Karoq Vragen & Weetjes

wakkie

Senior Member
Bij mij waren ze verpakt in één doosje en er staat alleen een koplamp op met een wit en een oranje lampje. Maar zoals ik al eerder vermeld heb, de "gele" kleur zal wit branden en de "oranje" kleur oranje knipperen. Over een paar weken zal ik het zien!

En @Pendragon ben je nog tevreden met de lampjes, geen storing(en) gehad?
 

Beauri

Forumguru
Wel drie stuks en ook nog een mogelijkheid voor een gast. Lijkt me wel handig hier in huis met 4 gebruikers.....
Maar is dat een onderdeel van de Columbus? Of behoort het tot de standaard uitrusting van deze Sportline Business? Ik kan nu hij in bestelling staat nog switchen van Amundsen naar Columbus namelijk....

Gelukkig de enige gebruiker, dus dat probleem heb ik niet, maar heb de Ambition Business, op die uitvoering is de Sportline gebaseerd en voor zover ik mij kan herinneren krijg ik maar 2 sleutels en is de personalisatie beperkt, heb ook nog even gekeken op skoda.nl, maar de samensteller lag eruit en de site liep vast.

Ga er maar niet vanuit dat het er standaard opzit.
 

wakkie

Senior Member
Personalisatie met drie sleutels is een optie in combinatie met drive mode select en alleen bij de Style uitvoering mogelijk.
 

Beauri

Forumguru
Ben in contact geweest met de verkoper, en heb keurig antwoord gehad op het gebied van de lampjes.

Zoals je al zei @wakkie , de gele doet wit en de oranje doet amber, maar als je net als ik een beetje kleurendoof bent, dan is dat toch even minder simpel:bloos: Had het dan ook graag ook op een andere manier kunnen zien, maar helaas ook het aantal gaatjes zegt in dit geval niets en ook teksten op de printjes van de lampjes ook niet.

De foto's die ik kreeg van Vanssi:

LedamberHTB1V7x5O3DqK1RjSZSyq6yxEVXaz.jpg

zoals je ziet heeft de connector 2 gaatjes, 1 links en 1 rechts en zou dit de amber moeten zijn.

Kreeg ook een plaatje van de witte

LedWitHTB1oU0_OYvpK1RjSZPiq6zmwXXaC.jpg

Zoals je kan zien heeft hier de connector 6 gaatjes

Heb de mijne uit de verpakking gehaald:

nsmail.jpg

Op de verpakking zelf geen indicatie, dus lampjes eruit, foto van gemaakt en foto opgestuurd naar Vanssi,
foto teruggekregen van Vanssi en zij hebben keurig daarop aangegeven welke welke is door ze te omcirkelen:

HTB1PFOuO9zqK1RjSZPx7634tVXaA.png.jpg

Voor mij is het lichtgeel en donkerder geel, lastig als je kleurendoof bent en bij de fabrikant de plaatjes niet helemaal overeenkomen, zoals de gaatjes en de afwerking...... en over de afwerking gesproken van de exemplaren die ik mocht ontvangen, die lijken mij minder dan de exemplaren op de foto's van de fabrikant. Een beetje vreemd is ook dat bij mijn amber uitvoering niet dat extra puntje zit op de connector, ach...... denk dat ze het heus wel gaan doen, de antwoorden van Vanssi kwamen snel en ze willen echt geen slechte review krijgen, dus heb ik er toch wel vertrouwen in en laten we eerlijk zijn, voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
 

M@cer

Lid
Onlangs kreeg ik via dit forum een tip, dat bij Rijnwoud in Rotterdam de auto staat waar ik interesse in heb. Ik ben erheen gegaan en echt keurig geholpen. Aansluitend heb ik een afspraak gemaakt voor een vervolg gesprek en een zeer uitgebreide proefrit. Eergisteren was het eindelijk zover en heb ik gereden met een witte Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business. Daar zat een Columbus navigatie in. Ziet er puik uit, al vind ik draaiknoppen bij een Amundsen makkelijker. Maar ik zag in het menu van de auto, dat er allerlei gadgets waren die je kon oproepen. Bijvoorbeeld een sport stand waar je een aantal digitale meters ziet met KW, G krachten en turbodruk. Ook zag ik dat je gepersonaliseerde sleutels had. Wel drie stuks en ook nog een mogelijkheid voor een gast. Lijkt me wel handig hier in huis met 4 gebruikers.....
Maar is dat een onderdeel van de Columbus? Of behoort het tot de standaard uitrusting van deze Sportline Business? Ik kan nu hij in bestelling staat nog switchen van Amundsen naar Columbus namelijk....

