Karoq Vragen & Weetjes

Qarok

Lid
SD voor mij SD voor de wederhelft en SD om weer eens wat anders op te zetten.
Je kunt ze gemakkelijk opbergen in de middenconsole onder de armleuning. In die open sleuven passen ze mooi in.
Je kunt natuurlijk ook een SD met een flink geheugen nemen, en hierop verschillende mappen zetten. Eén voor jou, één voor je wederhelft etc...
Bij selecteren van de SD in het media menu vraagt het systeem welke map je wilt 'afspelen / gebruiken'
 

M@cer

Lid
Is het niet veel makkelijker om gewoon via je telefoon Spotify te streamen??? Ik moet er werkelijk niet meer aan denken om te klooien met muziek downloaden en SD kaartjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Japanese Power

Donateur
+1 @M@cer Ik gebruik al jaren Spotify met m'n eigen afspeellijsten.
Sterker nog, het familiepakket Spotify is een van de beste investeringen ooit ;)

Maar goed, niet iederen wil aan de Spotify en blijft liever vasthouden aan het oude vertrouwde idee van eigen muziek...
Ieder z'n ding. Ik heb 16 jaar geleden al m'n muziek naar hoogwaardige FLAC-bestanden omgezet en aansluitend al m'n CD's (600+) weggegeven. Nu staan al deze albums nog steeds op m'n NAS maar worden eigenlijk nooit meer gebruikt...
 

Frenkie

Forumguru
Het systeem, heb de simpele met 8 speakers klinkt nu toch wel lekker,er zit nu wat meer laag in nu de speakers een beetje ingespeeld zijn, al is het wel vreemd dat geluid van een USB stick in sommige gevallen toch ietwat mager klinkt terwijl de radio wel lekker vol klinkt

Het systeem is ook best uitgebreid in te stellen. Ik heb er de vorige keer een hele avond over gedaan om het naar mijn zin te krijgen (Dire Straits heeft een zeer ruim toonspectrum).
Wat mogelijk kan zijn is dat de mp3 bestanden op de USB stick in een "lagere" bitrate zijn opgeslagen. Dit zorgt voor minder geluid. Zelfs bij VBR (variabele bit-rate) is het me opgevallen dat het af en toe niet optimaal is. Ik kis over het algemeen voor minimaal 192 kbit/s, voorkeur voor 320. Nog liever, gewoon cd's. Niemand kan met zeggen dat met een compressie factor het er beter door gaat klinken. Simpel gezegd, hoe meer data, hoe meer je hoort.
 

Beauri

Forumguru
Dank voor het meedenken en de tips:thumbsup:

Het blijft bij SD kaartjes en misschien af en toe een USB stick, maar heb liever ook dat dat laatje dichtgeschoven kan worden. Zal een paar SD kaartjes nemen en de muziek komt er heus in een redelijke birate op, minimaal 192 al heb ik er wel een paar nummers op de USB die daar weer onder zitten, maar was dan het zoeken naar beter effe zat:bloos: Soms is de opname van huis uit al niet lekker, en dan kun je er nog zo'n hoge bitrate van hebben, het zal dan nooit geweldig worden.

Spotify doet het lekker, iets voor de wederhelft om met de phone te kl..i.n, maar niets voor mij, maak ook wel veel korte ritjes en dan moet het niet allemaal te moeilijk, radio of SD/stick en klaar.

Als de muziek echt heel goed moet klinken, dan luister ik thuis, beschik over een goede set en als ik naar muziek wil luisteren, dan luister ik dan ook echt naar de muziek, in de auto is het meer gezelschap en achtergrond, geen hoofdzaak, dat het dan ook nog een beetje lekker klinkt is mooi meegenomen en moet ook wel, anders wil ik er niet eens naar luisteren;)

Ga zo beginnen met het bestellen van een paar SD kaartjes:)
 

wakkie

Senior Member
In het bakje in de armsteun zitten 3 sleufjes, 2 voor muntjes en 1 voor b.v. een (parkeer) kaart. Nu is er bij mij in het “brede” sleufje een muntje gevallen en is er niet meer uit te krijgen, het bakje is hol van binnen. Volgens mij bestaat het bakje uit 2 op elkaar geklikte delen. Nu is mijn vraag weet iemand of dit zo is? Dan zou je het met bijvoorbeeld een schroevendraaier uit elkaar kunnen halen, maar zolang ik het niet zeker weet waag ik mij er niet aan.
 

EdK

Forumguru
Boor je toch een gat aan de onderkant erin ter grote van de munt , kan de volgende keren als de munt weer door de grote gleuf valt er ook weer makkelijk uit...
:pieker:
 

Japanese Power

Donateur
Wel lullig als je later besluit het bakje andersom te gaan gebruiken @EdK . Ik zou zelf gewoon met een schroevendraaier aan de gang gaan om te kijken waar de klikpunten zitten. Als je dan de zijkant iets beschadigd zul je dit nooit zien omdat het netjes in de midden console valt...
 

