Karoq Vragen & Weetjes

Beauri

Forumguru
@Witte Yeti - Op blz 205 gaat het in mijn instructieboekje - zeker een latere versie - over brandstof controleren, dank voor je bijdrage die doet suggereren alsof ik geen gebruik zou hebben gemaakt van het instructieboekje, ook al staat het er niet zo, het komt wel zo over:jaja:

Tip, niet belerend, maar gewoon een feit:

Verwijs niet naar een pagina, de inhoud van de diverse versies lijkt constant aan veranderingen onderhevig, heb 3 versies en op pagina 205 gaat het in alle gevallen over een ander onderwerp.

Vind hulp erg fijn, maar dan moet het wel behulpzaam zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip gebruik file vooruit, als je iets wil vermijden gaat heel snel, zit onde de knop waar je ern tussenstop kunt toevoegen.
Nog een ding tmc is traag, in wave en googlemaps is file up to date. Dus combinatie van die informatie zou perfect zijn
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Beauri : wat een nare reactie die laatste. Ik bedoel niet zozeer wat betreft de inhoud, maar meer het denigrerende en belerende toontje. Dat kan echt anders en we zijn dat hier ook niet gewend, waardoor het praktisch nooit uit de hand loopt.
Het passief agressieve gedeelte van de post is van moderator zijde verwijderd en betrokkene heeft zelf ook de reactie nog wat aangepast. Dit ter info voor degenen die zich wellicht afvragen waar mijn reactie op slaat. Anyway, zo reguleren we samen de boel en houden we het leuk hier.
 

Beauri

Forumguru
@Beauri : wat een nare reactie die laatste. Ik bedoel niet zozeer wat betreft de inhoud, maar meer het denigrerende en belerende toontje. Dat kan echt anders en we zijn dat hier ook niet gewend, waardoor het praktisch nooit uit de hand loopt.

Toontjes..... altijd weer lastig als je gewoon duidelijk wilt zijn, de 1 vind het zo en de ander vind het zus, maar hoe goed je je best ook doet, als je een hond wilt slaan zul je altijd wel een stok vinden...... wat ik bedoel is dat je het nooit iedereen naar het zin kunt maken, maar ik wil wel mijn best doen met mijn bijdragen om echt behulpzaam te zijn en van elkaar te leren, want ik heb echt niet de wijsheid in pacht.

Soms moet je wel eens iets duidelijk maken, wat belerend over kan komen, om te voorkomen dat foutjes herhaald blijven worden met alle gevolgen van dien.

Communiceren is een heel lastig en moeilijk ding, werk op een groot bedrijf en geloof me, het is de grootste bron van allerlei verwarringen en misstanden, tekort, teveel, langs elkaar heen en via verschillende wegen zodat hoe goed bedoeld ook de boodschap niet goed overkomt of soms helemaal niet overkomt. Wat voor de 1 vriendelijk overkomt kan voor een ander weer werken als een rode lap voor de stier..... ook al staat het er nog zo netjes......

Ach lieve mensen, laten we ons er maar niet al te druk over maken, communiceren is en blijft altijd een lastig ding maar zolang we het goed bedoelen en elkaar echt willen helpen zijn we op de goede weg.

Zo, straks weer een mooi ritje maken, wel de navigatie aan, maar zonder sim en andere moeilijke zaken, neem wel een grote fles water mee mochten we vast komen te staan, het wordt heet, heel heet vandaag.

Vakantie, je hoeft niet altijd ver weg voor mooi weer, al kan het soms ook wel eens te mooi worden..... wens iedereen heel fijne zonnige dagen en schaduw waar gewenst:)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Beste @Beauri, je hoeft het helemaal niemand naar de zin te maken. Maar passief agressieve opmerkingen over figuren die er alleen maar op uit zijn te scoren, nav een goedbedoelde reactie, geven gewoon geen pas. Dat zal je toch met me eens zijn. Maak het nu niet erger dan het is en laat die achterwege voortaan. Soit.
 

064harry

Forumguru
Bij mij gaan sinds gisteren de parkbeeps een stuk zachter. De muziek dempt niet meer zo hard lijkt wel.
Ik heb wel in het instructieboekje gelezen hoe het harder moet/kan, maar ik snap niet waarom het ineens zachter gaat.
Je kunt echt alles aanpassen: volume voorzijde, volume achterzijde, toonhoogten voor en achterzijde, hoe hard de muziek moet dempen. Echt alles. Alleen snap ik niet waarom het plots anders is geworden.
 