Volgens mij zijn de 3 sleutels en de digitale meters standaard op de Sportline (staan wel bij de opties in ieder geval)
 

wakkie

Senior Member
@Beauri, ik heb exact dezelfde lampjes en ook het doosje komt overeen. Foto’s zijn altijd mooier dan de werkelijkheid. Wat betreft de “gaatjes”, ik blijf erbij dat het “soldeerpuntjes” zijn en geen invloed hebben op de werking.
Bedankt voor het uitgebreide verhaal.
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij waren ze verpakt in één doosje en er staat alleen een koplamp op met een wit en een oranje lampje. Maar zoals ik al eerder vermeld heb, de "gele" kleur zal wit branden en de "oranje" kleur oranje knipperen. Over een paar weken zal ik het zien!

En @Pendragon ben je nog tevreden met de lampjes, geen storing(en) gehad?
Geen enkele foutmelding. Werken uitstekend.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag de lampjes even geprobeerd in een Karoq die in de showroom stond bij m'n dealer. Ziet er best vet uit toch? Het knipperlicht heb ik ook gedaan, maar dat was lastig te fotograferen (iedere keer als ik afdrukte, ging het lampje uit wahahahahaha), maar ziet er net zo fel uit en knippert ook als een LED, dus niet slowmotion zoals bij een normale gloeilamp.
 

Bijlagen

  • IMG_6491.jpg
    IMG_6491.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 143
  • IMG_6492.jpg
    IMG_6492.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 158
  • IMG_6493.jpg
    IMG_6493.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 141

wakkie

Senior Member
Liet je dealer dat zomaar toe? Ziet er in ieder geval beter uit dan de gloeilampjes. Hoelang heb je er over gedaan om ze te wisselen? De mijne gaan er a.s. maandag in.
 

De Stip

Forumguru
Liet je dealer dat zomaar toe? Ziet er in ieder geval beter uit dan de gloeilampjes. Hoelang heb je er over gedaan om ze te wisselen? De mijne gaan er a.s. maandag in.

Mag ook wel, ik zette net iets daarvoor mijn handtekening onder het koop contract van onze Karoq.... :)

Het stelt niets voor en amper 10 minuten per kant. Afdekking even losmaken, daarna draai je een soort van wit plastic boutje los en de stekker maak je uiteraard los. Daarna wijst het zichzelf.
 

Roderick82

Actief lid
Vandaag de lampjes even geprobeerd in een Karoq die in de showroom stond bij m'n dealer. Ziet er best vet uit toch? Het knipperlicht heb ik ook gedaan, maar dat was lastig te fotograferen (iedere keer als ik afdrukte, ging het lampje uit wahahahahaha), maar ziet er net zo fel uit en knippert ook als een LED, dus niet slowmotion zoals bij een normale gloeilamp.

Dit zijn dus led lampjes? Grappig..
waar heb je deze besteld?
 

Japanese Power

Donateur
maar dat was lastig te fotograferen (iedere keer als ik afdrukte, ging het lampje uit wahahahahaha)
Ik weet niet welke smartphone je hebt maar de laatste 3 à 4 jaren hebben vrijwel alle smartphones de optie van continue opnames. Je houdt dan de ontspanknop ingedrukt en er wordt een hele serie foto's gemaakt waarna jij selecteert welke je wilt hebben en je alle andere foto's verwijderd.
 

De Stip

Forumguru
Ik weet niet welke smartphone je hebt maar de laatste 3 à 4 jaren hebben vrijwel alle smartphones de optie van continue opnames. Je houdt dan de ontspanknop ingedrukt en er wordt een hele serie foto's gemaakt waarna jij selecteert welke je wilt hebben en je alle andere foto's verwijderd.

Was maar een geintje JP :D Ik had gewoon geen foto gemaakt van de knipperlichten. Dat houden jullie dus tegoed van me. Gedeelde smart is halve smart, want dan moeten we allemaal tot ergens in week 43 wachten.......
 

De Stip

Forumguru
Wat kun je eigenlijk met die stekker aansluiting (zie bijlage) doen die bij de achterpassagiers zit? Hebben jullie er al ervaring mee en zijn er tips voor het gebruik ervan?
 

Bijlagen

  • IMG_6500.JPG
    IMG_6500.JPG
    199,9 KB · Weergaven: 82

CDK

Forumguru
Wat kun je eigenlijk met die stekker aansluiting (zie bijlage) doen die bij de achterpassagiers zit? Hebben jullie er al ervaring mee en zijn er tips voor het gebruik ervan?

Dat is je 220V aansluiting. Je kan er een koelbox op aansluiten, je laptop opladen etc.
 
Bovenaan Onderaan