.
 

Pendragon

Forumguru
Heeft iemand al een mattenset besteld voor de Karoq? Ik heb al een gat in mijn huidige set.
Ik heb er drie gevonden maar zij lijken alledrie op elkaar.
Ik heb nog een set liggen. Ik heb de mijne vervangen voor een mooie rubberen set. Buiten mooier ook veel handiger om schoon te maken en nattigheid trekt niet in de matten. Ik heb de matten besteld bij superskoda.
afbd63031f7d7c2ffb1cf3a1cc5f1760.jpg
 

064harry

Donateur
Maar da's niet helemaal wat ik zocht ... Ik vind zo'n luxe mattenset wel mooi maar je kunt nu niet kijken bij de dealer.
 

EdK

Forumguru
@Pendragon heeft de orginele matten vervangen voor rubber en heeft dus een orginele mattenset nog liggen !
Denk dat hij die wel te koop aanbied.

Foto's zijn wat verwarrend aan hand van jou vraag
 

Pendragon

Forumguru
Laat maar weten wat je wilt. De mijne zijn niet 100% nieuw, maar zien er nog prima uit. Wil je perse bij de dealer ook prima. De luxe set kun je volgens mij ook bij superskoda bestellen. Vaak ook goedkoper dan bij de dealer, zelfs inclusief verzendkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

De Stip

Forumguru
Waar heb je gekeken? Bij de Skoda webshop kun je verschillende sets bestellen. Compleet, of alleen de voorzijde. Dat is ideaal, want voorheen kon je bij een versleten mat aan de bestuurders zijde, slechts de complete set bestellen. Althans, dat zag ik bij de all weather set. Die zijn sowieso aan te bevelen. Zowel in de zomer als de winter zeer praktisch en veel makkelijker schoon te maken, dan dat gepiel met de stofzuiger op die velours matten.
 
Ik vind ook dat de dimlichten vrij kort op de auto zijn afgesteld. Vond ik ook bij mijn O3 en nu ook bij de Kodiaq. Terwijl ze volgens de dealer al op de maximale hoogte staan. Grootlicht daarentegen is werkelijk geweldig!

@Henrik, als je de motorkap opent dan zie je bij elke koplamp twee gele imbus doppen zitten. Aan de wielzijde is de hoogte verstelling van de mistlampen. Die aan de motorzijde is de hoogte verstelling van het dim -en groot licht.

Zoek in het donker even een leeg landweggetje op en stel ze zelf af. Is zo gebeurd. Mijn lichtveld is met tientallen meters verbeterd zonder anderen te verblinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zoek in het donker even een leeg landweggetje op en stel ze zelf af. Is zo gebeurd. Mijn lichtveld is met tientallen meters verbeterd zonder anderen te verblinden.
Betere methode: zoek een bakstenen muur(tje), ga daar vlakbij staan en markeer de hoogte van de gedimde bundel, voor beide lampen afzonderlijk.
Ga dan ca. 5 meter achteruit en stel de bundels elk zodanig af dat ze ca. 15 cm lager vallen (meestal ca. 1,5 steen). Dat komt overeen met een daling van 3%.
Doe dit met een redelijk lege tank en niet te veel zooi in de kofferbak.
 

De Stip

Forumguru
Bij langzaam achteruit manoeuvreren, waarbij je de rem ietsje inhoudt, maakt juist de rem een hels kabaal. Iemand een idee wat je eraan kan doen (behalve de rem loslaten....)?
 

Octavia_Gert

Senior Member
Ik heb zelf een luxe mattenset besteld bij de Skoda webshop, dit kost niet belachelijk veel en je hebt het super snel in huis. De luxe matten zijn veel mooier dan de standaard matten, met een mooi (kunst)leer afwerkingsrandje
 
Bovenaan Onderaan