De Stip

Forumguru
Dat klopt (voor zover ik me juist heb laten voorlichten), je moet dan echter DCC bij de auto besteld hebben.
 
@De Stip Oh jammer, toen ik mijn Skoda Karoq Sportline Business DSG 1.5 had besteld in april 2019 had ik helaas nog geen keuze om DCC te selecteren, dit kon toen alleen met de handschakel...
 

De Stip

Forumguru
Klopt, daarom nam ik het besluit om voor MY2020 te kiezen (en dus tot productieweek 40 te wachten....). Zo heb ik de nieuwste Karoq qua features en kon er tevens DCC bij bestellen. Dat parkeerhulp gedoe heb ik niet genomen, want dat gebruik ik nooit.
 

Beauri

Forumguru
Bij mij gaan sinds gisteren de parkbeeps een stuk zachter. De muziek dempt niet meer zo hard lijkt wel.
Ik heb wel in het instructieboekje gelezen hoe het harder moet/kan, maar ik snap niet waarom het ineens zachter gaat.
Je kunt echt alles aanpassen: volume voorzijde, volume achterzijde, toonhoogten voor en achterzijde, hoe hard de muziek moet dempen. Echt alles. Alleen snap ik niet waarom het plots anders is geworden.

Ik geloof je, zelfs al had je het niet vermeld, dat je het instructieboekje hebt gelezen, heb dat zelf gedaan en doe het nog steeds regelmatig als ik iets probeer te vinden of zomaar om iets wijzer te worden.

Het is echt een waardeloos rommelig geheel in dat boekwerk, vreselijk lastig te lezen omdat ze niet je auto er in beschrijven maar iedereens auto, dus auto's met compleet andere uitvoeringen en dingen waarvan je je afvraagt heb ik dat er nu wel of niet standaard inzitten of was het een extra en als het dan wel een extra is hoe heette het ook al weer:sterretjes::sterretjes:

En dan kom ik bij jou om je te willen helpen, maar ik heb geen idee wat er allemaal voor fraais in jouw bolide zit, kan je alleen maar een klein beetje helpen als je net als ik het Amundsen systeem hebt, heb dat zelf met de 8 speakers, dat is zonder sub en zonder een centerspeaker(heb een opbergkastje midden op het dashboard).

Ik denk, weet het niet zeker, maar had ongeveer dezelfde ervaring als je hebt beschreven, maar dan met het volume van de mevrouw van de navigatie, ze had een heel normaal volume en zomaar plots ging ze heel erg fluisteren en kon ik haar bijna niet meer verstaan, nu was ik haar alstublieft zeggen wel aardig zat, maar het niet meer verstaan van de rest ging weer even te ver;)

Ik had ook zoiets..... van hoe is dat nu mogelijk, maar het bleek dat ik tijdens de dame haar praten het volume van de radio(dacht ik) zachter had gezet, maar het was niet het volume van de radio alleen, ik had tevens de dame haar mond bijna gesnoerd. De volume regeling van de dame bleek op 3 manieren te regelen te zijn: 1 op het scherm bij meldingen zit onderaan een balk, deze balk kun je met je vinger verschuiven en zodoende het volume instellen, 2 dan heeft de Amundson nog een draaiknop(vind ik zelf reuze praktisch) bij het systeem om het volume mee te regelen/in te stellen en omdat je arm wel eens uit de kom kan schieten hebben ze het ook nog mogelijk gemaakt om het volume van de dame te regelen aan het stuur, in mijn geval had ik toen de dame bijna gekeeld met dat knopje aan het stuur.... Nu concentreer ik mij voornamelijk op het rijden en dat is wel nodig met het drukke verkeer waar ik mij regelmatig in waag en zodoende duurde het even voordat ik er achter kwam hoe je de boel dus ook kan ontregelen als je nietsvermoedend aan een wieltje draait:D

Ik vermoed dat het bij jou ook wel zoiets zal zijn @064harry , tijdens de parkeerbeeps proberen het volume aan te passen zou zomaar kunnen lukken, mocht het net dit verhaaltje niet gelukt zijn, dan mag je me vertellen welk systeem er precies in je bolide zit, ga ik samen met je in dat boekwerk spitten om het geheim te ontsluieren:jaja:
 
Bovenaan Onderaan