Karoq Vragen & Weetjes

Canon-Eye

Forumguru
Gaat wel met een "knop" via je infotainment systeem
Rare ontwikkeling vind ik dat: functies die je (hopelijk) niet of zelden nodig hebt maar wel plotseling nodig en belangrijk kunnen zijn wegstoppen in het infotainment systeem - liefst nog 2 of 3 menustappen diep...

Alsof je ondersteboven in je gordel hangend op je gemak het manual erbij pakt om uit te zoeken hoe het ook al weer zat... :nono:

Een standaard gemarkeerde, goed zichtbare fysieke knop is de enig juiste oplossing voor zulk soort zaken. De alarmlichten hebben die toch ook?

Licht off-topic, maar wel gerelateerd:
Ik heb in m'n Seat van de week ook zo'n ongelukkige "menu-oplossing" ontdekt: Het ESC-systeem even uit- en weer inschakelen om bv. in geval van diepe losse sneeuw toch tractie over te houden blijkt ook alleen via het menu te kunnen. Da's niet handig, want die ene keer in de zoveel jaar dat je dit nodig kunt hebben moet je nog maar net paraat hebben waar het ook alweer zit. En eenmaal op gang moet je het blindelings weer aan kunnen zetten, zonder al rijdend die menustappen door te werken. Slecht ontwerp noem ik dat.
En het allergekste in dit geval is, dat het manual luid en duidelijk - met een plaatje erbij - aangeeft dat er wél een fysieke knop voor in de middenconsole zit, met het bekende "slipsymbooltje" zoals ik dat van diverse Skoda's gewend was, zonder verwijzing naar het menu als alternatief voor sommige modellen of uitvoeringen.

Wie de logica van de ontwerpers begrijpt, mag het uitleggen...
 

ertromp

Forumguru
Tja en waarom dan een aparte knop ESC systeem voor "die ene keer in de zoveel jaar". Moet je zien wat dat weer kost en we willen juist een overzichtelijk dashboard / middenconsole. Dat is tenslotte 1 van de pluspunten van het VAG product.
De doorsnee gebruiker zal never nooit niet dat menu überhaupt gebruiken.
Hoe je van een mug een olifant kunt maken zeg. Dan maar een jaarlijkse oefendag voor de menu's reserveren Kanonsoog. Dus de logica is met de tijd meegaan of een luxere Seat (Cupra) of O3 RS kopen die het wel heeft ;)
 

Beauri

Forumguru
Rare ontwikkeling vind ik dat: functies die je (hopelijk) niet of zelden nodig hebt maar wel plotseling nodig en belangrijk kunnen zijn wegstoppen in het infotainment systeem - liefst nog 2 of 3 menustappen diep...


Wie de logica van de ontwerpers begrijpt, mag het uitleggen...

Ja..... ben ook niet blij met die "ontwikkelingen" , de logica wil ik wel uitleggen,
al zal ik dan wel weer voor azijnzuiper uitgemaakt worden:jaja:

Die franse hokken hebben het al..... ik vind het persoonlijk een verschrikking...
de kachelbediening in het infotainment scherm.

Het begint met een knop hier weghalen, dan daar een paar knopjes weg en
kijken waar ze nog meer kunnen BEZUINIGEN, want dat is het, gewoon kijken
of het nog goedkoper kan.

Het draait steeds meer om de poen en het gemak van de heren, knopjes zijn duur
en er moeten draadjes etc etc naartoe. Je maakt veel makkelijker een knopje op
zo'n schermpje erbij en als iets niet werkt of men betaald er niet meer voor, haal je
het net zo makkelijk weer weg.

De softwareverprutsers kunnen zich er helemaal in uitleven en je leven vergallen
of plezieren, maar vaker lijkt het pesten en is de logica idd ver te zoeken.

Het digitale dashboard, waar je nu nog dik voor moet betalen, is nu nog een dikke
melkkoe, straks is het gratis, tis veel goedkoper dan een klokkenwinkel.

Denk niet dat we er in autoland de komende tijd op vooruit zullen gaan, zie het een
beetje als een mobieltje die je uit de App Store vol kunt hangen met allemaal toeters
en bellen en hij houd je net zo makkelijk in de gaten:tongue:
 

Beauri

Forumguru
Tja en waarom dan een aparte knop ESC systeem voor "die ene keer in de zoveel jaar". Moet je zien wat dat weer kost en we willen juist een overzichtelijk dashboard / middenconsole. Dat is tenslotte 1 van de pluspunten van het VAG product.
De doorsnee gebruiker zal never nooit niet dat menu überhaupt gebruiken.
Hoe je van een mug een olifant kunt maken zeg. Dan maar een jaarlijkse oefendag voor de menu's reserveren Kanonsoog. Dus de logica is met de tijd meegaan of een luxere Seat (Cupra) of O3 RS kopen die het wel heeft ;)

Ja.... ook graag overzichtelijk:thumbsup:

Maar iets dat verplicht wordt om zo snel mogelijk ter plekke te kunnen zijn wegstoppen in een infotainment systeem
is dan weer de achterdeur uit. Laten we eerlijk zijn, we hopen het nooit nodig te hebben voor ons zelf, maar het kan
ook gebruikt worden om anderen te helpen...... en als elke seconde telt.....

