Karoq Vragen & Weetjes

Jrtt

Forumguru
Vandaag zijn de led-lichtjes binnengekomen. Direct gemonteerd. Zeer eenvoudig en max. 10 minuten werk per achterlicht.
Duidelijke handleiding: https://www.briskoda.net/forums/topic/450095-fitting-led-rear-bulbs/

Link naar aanschaf led-lichtjes: https://www.aliexpress.com/item/2-X...6862-4892-835a-2d439f8f0c54&priceBeautifyAB=0

Bij de richtingaanwijzer is het verschil op de foto niet heel goed te zien. In werkelijkheid een groot verschil. Foto's in het donker hadden het waarschijnlijk beter gedaan ;)

Karoq1.jpg

Karoq2.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye volgens een paar posten hierboven (@Pendragon) de volgende tekst:

No need to do it manually. Stop the car on footbrake, autohold keeps brakes on. Put into P. Turn off engine. Electronic handbrake comes on automatically (you can hear it, and see red handbrake symbol illuminate).

Misschien werkt het op de Leon anders, wat inderdaad vreemd zou zijn.
In eerste instantie valt me ook hier weer op dat de begrippen Autohold en electronic handbrake door elkaar gebruikt lijken te worden. Dat werkt behoorlijk verwarrend...
Zoals gezegd, ik zal de Autohold nog testen op automatisch weer inkomen nadat de auto met contact uit geparkeerd heeft gestaan. In afwachting daarvan ben ik wel benieuwd wat een Karoq doet als die op beide aspecten afzonderlijk wordt getest...
 

Jrtt

Forumguru
No need to do it manually. Stop the car on footbrake, autohold keeps brakes on. Put into P. Turn off engine. Electronic handbrake comes on automatically (you can hear it, and see red handbrake symbol illuminate).

@Canon-Eye: Bovenstaande is exact wat er gebeurd. Na het parkeren, bij het starten staat hij nog op de elektronische handrem. Als je wegrijdt gaat de handrem er vanaf en is autohold weer actief zodat hij weer automatisch op een rem staat wanneer je tot stilstand komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Klopt. Hoef de handrem nooit te gebruiken en de autohold is een hele handige functie die ik vaak gebruik bij verkeerslichten en met even stilstaan op een helling. Ideaal. Het knopje van de electronische handrem is 20 oktober 2017 op auto gezet en functioneert al ruim 30K uitstekend.
 

CDK

Forumguru
No need to do it manually. Stop the car on footbrake, autohold keeps brakes on. Put into P. Turn off engine. Electronic handbrake comes on automatically (you can hear it, and see red handbrake symbol illuminate).

@Canon-Eye: Bovenstaande is exact wat er gebeurd. Na het parkeren, bij het starten staat hij nog op de elektronische handrem. Als je wegrijdt gaat de handrem er vanaf en is autohold weer actief zodat hij weer automatisch op een rem staat wanneer je tot stilstand komt.

Zo is het en niet anders, werkt fantastisch :thumbsup: Vooral bij het parkeren op een helling met DSG. Waar mijn S2 met oldskool handrem altijd met een kloink en enige moeite van P naar D ging gaat het met de automatisch aantrekkende elektronische handrem bij vertrekken na parkeren op een helling net zo soepel als op de vlakke weg.
 

Rob Karoq

Nieuw lid
Sinds oktober in bezit van de Skoda Karoq, Style Business, Magic Black, 1.5 TSI handbak.
Opties: trekhaak, sunset achterruiten, sportstoelen (pakket), elec. achterklep, travel assist en panorama schuifdak.

Toe nu toe zeer tevreden op het geluidsysteem na (Canton Sound System 10 luidsprekers).
Geluid klinkt slecht en al het één en ander in het menu ''klank'' aangepast (surround systeem uit, bass, balance etc.).

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee en hopelijk oplossingen om het te verbeteren?)

Mijn dank is groot

Groet,
Rob
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
(...)
Toe nu toe zeer tevreden op het geluidsysteem na (Canton Sound System 10 luidsprekers).
Geluid klinkt slecht en al het één en ander in het menu ''klank'' aangepast (surround systeem uit, bass, balance etc.).

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee en hopelijk oplossingen om het te verbeteren?)
(...)

Bij een Renault met een wat luxer af-fabriek Arkamys audiosysteem is er ook wel eens iemand geweest die problemen had met zijn systeem. Hij is er toen helemaal ingedoken en hij kwam er achter dat niet alle speakers correct waren aangesloten. De aders waren bij sommige speakers verwisseld, waardoor speakers in een soort van tegenfase kwamen, hierdoor vallen dus als het ware sommige tonen weg.

