Karoq Vragen & Weetjes

064harry

Donateur
Matten zijn geleverd..
Was nog wel effe een klusje omdat de afbeeldingen niet overeenkomen met geleverde items.
Net het Paasweekend ertussen. Maar geweldig geholpen door de klantenservice en daarna de dealer (DAGO)

IMG_3394.jpeg IMG_3397.jpeg IMG_3396.jpeg
 

064harry

Donateur
In de webshop werden ze omschreven als
" Prestige mattenset KAROQ, met opschrift en luxe stiknaad, voor + achter"
Maar toen ze geleverd werden stond er geen opschrift op.
Het artikelnummer klopte dus ruilen had geen zin.
Via de dealer de juiste matten besteld.
 

Crash

Nieuw lid
Bij langzaam achteruit manoeuvreren, waarbij je de rem ietsje inhoudt, maakt juist de rem een hels kabaal. Iemand een idee wat je eraan kan doen (behalve de rem loslaten....)?
Piepend geluid?
Bij mij hebben ze onder garantie de remblokken van een 3 maanden oude sportline business vervangen vanwege 'bekend kwaaltje' met bepaalde remblokken van de fabriek.

Iets mindere actie van dezelfde dealer: grijs plak lood op zwarte velgen... :mad:
 

Pendragon

Forumguru
Iets mindere actie van dezelfde dealer: grijs plak lood op zwarte velgen... :mad:

Hadden ze bij mij ook gedaan. Schijnbaar hebben dealers geen zwart lood. Heel apart en inderdaad lelijk. Gelukkig zijn het bij mij de wintervelgen. Ik ga ze zwart maken als ze weer onder de auto gaan.
 

ertromp

Forumguru
Zwart "lood" is zeker leverbaar en een beetje profi bandenboer zal ze standaard gebruiken op zwarte velgen
Beetje moeilijk te zien door flits maar dit is zwart lood op mijn velgen
17b6a3f5fe3c520172234e18463e3fb8.jpg
 

De Stip

Forumguru
Piepend geluid?
Bij mij hebben ze onder garantie de remblokken van een 3 maanden oude sportline business vervangen vanwege 'bekend kwaaltje' met bepaalde remblokken van de fabriek.

Iets mindere actie van dezelfde dealer: grijs plak lood op zwarte velgen... :mad:

Klopt, bij mijn Karoq zijn die blokken ook inmiddels vervangen. En helaas een dag later, werd bekend dat er een modificatie moest plaatsvinden bij het panoramadak. Dus eerdaags weer even langs de dealer voor 1 uurtje knutselen.
 

EdK

Forumguru
Bestaat er dan ook nog WIT lood voor de witte velgen ??

Maar even serieus, ze plakken het aan de binnenkant van de velg, dus je moet al door de velgen heen kijken om het te zien !?
Hoe groot is de kans dat als je parkeert dat je dan elke keer die balanceer gewichten ziet !!??

En we noemen het wel lood, maar volgens mij vanwege ons mooie milieu mag er geen lood meer toegepast worden en is het van een ander soort materiaal gemaakt !
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar even serieus, ze plakken het aan de binnenkant van de velg, dus je moet al door de velgen heen kijken om het te zien !?
Hoe groot is de kans dat als je parkeert dat je dan elke keer die balanceer gewichten ziet !!??
Dat is natuurlijk heel sterk afhankelijk van de "doorkijkbaarheid" van de velg in kwestie.
De balanceermachine bepaalt de plek en sommige velgen zijn ontworpen met zulke grote gaten dat de gewichtjes alleen bij toeval uit het zicht terechtkomen.
 

EdK

Forumguru
Tsja ik heb met de Yeti het gehad dat er voor geheel GEEN balanceer gewicht nodig was !!
De lokale bandenboer heeft een medewerker die er een sport van maakt om de band zo op de velg te plaatsen dat er geen tot minimaal gewicht gebruikt hoeft te worden....

En canon Eye wat is het voor / nadeel dat een balanceer machine de plek bepaald ??
Ergens op de velg komt het te zitten en hoe vaak staan je wielen zo dat je het lood ziet !!??
Open of dichte velgen !!
 

Desperado

Forumguru
Ik denk eerder dat ze het grijze gewoon zwart maken ipv standaard hebben liggen. Duur in aanschaf en wordt maar heel weinig gebruikt.
 

EdK

Forumguru
Ach ze worden vanzelf zwart , en als je dan je velgen gaat wassen dan even die loodjes afplakken met zwarte tape......worden ze in ieder geval niet meer helemaal grijs. :koffie:
 

Captain Hook

Forumguru
Mag ik in het kader van technische correctheid verzoeken het element Pb (atoomnummer 82) daar te laten waar het is? ;)

Namelijk niet als plak/balanceer gewicht op een autovelg...
Daar wordt al jaren geen lood meer voor gebruikt. Meestal zink/staal, voorzien van een kunststof bescherming en een plakstrip.

:cheer:
 
Bovenaan Onderaan