Gun jou een auto waar ze alles in het infotainment hebben gestopt, lekker opgeruimd en overzichtelijk dasboard
op de koop toe en lekker makkelijk schoon te houden:jaja: Veel plezier ermee:uitlachen:
 

ertromp

Forumguru
Ja..... ben ook niet blij met die "ontwikkelingen" , de logica wil ik wel uitleggen,
al zal ik dan wel weer voor azijnzuiper uitgemaakt worden:jaja:

Die franse hokken hebben het al..... ik vind het persoonlijk een verschrikking...
de kachelbediening in het infotainment scherm.

Het begint met een knop hier weghalen, dan daar een paar knopjes weg en
kijken waar ze nog meer kunnen BEZUINIGEN, want dat is het, gewoon kijken
of het nog goedkoper kan.

Het draait steeds meer om de poen en het gemak van de heren, knopjes zijn duur
en er moeten draadjes etc etc naartoe. Je maakt veel makkelijker een knopje op
zo'n schermpje erbij en als iets niet werkt of men betaald er niet meer voor, haal je
het net zo makkelijk weer weg.

De softwareverprutsers kunnen zich er helemaal in uitleven en je leven vergallen
of plezieren, maar vaker lijkt het pesten en is de logica idd ver te zoeken.

Het digitale dashboard, waar je nu nog dik voor moet betalen, is nu nog een dikke
melkkoe, straks is het gratis, tis veel goedkoper dan een klokkenwinkel.

Denk niet dat we er in autoland de komende tijd op vooruit zullen gaan, zie het een
beetje als een mobieltje die je uit de App Store vol kunt hangen met allemaal toeters
en bellen en hij houd je net zo makkelijk in de gaten:tongue:
Inderdaad wat een azijnzeiker zeg :deuk:
Koop dan een T-Ford of zo want vele autogebruikers willen niet zo’n dashboard van bijvoorbeeld Ford of een Hyundai met tig knopjes. Velen willen toch echt het e.e.a bedienen middels aanraakschermen etc.
Echt als ik jou was zou ik een DeLorean kopen waarmee je terug in de tijd kan toen we nog paard en wagens reden en niet middels diverse elektronica gevolgd kunnen worden.
Onvoorstelbaar dat je ooit aan een Skoda begonnen bent .................. toch de prijs en het strakke dashboard ;)
 

EdK

Forumguru
Tsja zo'n knopje gaf teveel valse meldingen en uitruk.....
Koters die met hun vingertjes naar dat rode knopje getrokken werden...
Dus nu gaat dat ding gewoon af als je airbag uit klapt....
En voor de azijnboeren hebben ze nog een knoppie in het audiosysteem ver weg verborgen aangemaakt...
Kunnen ze daarover zeiken....:deuk::deuk:


Biertje ??? :cheers:
 

Beauri

Forumguru
Inderdaad wat een azijnzeiker zeg :deuk:
Koop dan een T-Ford of zo want vele autogebruikers willen niet zo’n dashboard van bijvoorbeeld Ford of een Hyundai met tig knopjes. Velen willen toch echt het e.e.a bedienen middels aanraakschermen etc.
Echt als ik jou was zou ik een DeLorean kopen waarmee je terug in de tijd kan toen we nog paard en wagens reden en niet middels diverse elektronica gevolgd kunnen worden.
Onvoorstelbaar dat je ooit aan een Skoda begonnen bent .................. toch de prijs en het strakke dashboard ;)

Vooral vanwege het dashboard:maakmegek: , nu nog een cursus Windows 8 erbij en mijn afgrijzen voor tegeltjes
overwinnen en voila de reden om een Skoda te kopen is geboren:jaja:

Waar is Simply Clever toch gebleven:arghh:
 

Beauri

Forumguru
Windows 10 is de opvolger van het allerminst geliefde 8, 8 is zo'n beetje uitgekotst
door iedereen die geen tablet heeft en er geen heil inziet om met een scherm vol
tegeltjes in gevecht te gaan.

Ben zelf na XP nog een tijdje met 7 in de weer geweest, ook niets mis mee, draai
momenteel al weer een paar jaartjes met 10, niet helemaal mijn ding, maar er is
mee te leven, heb slechtere versies van Windows gehad.

Waar zou het infotainment eigenlijk op draaien? komen we tenminste weer een
beetje On Topic;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Witte Yeti

Actief lid
Laatst bewerkt:

petertje1970

Actief lid
Ik zit met de volgende vraag en stel hem maar even ik Jip en Janneke taal:
Ik krijg navigatie/radiosysteem Columbus.
Nu heb ik begrepen dat je dan je apps kan bedienen van je telefoon bv Spotify via je radio.Heb je dan een kabeltje nodig en zo ja is dit een ander dan waarmee oplaad of gaat dat ook via Bluetooth.
 

Pendragon

Forumguru
Ik zit met de volgende vraag en stel hem maar even ik Jip en Janneke taal:
Ik krijg navigatie/radiosysteem Columbus.
Nu heb ik begrepen dat je dan je apps kan bedienen van je telefoon bv Spotify via je radio.Heb je dan een kabeltje nodig en zo ja is dit een ander dan waarmee oplaad of gaat dat ook via Bluetooth.
Hiervoor heb je Apple Carplay of Android Auto nodig. Wanneer je dan de Spotify app ook geïnstalleerd hebt kun je muziek afspelen. Verder kun je navigeren, whatsapp berichten ontvangen en ook spraakbediening gebruiken.

Je gebruikt je normale usb kabel die je ook gebruikt voor het laden. Kabel is wel nodig, gaat niet draadloos.
 
Bovenaan Onderaan