EdK

Forumguru
Het bakje niet meer omdraaien ???
Tuurlijk kun je het omdraaien, is kwestie van 180 graden draaien...
Maar als je het omdraaid waar kun je het dan voor gebruiken ??

Dus zie het probleem niet echt waar jullie t over hebben....:pieker:
 

Beauri

Forumguru
Gebruikt er hier iemand een SD kaart voor zijn muziek in de Karoq? Ik wil wel een SD kaart aanschaffen omdat zo'n iPod bedraad ook niet alles is. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel GB erin kan. En als ik al een kaartje heb. Hoe werkt dat dan qua muziek? Gewoon alles los erop plempen? of werken met mapjes oid?

Was het gelukt?

Zelf 2 Full Size(zoals het instructieboekje vermeld) SD kaartjes gekocht, daarvan het 64GB kaartje in gebruik genomen. Het is een Transcend 300S kaartje geworden van rond de 13 euro, instap uitvoering en voor in de auto met muziek erop meer dan snel genoeg, ook snel genoeg om even vol te "plempen". Kaartjes komen reeds exFAT geformatteerd en kunnen dan ook zonder verdere zorg volgegooid worden met muziek. Had nog een paar USB Sticks en een bijna antieke externe HDD liggen met muziek erop in MP3 formaat. Alles selecteren van de bron, even slepen van de bron en neerplempen op het SD kaartje, met een uurtje had ik zo ruim 50GB, tegen de 8000 MP3's, op het kaartje staan. Op de bronnen stonden de muziekbestandjes zowel in mapjes als in losse nummers en zo zijn ze ook op het kaartje terechtgekomen.

Kaartje in SD slot van de Amundson in het dashboardkastje en spelen heen. Respect voor degenen die het allemaal heel netjes maken met plaatjes erbij, vind dat wel mooi:thumbsup: Speel zelf zonder afbeeldingen, en moet zeggen dat het echt super klinkt. Nu heeft de Amundson 2 draaiknoppen en voor het afspelen van muziek via zo'n kaartje komt ook de rechter draaiknop nu van pas, je kan scrollen door de lijst en kom je bij een nummer dat je horen wilt..... druk op het knopje en het nummer speelt. Klepje in de middenconsole kan nu dicht blijven en voorlopig red ik het wel met het eerste kaartje met de bijna 8000 nummers erop.
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb ook even een vraag/weetje. Als ik met de ACC aan rijdt en mijn auto moet remmen voor een voorganger, gaan de remlichten dan aan? Ik snap dat het bij een beetje inhouden niet zo is, maar als je een file in rijdt neemt het systeem het toch wel behoorlijk over. Gaan de remlichten dan aan?
Heeft iemand daar meer informatie over?
 

wakkie

Senior Member
Dat vraag ik me ook af. Aan de reactie te zien van de achterop komende auto denk ik van wel. Lijkt me ook logisch dat bij fors afremmen de remlichten aangaan, maar kan het zelf niet controleren of het moet “stik” donker zijn, misschien dat je het dan ziet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Met name op snelwegen? Wat een onzin. Ook - of misschien zelfs júist - in de bebouwde kom helpt een al dan niet adaptieve cruisecontrol om ongemerkte overschrijding van de Vmax te voorkomen.
Het ding werkt toch niet voor niks al vanaf een kleine 30 km/u? :pardon:
 

Qarok

Lid
upload_2019-7-24_11-43-46.png
maar als je een file in rijdt neemt het systeem het toch wel behoorlijk over.
Volgens instructieboekje puntje "3" dus niet, als je op de staart van een file inrijdt.
Aan de andere kant gebruik ik het vaak wel, in de file...rijdt het even boven de 30km/u dan even inschakelen en met de DSG remt hij tot stilstand zonder dat je de melding krijgt te moeten schakelen...en trekt ook weer op als de file doorrijdt of oplost.
Moet je wel in de tussentijd handmatig de ACC snelheid even bijstellen naar een snelwegsnelheid ;)

Met name op snelwegen?
Don't shoot the messenger...ik heb het ook maar uit het instructieboekje ;)
 
Goedenavond beste forum leden, ik heb vandaag na 5 lange maanden mijn karoq sportline mogen halen. Werkelijk een fantastische auto. Maaar ik was aan het spelen met het digitaal instrumenten paneel en als ik op view klik kan je door verschillende opties heen 'bladeren' maar als ik de auto uitstap en weer terug kom staat mijn geselecteerde style van het instrumenten paneel er niet meer op en is het gewoon weer de 1e. Weet iemand toevallig hoe je je keuze kan bevestigen met de view knop o.i.d?

EDIT: Normaal zit er in de bagageruimte toch een variabele bagagevloer en een zaklamp?Want in mijn karoq sportline zitten deze niet.
 
Laatst bewerkt:

Qarok

Lid
EDIT: Normaal zit er in de bagageruimte toch een variabele bagagevloer en een zaklamp?
Dat eerste heb ik wel, die uitneembare kofferbakverlichting (zaklamp) heb ik ook niet. Vroeg er nog naar bij aflevering, maar zat volgens de dealer alleen op de clever uitvoering die destijds leverbaar was
 
Bovenaan Onderaan