Karoq Vragen & Weetjes

Canon-Eye

Forumguru
Zo maak ik de witte lettertjes, op de zwarte rand rond de kentekenplaat, waar de dealernaam graag door de dealer wordt geplaatst, ook zwart
Heb ik nog nooit gedaan, want dat blijf je toch zien. Ik vraag altijd met nadruk om een neutrale kentekenplaathouder en daar heeft nog nooit een dealer moeilijk over gedaan. Hoe simpel kan het zijn...
 

Rallye

Forumguru
@Beauri Wordt jouw auto auto nog voor week 22 gebouwd? Dan krijg je waarschijnlijk de letters niet. Overigens vind ik de letters ook niet mooi.

Waar het die letters van je garage op de nummerplaathouder betreft zou ik de dealer gewoon zelf vragen om een houder zonder reclame in plaats van de letters zelf zwart te maken. Mijn garage heeft de gewoonte om zowel voor als achter houders met opdruk te plaatsen. Achter vind ik niet erg, maar ik regel iedere keer dat er voorop geen reclame komt. Ik heb ook lang een skodaforumsticker op de nummerplaathouder achter gehad.
 

Beauri

Forumguru
Na je tirade van gisteravond ga je nu weer verder?



Ik snap echt niet waar jij die hoge bloeddruk van hebt... :arghh:

Jammer dat ik nergens jouw mening over de voorgenomen wijziging kan vinden, enkel commentaar tegen iemand die er duidelijk niet blij mee is. Heb het vermoeden dat je je eigen bloeddruk in de gaten moet houden, mocht het in de gevarenzone komen, dan kun je me nog altijd op je ignore lijst zetten.

Je zou er ook aan kunnen wennen dat we niet allemaal hetzelfde zijn en dat we daarom ook niet allemaal hetzelfde
reageren, de 1 is nu eenmaal wat drukker/uitbundiger dan een ander.
 

Japanese Power

Donateur
Of ik het mooi vind of niet, dat heb ik idd. niet genoemd, maar wat me triggert is dat iemand enkele malen met stevige bewoordingen uithaalt naar een kleine aanpassing die lopend jaar doorgevoerd gaat worden en vrijwel zeker niet op jouw auto komt. Dat je iets niet mooi vind kan ik volledig inkomen maar dan zo losgaan op het forum: nee, dat vind ik jammer...
 

Beauri

Forumguru
@Beauri Wordt jouw auto auto nog voor week 22 gebouwd? Dan krijg je waarschijnlijk de letters niet. Overigens vind ik de letters ook niet mooi.

Waar het die letters van je garage op de nummerplaathouder betreft zou ik de dealer gewoon zelf vragen om een houder zonder reclame in plaats van de letters zelf zwart te maken. Mijn garage heeft de gewoonte om zowel voor als achter houders met opdruk te plaatsen. Achter vind ik niet erg, maar ik regel iedere keer dat er voorop geen reclame komt. Ik heb ook lang een skodaforumsticker op de nummerplaathouder achter gehad.

Heb ik nog nooit gedaan, want dat blijf je toch zien. Ik vraag altijd met nadruk om een neutrale kentekenplaathouder en daar heeft nog nooit een dealer moeilijk over gedaan. Hoe simpel kan het zijn...

@Rallye als het allemaal volgens afspraak verloopt en ik niet het slachtoffer van een quota overschrijding wordt, dan ontspring ik waarschijnlijk wel de dans, levering zou in week 23 hooguit week 24 moeten plaatsvinden.

@Canon-Eye ben niet heel erg merkentrouw en al helemaal niet dealertrouw, al heb ik wel mijn auto in onderhoud bij een bedrijf waar ik na de fabrieksgarantie al heel lang naar volle tevredenheid kom.

Niet altijd helemaal simpel, je vermeld dat je geen bedrijfsreclame wilt, dat gaat goed, maar dan breng je je auto voor service en dan kan het zomaar gebeuren dat een overijverige monteur het gemis heeft aangepast, meestal zie je dit
pas later, want het zijn niet de nummerplaten waar ik direct op let als ik de auto weer ophaal. Dan kun je 2 dingen doen,
teruggaan of zelf aanpassen, al ben ik zelf niet bepaald superhandig, het zwartmaken lukt prima met zwarte tape of van die watervaste inktmarkers en ik denk dat de boodschap duidelijk is, heb daarna nog niet meegemaakt dat ik dan weer
randen kreeg met reclame opdruk.

Zal het deze keer voor de zekerheid ook nog maar een keer duidelijk vermelden dat ik het niet waardeer als er reclame gemaakt wordt, scheelt weer een stuk tape of inkt;)
 

Beauri

Forumguru
Of ik het mooi vind of niet, dat heb ik idd. niet genoemd, maar wat me triggert is dat iemand enkele malen met stevige bewoordingen uithaalt naar een kleine aanpassing die lopend jaar doorgevoerd gaat worden en vrijwel zeker niet op jouw auto komt. Dat je iets niet mooi vind kan ik volledig inkomen maar dan zo losgaan op het forum: nee, dat vind ik jammer...

We drukken ons allemaal net weer even anders uit, de 1 iets steviger dan de ander, sommigen heb de kunst om heel subtiel iets ontzettend duidelijk te maken, kan daar de humor wel van inzien en heb daar wel bewondering voor.

Vraag me af waarom je ook nu weer niet laat blijken of je de wijziging wel of niet kunt waarderen....

Ik zal ook moeten afwachten of ik die wijziging nu wel of niet krijg, eraf gaat het zo wie zo. Helaas door de lange levertijden worden er wel eens zaken aangepast waar we niet altijd even blij mee kunnen zijn. Niet alle veranderingen zijn immers verbeteringen. Zo was ik zelf verbaast dat iemand geschokt was dat hij ipv de 1.4 een 1.5 motor in zijn Kodiaq kreeg, dat leek mij toch wel een verbetering, maar ik kan begrijpen dat mensen niet altijd blij verrast zullen reageren op veranderingen waar zij niet om gevraagd hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet altijd helemaal simpel, je vermeld dat je geen bedrijfsreclame wilt, dat gaat goed, maar dan breng je je auto voor service en dan kan het zomaar gebeuren dat een overijverige monteur het gemis heeft aangepast, meestal zie je dit pas later
Uit meer dan jaar 45 jaar dealercontacten kan ik je verzekeren dat zoiets mij maar één keer is gebeurd, ergens rond '90: Audi maakte destijds furore met het "Procon-Ten" veiligheidssysteem. Op nieuwe Audi's zat een raambrede sticker onderaan de achterruit om dit kenbaar te maken en die was er op mijn verzoek vóór aflevering afgehaald.
En inderdaad, toen ik de wagen na de eerste beurt ophaalde zat-ie er weer omdat een of andere leerlingmonteur dacht dat ze de sticker vergeten waren. Onnodig te zeggen dat ik het ding er ter plekke en terstond weer uit heb laten pulken (wat nog best een karwei was trouwens)...
Verder echt nooit zoiets gehad. Als ik om welke reden dan ook bij een andere dealer terechtkwam was één keer aangeven altijd voldoende.
 

M@cer

Lid
Ik vervang altijd mijn kentekenplaathouder als eerste door een versie zonder dikke zwarte rand aan de onderkant.. 5 euro bij de plaatselijke autoshop en stuk stuk cleaner dan de geleverde kentekenplaathouder.
 

Rallye

Forumguru
Toen ik nog een Peugeot had heeft een dealer bij mij zonder overleg bij een beurt de nummerplaathouder van de oorspronkelijke dealer vervangen door zijn eigen. Die nieuwe bovendien scheef gemonteerd en de “kontjes” van popnagels in de kofferklep laten zitten (rammel rammel). Daar heb ik toen een goed gesprek over gehad.

Ook nu heb ik overigens mij nummerplaten overigens vast laten zetten. In het tijdstip voor de GAIK-platen zijn er bij mij ooit een stel ontvreemd. Ik vind het erg raar dat die dingen tegenwoordig weer allemaal los in een houder zitten.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben benieuwd hoe dat Skoda op de achterzijde eruit gaat zien en inderdaad ook, of je het kunt verwijderen net zoals de overige type aanduiding op de kont. Ik denk namelijk dat die zwarte logo's bij Supersoda best mooi op onze toekomstige Sportline Business zullen staan. Het zou mooi zijn om die zwarte logo's ook op de wielen te hebben. Die zie ik echter niet staan op Supersoda.
 

