Karoq Vragen & Weetjes

wakkie

Senior Member
Wie heeft er een tolbadge voor Frankrijk in zijn Karoq ? In mijn vorige auto had ik de tolbadge horizontaal links van de binnenspiegel geplakt in de zwart gestippelde band (was breed genoeg). Nu zie ik dat deze band in de Karoq vrij smal is waardoor het horizontaal bevestigen van de badge eventueel een probleem kan opleveren (komt fractioneel buiten het zwarte kader). Zou het wat uitmaken om deze badge verticaal te bevestigen? Volgens mij niet maar ik kan hier nergens een goed antwoord op vinden. De meeste voorbeelden laten een horizontale bevestiging zien en in sommige gevallen (o.a. ANWB) wordt expliciet vermeld dat de badge horizontaal links naast de binnenspiegel moet worden bevestigd in de zwart gestippelde band.

Tolbadge-Frankrijk.jpg
 

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : mee eens, maar @De Stip heeft een af fabriek trekhaak besteld en vraagt zich nu af met welke aansluiting de wagen geleverd gaat worden. Daar is maar één simpel antwoord op, 13p Jeager...
Uiteindelijk gaat de dealer daar niets aan (kunnen) veranderen, omdat dat er domweg niet is! Hobby-oplossing daargelaten...
 

cali05

Forumguru
Volgens mij is er voor de dealer maar één.......

karoq-wegklapbare-trekhaak-2.jpg

Ik heb de bovenstaande haak onder mijn Karoq (geleverd maart 2018) en daar zit keurig een 13-polige aansluiting in . (Haak is met knop in kofferruimte weg klapbaar).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cali05

Forumguru
Wie heeft er een tolbadge voor Frankrijk in zijn Karoq ? In mijn vorige auto had ik de tolbadge horizontaal links van de binnenspiegel geplakt in de zwart gestippelde band (was breed genoeg). Nu zie ik dat deze band in de Karoq vrij smal is waardoor het horizontaal bevestigen van de badge eventueel een probleem kan opleveren (komt fractioneel buiten het zwarte kader). Zou het wat uitmaken om deze badge verticaal te bevestigen?
Ik heb de badge onder, rechts van de spiegelhouder, niet op het zwart gespikkelde deel. Ben momenteel in Frankrijk en werkt perfect. Is overigens al de derde auto waar ik de badge rechts van de spiegelhouder heb geplakt.
IMG_3874.JPG
 

wakkie

Senior Member
Bedankt@cali05. Ik ga hem daar ook bevestigen. Vertrek begin juni naar Frankrijk en wil niet meer zonder badge.
 

Bopper

Lid
Even totaal iets anders,
Afgelopen week heb ik wat langer bouwmateriaal (meubelpaneeltje) vervoert in mijn Karoq.
Ondanks dat ik een schuimrubberen mat op mn dashboard (over de Canton centerspeaker) had gelegd, bleek deze toch iets te zijn beschadigd.
De fijne lamellen zijn zeer kwetsbaar, wanneer je er dus iets op legt, ondanks je denkt een goede bescherming te hebben aangebracht.
Voor mij dus eigen schuld dikke bult maar voor de volgende die denkt dit te doen, beter van niet :banghead:
 

wakkie

Senior Member
Ik heb de badge onder, rechts van de spiegelhouder, niet op het zwart gespikkelde deel. Ben momenteel in Frankrijk en werkt perfect. Is overigens al de derde auto waar ik de badge rechts van de spiegelhouder heb geplakt.
Bekijk bijlage 73141

Heb toch nog even verder gespit omtrent de plaatsing. Op de side van de ANWB kom ik o.a. de volgende opmerking tegen:

“Auto’s uitgerust met voorruitverwarming of zon(hitte)werend glas dienen de badge te plaatsen op het gebied rondom de spiegel met zwarte stippeltjes. Dit stuk is namelijk niet verwarmd of thermisch waardoor het signaal goed bereikt kan worden”.

Als het bij jou goed werkt, op de plek waar je hem bevestigd hebt, zou het bovenstaande dan achterhaald zijn?
 

cali05

Forumguru
Er staat in het topic "feedback" iets over onnodig quoten, Allereerst: als je reageert op een bericht dat direct boven het jouwe staat, is citeren onnodig.
Als het verder omhoog staat, of op een andere pagina, citeer dan alleen relevante info.
Bij voorbaat dank.


Ik zal de Tolbadge op de terugweg verplaatsen naar het zwart gestippelde deel en laat je weten of deze daar beter werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

De Stip

Forumguru
De dealer kan dat zeker aanpassen aan jouw wensen, dus als 'ie dat niet doet, is dat onwil.
En dat daar eventueel een prijskaartje aanhangt, is dan wellicht een volgend geschilpuntje.
Voor de volgende auto die je bestelt: direct in de offerte/bestelling (laten) opnemen wat jij wil.

Hoi, ik heb een prima dealer en die wil dat heus wel voor me doen. Het is puur dat er onbekendheid is bij de dealers. Tijdens mijn onderzoek naar een nieuwe auto, kom je erachter dat de product kennis van de verschillende verkopers nou niet echt van hoogstaand niveau is. Ivm mijn werk rij ik veel door Nederland en neem mezelf soms de moeite om bij een dealer te kijken naar de auto van mijn keuze en de bij hun op voorraad staande kleurstelling. Zo heb ik een weloverwogen keuze kunnen maken voor Quarz Grey. De kleur die ik nu ook op de huidige Octavia heb. Liever had ik echt grijs antraciet gehad, maar die leveren de helaas niet op de Karoq. Al was het een close call met zilver grijs.......
 

De Stip

Forumguru
Zit er bij een 1.5 TSI aan de binnenzijde van de motorkap ook een geluidswerende laag? Of is dat alleen bij de 1.6 TDI?
 

De Stip

Forumguru
Dank je, dan hoef ik dat niet los na te bestellen. Moest ik destijds bij onze Octavia wel. Kost geen drol, maar is wel zo netjes en scheelt geluid :D
 

De Stip

Forumguru

Een aardig Youtube filmpje met de Karoq modeljaar 2020. Je ziet oa de Skoda aanduiding op de koffer en dat de lussen tbv Varioflex aan de voorstoelen ontbreken.
 

Qarok

Lid
Je ziet oa de Skoda aanduiding op de koffer .... ontbreken.

Zoals al vele malen her en der op het forum aangegeven is ook dit weer een kwestie van smaak of je het mooi vindt of niet...ik persoonlijk vind de naam "SKODA" met zulke 'koeienletters' op de achterkant dan weer wat minder...
 

De Stip

Forumguru
@Qarok , die koeienletters kun je er heel makkelijk vanaf halen en dan heb je een strakke wagen. Maar ook in dat geval geldt inderdaad, smaken verschillen.....
 

Pendragon

Forumguru
Door mod verwijderd nodeloos citaat.
Ik vind juist het ronde logo achterop wel mooi, die ben je dan ook kwijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendragon

Forumguru
Door mod verwijderd nodeloos citaat.

Beetje teveel tijd over? Ik zie overal groene stukken over schijnbaar niet mogen quoten. Tijden geen enkel probleem om wat te quoten en nu ineens wel? Ik wil dit topic niet misbruiken ofzo anders maar verplaatsen, maar quoten lijkt mij gewoon bij een forum te horen. Zelf quote je ook berichten die er precies boven staan. Laten we het ajb leuk houden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan