Karoq van Supersjors naar TVS

Octa1

Lid
Is daar voor een leek ook mee te werken @Octa1 ? Leuke gadget :thumbsup: Maar ik zou " bang" zijn om er dingen in mijn Karoq mee te verprutsen.
Is heel goed te doen. Zoals je op de afbeeldingen ziet, hoef je alleen maar een functie/optie aan te klikken en app doet de rest. Van tevoren maakt hij een backup, zodat je altijd weer terug kunt. Als ik eerder had geweten dat je hiermee eenvoudig Hill Hold Control kon activeren, had ik dat niet als optie genomen....:cry:.
Je koppelt met Bluetooth met de app op je telefoon. Zelf "long coding" programmeren kan ook, maar daar ben ik wat huiverig voor:pieker:
 

Octa1

Lid
Ik heb om dezelfde reden vandaag door Niek aanpassing laten doen: wereld van verschil! Moet bij jullie ook gaan lukken en ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren. Succes en veel plezier!
Update DSG:
vandaag naar mijn werk nog wat meer kunnen 'testen' en ik heb toch nog iets 'gevonden'. Als ik in D7 rij en ik geef gas, blijft hij in D7 staan totdat ik echt een 'kickdown' geef (en schiet dan naar D4 of D5). Zelfs al is het toerental op de snelweg onder de 2.000. Er komt dan best wat kracht op volgens mij en ik vraag me af of dat goed is voor de DSG/motor. Je zou verwachten dat hij toch eerst netjes terug gaat naar 6.
Ik ga hier nog eens wat meer mee 'spelen'. Ben benieuwd als jullie gaan proefrijden wat jullie daarvan vinden.
 

Octa1

Lid
Dank voor de info! :thumbsup: Bij TVS is de eerste versnelling geactiveerd, waardoor het wegrijden nu wel soepeler gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Die eerste versnelling was er al, alleen ultiem kort. Nu duurt het wat langer voor hij naar 2 gaat, zoals het hoort.
 

Octa1

Lid
Ah..dat is de verandering!:dankje:
Zie nu dat je uit je Polo 272 PK haalt?!?!?!:jaja:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt. Bij VAG techniek zijn ze er een hele dag mee bezig geweest; ik was (één van de) eersten met deze motor, dus het was nog volop testen. Nu hebben ze er ook een standaard programma voor. Iemand vertelde me toevallig dat hij gisteren 1,5 uur was geweest en daar kwam 267 pk uit. Het scheelt vooral na 4000 rpm; 100-200 gaat nu in 14,5 seconde ipv 20+
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendragon

Forumguru
Ik vond het een super geslaagde middag. Alles netjes door TVS opgepakt en wij gezellig over leuke dingen praten, onze auto's bekijken en vergelijken en een lekker kopje koffie en koek erbij. Heerlijk in het zonnetje... Nu alleen een verbrande kop
21a7cb7e068f1d31d5d051dc977cecac.jpg

62a9a7f6ec98b8e296ef95718d0678fa.jpg
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Gefeliciteerd mannen:thumbsup:
En goed idee om een keer te gaan blazen op de Autobahn:rockon:
Natuurlijk niet goed voor het milieu en zo, maar oh zo lekker!
Is jarenlang ook een hobby van mij geweest. Nu met een gezin en woonplaats aan de “verkeerde kant” van het land komt het er voor mij helaas nog maar zelden van (en mijn 1.4 nodigt ook iets minder uit tot Autobahn-blazen dan de V8 die ik hiervoor had).
Alvast veel plezier!


(Edit: smileys gerepareerd)
 

De Stip

Forumguru
Deze update had ik nog aan jullie beloofd;

Vanochtend vroeg, heb ik de Karoq weer heerlijk uit kunnen laten op de Duitse autobahn. In Nederland kun je met Flitsmeister aan, rond 03:00 trouwens ook prima doorblazen hoor ;) Vorige week zijn er bij TVS nog wat individuele aanpassingen gedaan aan de tuning en nu rijdt de auto echt zoals ik me dat wenste.
Bij kickdown gaat hij terug van D7 naar D5 (ipv meteen naar D4) en hij rijdt prima naar zijn topsnelheid van 219 km/h op de teller en schakelt dan keurig op naar z'n D7 ipv dat hij in de D6 blijft hangen. Ook op rotondes reageert hij minder zenuwachtig en de auto laat zich nu soepel rijden als je dat wilt, maar ook gaat hij lekker los in de D stand. Voor de echte fun ga je naar de S stand en dan maakt hij flinke stappen. Overigens vertelde de DSG specialist bij TVS, die afgelopen vrijdag deze finetuning heeft uitgevoerd, dat je sowieso lekker in de S stand moet rijden met deze tuning. Ik ga dat voor mezelf eens uitproberen en zolang ik tax free die geweldige 102 fuel kan tanken bij de Aral, maken mij die paar extra liters niet zoveel uit :D

@Pendragon , heb jij dezelfde ervaring (behalve het autobahn deel dan...)?
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
@De Stip, ik heb inderdaad dezelfde ervaring. Boven de 100 gaat hij terug van 7 naar 5 en niet meer naar 4. Veel beter en soepeler. Rotondes had ik al geen last mee, die scheur ik altijd over S stand gebruik ik nu eigenlijk nooit, maar zal het eens een paar keer doen, kijken wat het verschil is. 219 op de teller is mooi hoor voor de Karoq
 

Octa1

Lid
Schakelt de bak ook niet terug naar 4 bij een kickdown?
Bij 80km/h in D, pakt ie 'm in 6 of 7?
Ben benieuwd ;)
 

De Stip

Forumguru
Uiteindelijk ben ik er na 2 weken rijden, toch nog niet helemaal tevreden over. De schakelmomenten zijn prima, maar het gaat niet zo heel erg soepel. In ieder geval niet zo soepel, als toen er nog niets aan de bak gemodificeerd was. Zou dat door het toegenomen vermogen komen?
 

Pendragon

Forumguru
Schakelt de bak ook niet terug naar 4 bij een kickdown?
Bij 80km/h in D, pakt ie 'm in 6 of 7?
Ben benieuwd ;)
Klopt, boven de 100 gaat hij terug naar 5, beneden de 100 gaat hij wel terug naar 4. Dit is in beide gevallen bij kickdown. Bij rustig gas geven kan hij boven de 100 ook gewoon terug naar 6.
 

Pendragon

Forumguru
Uiteindelijk ben ik er na 2 weken rijden, toch nog niet helemaal tevreden over. De schakelmomenten zijn prima, maar het gaat niet zo heel erg soepel. In ieder geval niet zo soepel, als toen er nog niets aan de bak gemodificeerd was. Zou dat door het toegenomen vermogen komen?
Ik denk dat dat daar aan ligt. Ik moet zeggen dat het in 99% van de keren van 7 terug naar 5 uitstekend gaat. Veel beter dan voor we er samen waren. Toen ging hij ook terug naar 4 en dat was drama.
 

De Stip

Forumguru
Ik ga er gewoon nog een poosje mee rijden en wellicht went het. En als ik terug ga, moet ik het goed kunnen onderbouwen zodat ze de aanpassingen naar wens kunnen doen.
 
Bovenaan Onderaan