De Stip

Forumguru
Bij goed speuren zie je inderdaad een blauwe Kodiaq RS met op de achterzijde de nieuwe merk aanduiding. Gelijk navraag bij mijn dealer gedaan en hij schat in dat de auto's die na week 40 besteld gaan worden, voorzien zijn van deze aanduiding. Ik ben benieuwd welke zichtbare veranderingen er nog meer zullen zijn bij beide auto's, genoemd in het bijgevoegde artikel.
 

Bijlagen

  • IMG_5933.jpg
    IMG_5933.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 121
  • IMG_5934.jpg
    IMG_5934.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 110

Japanese Power

Donateur
Ik ben benieuwd welke zichtbare veranderingen er nog meer zullen zijn bij beide auto's, genoemd in het bijgevoegde artikel.
Wat beter leesbaar, uit deze post.

SUVs with new and optional features
In Geneva, the ŠKODA KAROQ and ŠKODA KODIAQ SUV models are being presented to the public with innovations that will be included as standard or options for the models from the two ranges during the course of the year. Instantly recognisable: both models bear the ŠKODA logo in block capitals at the rear. The new Side Assist, now with a range of 70 metres, is available as an option. Another innovation is the DCC adaptive chassis control that will also be available in the future for versions with front-wheel drive. The ŠKODA KAROQ adds the 2.0 TDI with 140 kW (190 hp) and 7-speed DSG to its range of drive systems, while the ŠKODA KODIAQ, for example, gets a new tyre pressure monitoring system with pressure sensors on each wheel. The model variant SCOUT is optionally available with ventilated seats. In the future, ŠKODA will be offering the KODIAQ RS and SPORTLINE with the new ‘Ignite’ 20-inch alloy wheels.
 

EdK

Forumguru
Wat een drukte om een paar letterjes waar je 99% van de tijd met je rug naar toe zit !!
Of rijd je vrouw en zit jij de gehele rit op de trekhaak ?? want ja dan kan ik je reactie wel plaatsen..

En dan, de fabriek zal die letters er ter aller tijden op plakken totdat jij een vinkje kunt plaatsen bij bestelling dat je dat niet wilt !! en dat kan nog steeds niet bij Skoda...
En tsja als die dan word afgeleverd en de letters zitten er nog op dan zeik je toch de dealer gewoon tot de grond af...
Maar nee wij motten dat gezeik dan aanhoren als techneuten, ok'e we hebben minimaal een persoon die je misschien ermee kan helpen en dat is @Rosinfield als is hij wel in ruste....

Maw, als die letters erop zitten dan tel je tot 10 bij de dealer en verteld hem dat hij iets is vergeten weg te halen.
En als jij hem dan op zaterdag ophaalt zal de verkoper zeggen dat hij je laat inplannen voor de garage om het te laten verwijderen want ja echte monteurs die werken niet in het weekend !!
Dus neem een rolletje zwarte of grijze ductape mee zodat je de letters kunt afplakken..... anders hebben wij namelijk een klote weekend omdat je dan hier weer je gal gaat spuien erover.....:cheers::cheers:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, in zoverre kan ik van dienst zijn door te bevestigen dat de dealer de letters er desgevraagd voor je afhaalt. Bij mij zaten ook nog de "Drive" stickertjes op de zijkant. Kon toen ik er een keer toch was om de verkoper desgevraagd een proefritje te laten maken met mijn F3 met tuning en verlaging, ook meteen geregeld worden. Dus geen enkel probleem lijkt me. Er zijn zo wel meer zaken die niet direct bestelbaar zijn maar wel door de dealer te verzorgen zodat het er op zit of juist niet, wanneer je de auto ophaalt
 

De Stip

Forumguru
Ik heb een Karoq besteld en gekozen voor modeljaar 2020. Dat houdt oa in dat er aan de achterzijde SKODA op de klep staat en aan de voorzijde het Skoda logo. Dat logo wil ik graag door een zwart exemplaar vervangen. Je ziet ze op Supersoda te kop staan. Vandaag keek ik in de showroom even onder de motorkap en zag dat het embleem er lastig te bereiken is. Het zit onder het slot waarmee de motorkap vergrendeld word. Kun je daar zelf makkelijk bij? Of zal ik zo'n zwart Skoda embleem bestellen en vragen of ze het er bij aflevering meteen opzetten?
 
Bovenaan Onderaan