Karoq Vragen & Weetjes

Beauri

Forumguru
Normaliter niet, maar je weet het maar nooit :D

Dan in elk gat maar het skoda logo, dat vind ik tenminste nog een beetje fraai..... zouden ze bij Skoda nog echt denken
dat mensen niet weten dat het Skoda logo toch wel aardig bekent is onder de autobezitters?

Misschien JEEP er voor in de plaats zetten:D
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor straf zou ik er dan alles wat betrekking op de naam en het merk heeft er af halen
Ik rij al decennialang met auto's waarvan alle merk- en typeaanduidingen (behalve het centrale logo) direct na aankoop werden verwijderd. En niet eens "voor straf", maar gewoon omdat ik het én onpraktisch én oerlelijk vind.
 

M@cer

Lid
Ik vind het juist helemaal top dat ze het logo hebben vervangen door letters.. De letters zijn er waarschijnlijk makkelijk af te halen en het logo op de achterkant hoe ik nu niet zwart te maken..
 

Beauri

Forumguru
Ik vind het juist helemaal top dat ze het logo hebben vervangen door letters.. De letters zijn er waarschijnlijk makkelijk af te halen en het logo op de achterkant hoe ik nu niet zwart te maken..

Na een nachtje wel goed geslapen te hebben moest ik hier toch wel even om lachen:jaja:

Heb de Velvet Red in bestelling staan, opzettelijk de Ambition Business besteld omdat je daar niet wordt opgezadeld met
chroom randjes :shutup: rond de ramen en zwarte dakdragers krijgt, gaan ze met koeieletters, in het CHROOM:(, SKODA op de achterklep plakken..... bah bah bah. Het logo zwart maken, ja..... daar heb ik met Velvet Red ook wel oren naar, wil hem graag rood met zwart zonder een spatje chroom. :thumbsup:

Er zijn wel een een paar combinaties die een randje chroom kunnen gebruiken en waarbij het niet stoort en het de saaiheid een beetje weghaald, heb het nu ook met een wat donkere zilvergrijze uitvoering, daar kan een beetje chroom
niet zoveel kwaad.

Ja....zou ik die chroomletters krijgen, dan moeten ze er ook direct af, hoe maakte jij je emblemen zwart? (op de motorkap zit ook nog zo'n uitbundig geval met chroom)
 

M@cer

Lid
Het ontbreken van chroom is ook de reden dat ik voor de Sportline heb gekozen, zo zwart mogelijk waar mogelijk (zeker de grill is een vooruitgang wat mij betreft).

Ik weet nog niet hoe ik het logo zwart ga maken, maar wanneer de auto geleverd wordt ga ik wel kijken hoe ik dit kan doen (plasicdip/zwart logo kopen op ebay ofzo/bedrijf die dit kan).
 

Beauri

Forumguru
Hier verkopen ze zwarte logo's:

http://www.superskoda.com/Skoda/KAROQ/

en ook zwarte grills, die wil ik er zelf ook 100% zeker weten ophebben, had dat een hele tijd geleden gevraagd aan de verkoper, maar die kon me nog geen zinnig antwoord geven, kon nog niet bestellen, mag niet bestellen via bovengenoemd adress etc etc, maar de zwarte grill gaat er bij mij ook zeker komen, vind de chroom grill bij Velvet Red spuuglelijk.
 

M@cer

Lid
Even wachten tot deze beschikbaar zijn en artikelnummer opzoeken, dan kan elke dealer hem zo bestellen.
 

Witte Yeti

Actief lid
Wat een wansmaak, heb de mijne besteld met de skoda logo's en gevraagd de kleine letters skoda en karog te verwijderen, die idioot die dit verzonnen heeft is waarschijnlijk stomdronken geweest en in een vlaag van verstandsverbijstering dit bedacht.

Zo met die grote wanstaltige skoda letters wil ik hem absoluut niet hebben:mad:

Ze zijn helaas goed de weg kwijt, het skoda logo vind ik nog wel mooi en dat had ik dan
nog laten zitten, maar die grote letters als merknaam is minstens 50 jaar terug in de tijd en zo'n
hok wil/hoef ik niet:stop::thumbsdown:

Voor straf zou ik er dan alles wat betrekking op de naam en het merk heeft er af halen of onherkenbaar maken:jaja:

Hoop dan ook dat die jeweetwel figuren geen gaten in de klep maken om die letters te bevestigen:cry:
Wat een drama he een nieuwe auto kopen, zou meteen de naafdoppen, logo op motorkap en achterkant, logo op stuur, enz verwijderen.
 

Beauri

Forumguru
Wat een drama he een nieuwe auto kopen, zou meteen de naafdoppen, logo op motorkap en achterkant, logo op stuur, enz verwijderen.

