Karoq Vragen & Weetjes

Japanese Power

Donateur
Je kunt met heel veel rekening houden in je ontwerp maar een trekhaak die onderaan de achterzijde zit, dat is nu niet bepaald de meeste gunstige plaats om schoon te blijven...
 

De Stip

Forumguru
Zal wel pure pech zijn..... En die van mij is achteraf bij de dealer ingebouwd, wellicht is dat nog van invloed?
 

De Stip

Forumguru
Ik begrijp je @Japanese Power en neem jullie advies ook aan. Het is niet anders... Maar aangezien de auto drie weken geleden nog bij de dealer was voor hetzelfde euvel, komt de constructie en betrouwbaarheid mij toch echt wel knullig over. Ik zal aan de monteur vragen waar ik dan die WD-40 moet spuiten om dit gelazer te voorkomen. Geloof mij, die Karoq word meer vertroeteld dan welke auto dan ook en als ze een beetje WD-40 kan gebruiken om mij te plezieren, dan doe ik dat graag :D
 

De Stip

Forumguru
Mij valt sinds kort (pas) op, dat de dimlichtbundel van de Karoq, wel heel dicht voor de auto valt. Ik heb LED koplampen, zoals die horen bij een Sportline Business.
Zijn er meer die dat hebben en hoort dat zo? De auto moet toch weer naar de dealer ivm wederom defecte trekhaak, dus kunnen ze de lichtbundel misschien meteen even afstellen indien nodig.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon vragen of ze 'm op de maximale hoogte willen afstellen. En zorg dat je tank en je kofferbak daarbij zo leeeeg mogelijk zijn!

Ik had met de Leon hetzelfde probleem: die hadden ze ook een tikkie al te voorzichtig afgesteld. Nou heb ik geen automatische volumeregeling maar gewoon een stelwieltje, dus als er eens een keer zware passagiers achterin zitten of een flinke vracht in de kofferbak, dan stel ik de lampen zelf wel handmatig lager. Dat hoeft de dealer dus niet vooraf te regelen...
 

Henrik

Forumguru
Ik vind ook dat de dimlichten vrij kort op de auto zijn afgesteld. Vond ik ook bij mijn O3 en nu ook bij de Kodiaq. Terwijl ze volgens de dealer al op de maximale hoogte staan. Grootlicht daarentegen is werkelijk geweldig!
 

larsy

Forumguru
Net nog een spot gedaan.

Voor de mensen die een kleurencombi willen zien.
Bij deze.
B5139508-5566-4E52-8A48-421069638F1D.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Mij valt sinds kort (pas) op, dat de dimlichtbundel van de Karoq, wel heel dicht voor de auto valt. Ik heb LED koplampen, zoals die horen bij een Sportline Business.
Zijn er meer die dat hebben en hoort dat zo? De auto moet toch weer naar de dealer ivm wederom defecte trekhaak, dus kunnen ze de lichtbundel misschien meteen even afstellen indien nodig.
Bij mij stond hij na de eerste software update veel te hoog en leek het alsof ik groot licht aan had staan. Ze hebben het toen aangepast en op maximale hoogte gezet wat kon. Veel beter en niet meer zo dichtbij. Is in 5 minuten geregeld.
 

De Stip

Forumguru
Het valt me op, dat de Karoq bij stationair toerental een rauw geluid met bijgeluiden begint te maken. Ik stond net naast de auto op een parkeerplaats en toen merkte ik dat geluid. Mijn Octavia liep een stuk mooier, zelfs na 180.000 km.
 

Crash

Nieuw lid
Herkend iemand het volgende?
Dat een 1.5 met DSG tijdens gas loslaten (uitrollen) terugvalt naar circa 1000rpm en dat er als versnelling 'D' wordt weergegeven ipv bijv. 'D3'? Gedrag lijkt niet erg consistent (de ene keer wel, een andere keer niet) en treedt op ongeacht welke versnelling.

Afgelopen week ook ruzie gehad met de automatische kofferbak sluiting. Gaf meteen na indrukken alarm en stopte keer op keer. Wilde vreemd genoeg wel sluiten met de sleutel...
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb dat alleen in de Eco stand, dan gaat hij naar E, in zijn vrij dus. Wat de Stip zegt zou heel goed kunnen, want ik heb geen my20
 

rogierl

Senior Member
Hier ook een my20; ik heb hetzelfde. Heb er overigens nul komma nul last van.

Als je de de info op het dashboard op standje "huidig verbruik" zet, dan zul je ook zien dat de motor op die momenten in "2 cylinder mode" draait.
 
Bovenaan Onderaan