Mocht je er op een andere manier niet uit kunnen komen, dan is het wellicht handig om de aders door te meten, maar dat is wel een klusje. Dus wellicht zijn er eerst wat andere opties te overwegen.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb nu canton in mijn O3 en dat klinkt geweldig vind ik. Misschien is er inderdaad iets niet goed aangesloten.
 

Bopper

Lid
Ik moet eerlijk zeggen, dat ook ik meer had verwacht van het canton systeem!
Ben echt lang bezig geweest voordat het een beetje naar mn zin was.
Bij de Karoq ligt de sub in het reservewiel terwijl deze bij de oc in het zijpaneel achter in de kofferbakruimte is verwerkt.
Na mijn beste idee zit hij daar dan ook beter dan in het reservewiel.
Dat er draadjes in de fabrieks kabelboom verkeerd zouden zitten, geloof ik overigens niet!
 

Bopper

Lid
Voor de liefhebber....

De volgende instellingen werken voor mij.

Ingesteld op geluid optimaal voor bestuurder.
Sub ingesteld op 7
Persoonlijke equalizer instelling met hoog op max, mid en bass op neutraal ( het midden dus )
Surround Canton op 0

Ik ben zelf een Sublime FM luisteraar en persoonlijk ben ik dan ook erg tevreden met deze settings.

Het valt mij wel op, dat de radio wel vaak switcht tussen DAB en FM ?
Met mn Octavia had ik daar geen last van!
Hoe is jullie ervaring hierin ?
 

Jrtt

Forumguru
Wat is vaak? Ik merk wel eens dat de muziek even zachter gaat en dan weer harder. De verbinding is dan kort verbroken. Dit gebeurt echter altijd op dezelfde plekken. Het is zelden dat het overspringt van DAB naar FM.
 

Bopper

Lid
Wat is vaak? Ik merk wel eens dat de muziek even zachter gaat en dan weer harder. De verbinding is dan kort verbroken. Dit gebeurt echter altijd op dezelfde plekken. Het is zelden dat het overspringt van DAB naar FM.

Precies wat je zegt.
Het geluid springt van helder sprankelend naar een matter geluid.
Op dat moment switcht hij dan ook van DAB naar FM.
Nu rijd ik zelf door heel NL en ik kan dan voor nu ook alleen maar de ervaring delen van de eerste drie dagen met deze auto.
De klanten die ik afgelopen dagen heb bezocht, bezoek ik meerdere malen per jaar en ik heb daarbij op dezelfde wegstukken dit fenomeen nooit gehad in mijn “oude” Octavia.
Over een maandje kan ik denk ik dan ook wel een beter beoordeling geven hierover wanneer ik meer landelijke kilometers heb gemaakt
 

Jaysto79

Nieuw lid
Hi, voor degene die een Style Business hebben, heb ik de volgende vraag:
Bij LED interieurverlichting inclusief sfeerverlichting, heb je dan sfeerverlichting bij je voeten en is dat ook achterin?? En is dat tevens in alle kleuren te regelen of een standaard kleur?
 
Verlichting bij de voeten is niet in te stellen in kleur - tis gewoon wit. Wel in srerkte te regelen. Ook verlichting voor de passagiers op de achterbank.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 

wakkie

Senior Member
In de prijslijst per 1.1.2019 zie ik de kleur Candy White niet meer terug. Metallic lak is € 340,00 duurder geworden. Dit is ruim 65%! Belachelijk! Zie ook dat het digitaal instrumentenpaneel € 100,00 goedkoper is geworden op de SB. De SB 1.5 DSG, is echter € 320,00 in prijs gestegen.
Benieuwd wat dit voor mijn lopende bestelling betekent. Heb Candy White besteld. Ga geen € 890,00 betalen voor metallic lak.
 

Pendragon

Forumguru
Gisteren mijn Karoq gehaald. Heerlijke auto! Vraagje: op verschillende filmpjes zie je dat ze bovenin bij het brillen vakje 3 knoppen hebben voor sos, info en onderhoud. Deze heb ik niet. Volgens de dealer zit dat niet op de Karoq.

Hier is een link waar je het ziet:
https://www.team-bhp.com/forum/test...hip-report-skoda-karoq-1-6-tdi-style-dsg.html

En een foto:
f34a46e72e77be78951777634d5baf48.jpg
 
Bovenaan Onderaan