Zelf zou ik nu net niet zo ver willen gaan, maar ik houd je natuurlijk niet tegen om dat bij je eigen exemplaar te doen:shocked:
 

Beauri

Forumguru
Als er dan ook inhoudelijk nog iets had bijgestaan over het wel of niet mooi vinden van de koeieletters SKODA op de achterklep..... ja..... maar er zijn mensen die niet tegen commentaar op SKODA in het algemeen kunnen.

Maar het rijden in bepaalde modellen zegt soms al iets over iemand zijn smaak:koffie:
 

Witte Yeti

Actief lid
Als er dan ook inhoudelijk nog iets had bijgestaan over het wel of niet mooi vinden van de koeieletters SKODA op de achterklep..... ja..... maar er zijn mensen die niet tegen commentaar op SKODA in het algemeen kunnen.

Maar het rijden in bepaalde modellen zegt soms al iets over iemand zijn smaak:koffie:
Het is niet de eerste keer dat je hier leegloopt, vandaar mijn opmerking " wat een drama een nieuwe auto kopen"
 

wakkie

Senior Member
Zover ik heb kunnen nagaan is nog niet bekend wanneer deze letters op de auto “geplakt” worden. of heb ik ergens overheen gelezen. Zou het niet met ingang van MJ 2020 zijn? Verder vind ik het overdreven dat er mensen zijn die alles willen verwijderen of “overschilderen” waar het logo of de naam Skoda staat. Het lijkt wel of ze zich schamen om in een Skoda gezien te worden.
Mij maakt het niet uit of het er wel of niet op staat.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het lijkt wel of ze zich schamen om in een Skoda gezien te worden.
Mij maakt het niet uit of het er wel of niet op staat.
Heeft wat mij betreft helemaal niks met merkschaamte te maken, maar gewoon met de wens om een zo glad mogelijke achterkant te hebben zonder al die obstakels waar eerst vuil in de hoekjes en randjes blijft zitten, vervolgens de was er alleen met een tandenborstel uit te krijgen is en tenslotte je poetslap er telkens in blijft hangen.
Daarom ben ik al in de jaren '70 begonnen om ij elke auto consequent alles eraf te halen wat niet met nokjes in gaatjes bevestigd zit.
 

Beauri

Forumguru
Verder vind ik het overdreven dat er mensen zijn die alles willen verwijderen of “overschilderen” waar het logo of de naam Skoda staat. Het lijkt wel of ze zich schamen om in een Skoda gezien te worden.
Mij maakt het niet uit of het er wel of niet op staat.

In mijn geval is het absoluut geen schamen, dat heeft er niets mee te maken, reed ruim 15 jaar geleden met het grootste plezier al in een Fabia Combi en heb dat ruim 8 jaar zonder spijt gedaan, het is oa de reden dat ik weer een Skoda wil en bijvoorbeeld geen SEAT of VW.

Waar ik mij wel aan erger is HOE het er op staat, ik houd van de solide eenvoud van Skoda maar houd niet van schreeuwerig grote letters in een heel foute kleur combinatie. Van mij mag het Skoda embleem rustig blijven zitten maar dan wel graag in het zwart, dat oogt gewoon beter dan chroom bij rood en zwarte accenten. Tevens heeft Canon-Eye ook een punt, het trekt vuil aan en is lastiger te onderhouden.

In de uitvoering zoals hij was/is zoals ik hem bestelde zat en het Logo en nog een keer de letters Skoda op de achterzijde, echt iets voor dummies, behalve dat het dan ook nog vuil aantrekt vind ik het ook niet echt Simply Clever meer.

Heeft ook nog te maken met het uitkomen voor je eigen mening en smaak, bovendien is het MIJN auto, NIET van de dealer en Niet van de importeur, dus wil wel heel graag zelf uitmaken hoe hij er uitziet en het maakt mij eigenlijk totaal geen drol uit wat een ander daarvan vind, als ik mij er maar happy bij voel en dat gaat het niet worden als ik naar mijn gevoel moet rondrijden in een rijdende reclame bak met grote schreeuwerige letters voor wat voor merk dan ook.

Zo maak ik de witte lettertjes, op de zwarte rand rond de kentekenplaat, waar de dealernaam graag door de dealer wordt geplaatst, ook zwart:laugh: Dat heeft dan weer niets te maken met vuil worden of schoonmaken, maar is het belonen van het ongevraagd reclame maken op Mijn auto, iets dat ik niet kan waarderen.

Al met al lijkt het toch wel een gevoelig onderwerp, voor de een maakt het niets uit en voor de ander is het toch echt wel een belangrijk punt:jaja:
 
Bovenaan Onderaan