Karoq Vragen & Weetjes

EdK

Forumguru
Het zit onder het slot waarmee de motorkap vergrendeld word. Kun je daar zelf makkelijk bij?
Je kunt het er af halen met de motorkap dicht hoor, zitten met dubbelzijdige tape vastgeplakt.
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je veel info vinden hoe te verwijderen.
Maar als je er één bij Superskoda besteld en die bij je dealer aflevert vlak voor de oplevering dan zijn ze zeker niet te beroerd om deze voor jou te monteren hoor....
 
Vraagje.
Heb een karoq besteld. Ik zie overal de grill die geheel zwart is, bij andere uitvoeringen zie ik ook een grill die grijs oogt, zie bijlage.

Mensen hier ervaring mee? Is het makkelijk dit grijs te maken?
 

Bijlagen

  • 0C7671C7-815D-4F5E-A916-A30B67D5C2B2.jpeg
    0C7671C7-815D-4F5E-A916-A30B67D5C2B2.jpeg
    309,8 KB · Weergaven: 82

De Stip

Forumguru
Ik heb mezelf vandaag gematst door bij Superskoda met de actuele weekend korting van 20% (tm morgen de 18e maart) de volgende zaken te bestellen;

RVS voetsteun tbc Sportline Business
Zwarte wielnaaf emblemen
Zwart Skoda front logo

Potverdikkie, wat duurt wachten lang. Het is pas week 11, nog 29 weken wachten op de productie van onze Karoq :sterretjes:
 

De Stip

Forumguru
Ik heb deze op Ebay besteld als knipperlicht en achteruitrijlicht. Ook op advies van andere forum leden.
 

Bijlagen

  • IMG_5836.jpg
    IMG_5836.jpg
    246 KB · Weergaven: 78
  • IMG_5835.jpg
    IMG_5835.jpg
    274 KB · Weergaven: 67

Beauri

Forumguru
Ik heb mezelf vandaag gematst door bij Superskoda met de actuele weekend korting van 20% (tm morgen de 18e maart) de volgende zaken te bestellen;

RVS voetsteun tbc Sportline Business
Zwarte wielnaaf emblemen
Zwart Skoda front logo

Potverdikkie, wat duurt wachten lang. Het is pas week 11, nog 29 weken wachten op de productie van onze Karoq :sterretjes:

Ja..... wachten duurt lang, volg het advies van een paar mede forumbezoekers op, gewoon wat vaker hier komen, gedeelde smart is immers halve smart;)

Dankzij je bericht gezien dat ze bij SuperSkoda 20% korting geven, kom wel regelmatig kijken wat ze daar hebben, maar dom genoeg is de link die ik had gemaakt met als start de Karoq en dan zie je niet dat ze 20% korting geven.

Zal zo ook wat dingetjes bestellen en ze er wel elders op laten zetten, dealer deed moeilijk over het niet mogen monteren ivm niet via officieel etc etc moeilijk moeilijk.
 

wakkie

Senior Member
dealer deed moeilijk over het niet mogen monteren ivm niet via officieel etc etc moeilijk moeilijk.

De mijne ook. Wilde de achteruitrijlampjes en knipperlichten laten vervangen door LED maar de dealer gaf niet thuis (mag niet/kan niet/wil niet) onder het mom van dat er er nog geen goedgekeurde led lampjes voor de Karoq zijn. Dan maar zelf doen. Hij wilde wel type- en modelaanduiding (laten) verwijderen.
 

Pendragon

Forumguru
De mijne ook. Wilde de achteruitrijlampjes en knipperlichten laten vervangen door LED maar de dealer gaf niet thuis (mag niet/kan niet/wil niet) onder het mom van dat er er nog geen goedgekeurde led lampjes voor de Karoq zijn. Dan maar zelf doen. Hij wilde wel type- en modelaanduiding (laten) verwijderen.
Gelukkig is het heel eenvoudig, dus zelf doen in 5 minuten klaar
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Beauri

Forumguru
De mijne ook. Wilde de achteruitrijlampjes en knipperlichten laten vervangen door LED maar de dealer gaf niet thuis (mag niet/kan niet/wil niet) onder het mom van dat er er nog geen goedgekeurde led lampjes voor de Karoq zijn. Dan maar zelf doen. Hij wilde wel type- en modelaanduiding (laten) verwijderen.

Bij mij ook wel type- en modelaanduiding (laten) verwijderen, maar niet het plaatsen van de grille rand, geen officieel Skoda onderdeel/import via dealer onderdeel.

Las ook bericht van EdK dat ze waarschijnlijk wel de emblemen doen....... heb 2 zwarte emblemen besteld bij Superskoda, zijn onderweg, zou wel fijn zijn, scheelt weer werk voor de degene die ook de spiegelkapjes en grille voor mij mag doen.

Die Ledlampjes zal ik straks ook nog even bestellen, las dat degene die jij besteld hebt geen storingsmeldingen geven.

Ondertussen besteld, voor die €15,25 maak ik me geen zorgen....... alleen die 5 minuten van @Pendragon ga ik zeker weten niet redden, ook niet per kant 5 minuten, maar als ik het binnen een uurtje red zonder wat kapot te maken ben ik al heel blij:jaja:
 
Laatst bewerkt:

wakkie

Senior Member
voor die €15,25 maak ik me geen zorgen.......

Zo heb ik ook geredeneerd. Als ik mijn auto heb -verwachting 1e of 2e week april- ga ik een afspraak maken met @Antera, om wat aanpassingen te laten doen en neem de lampjes mee. Wie weet, vervangt hij ze voor me. Lijkt mij een handig iemand:) Overigens, als je het zelf wilt doen kun je onderstaande link als handleiding gebruiken. (met dank aan @Frens).

https://www.briskoda.net/forums/topic/450095-fitting-led-rear-bulbs/
 

Beauri

Forumguru
Mijn spulletjes van Superskoda zijn vandaag ook aangekomen, gigantiche doos waarin het allemaal netjes verpakt zat, emblemen in een enveloppe met schuimbescherming eromheen tegen krassen en ook de grille zit mooi verpakt, dat heb ik nog maar even zo gelaten, de spiegelkappen zaten in een aparte doos......nergens een montagehandleiding te vinden..... ben zelf een monteur van niks:bloos:, dus daar moet ik nog even hulp voor zoeken.

Zo..... laat mijn rode Karoq maar komen, ben er helemaal klaar voor:jaja:

De zonnewering is nog even een vraag voor mij...... die oplossing die ik zelf het hoogst in de bol had is nog door niemand in de poll aangevinkt, dat zal dan wel een reden hebben waar ik nog niet achter ben...... ach heeft nog even tijd.
 

De Stip

Forumguru
Mijn spulletjes zijn ook binnen gekomen. De voetsteun, zwarte (Monte Carlo) naaf emblemen en het Skoda embleem voorzijde. Het lijkt inderdaad of het zwart ietwat metallic is en als ik me goed herinner, zijn de zwarte delen zoals de spiegels op de Karoq dat ook. Mooie combi dus :)

Overigens staat op de doos dat de voetsteun gefabriceerd is door VW en op de bijgevoegde installatie handleiding, dat dit type geschikt is voor de SuperB en Octavia. Zal toch wel passen op de Karoq?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan