Karoq van Supersjors naar TVS

CDK

Forumguru
Het soepele wat je eerst had gaat ten koste van de levensduur. Met meer koppel na tuning moet de bak iets hardhandiger schakelen.
 

CDK

Forumguru
@De Stip, het heeft in zoverre zin dat je dan wel moet incalculeren dat je de koppeling sneller moet vervangen. Zeker als je ook nog met een caravan op pad gaat. Enige alternatief wat ik me kan bedenken is dat je de clampforce laat zoals die is en de schakelsnelheid laat terugschroeven, dat gaat ten koste van je acceleratie, maar kan het comfort ten goede komen.
Je kan de DSG zo snel laten schakelen dat hij de versnellingen er als het ware in gooit en zo langzaam dat je denkt gaat er vandaag nog wat gebeuren? Wellicht dat je daar nog een middenweg in kan vinden.
 

De Stip

Forumguru
Nog niet @VAG-man, ze zijn zo druk dat ze er niet aan toe zijn gekomen. Inmiddels met de caravan op vakantie en de auto rijdt prima. Wel hoog in z’n toeren soms, maar dan schakel ik met de flippers op. Na de vakantie rij ik nog wel een keertje langs TVS om de laatste puntjes op de i te zetten.

Hoe bevalt jouw tuning en heb je nog iets aangepast dat wij (nog) niet hebben?
 

VAG-man

Forumguru
Mijn tuning bevalt erg goed, maar een 1.5 van de Karoq is niet te vergelijken met mijn 1.8. Ook heb ik een handbak. Ik ben 1x extra terug geweest naar Niek. De motor gaf zoveel koppel tussen een bepaald bereik van toeren dat het vliegwiel er geen raad mee wist.
 

migila

Lid
Wat bedoel je?
Jouw 1.8 handbak is vele malen beter dan de 1.5dsg? Of gewoon anders omdat het geen dsg is?
 

VAG-man

Forumguru
Beter? Nee dat zal ik niet durven zeggen.

De vraag van @De Stip was of ik nog iets heb aangepast was wij nog niet hebben.
Ik ga er vanuit dat hij doelt op de tuning zelf.

De 1.5 is een veel modernere motor en is dus een totaal andere motor dan de 1.8. Het softwarematig aanpassen zal heel anders zijn tussen deze twee motoren. Ook moet je met een DSG anders tunen dan met een handbak.
 

De Stip

Forumguru
@VAG-man , ik bekijk het forum nu niet op m’n laptop maar op m’n mobiele telefoon, vandaar dat ik even niet scherp had, dat jij het niet over een Karoq met dezelfde motor had, maar over een andere Skoda. Anyway, toch bedankt voor je comment.
 

VAG-man

Forumguru
Ik snap het @De Stip. Ik doe het forum alleen maar op mijn mobiel. Als je het scherm een kwartslag draait zie je onderaan de posten wel de informatie staan over bijvoorbeeld wat voor auto iemand heeft. Ik vergeet dat soms ook.
 

De Stip

Forumguru
En als de Karoq je dan toch zo fijn naar het zonnige Zuiden brengt, mag hij best wel even shinen onder de palmbomen. Fijne wagen!
 

Bijlagen

  • 526CA936-7B27-4689-804B-A99D4CCD165A.jpeg
    526CA936-7B27-4689-804B-A99D4CCD165A.jpeg
    165,5 KB · Weergaven: 137
  • 5B85C31D-E1AA-4AEC-88F0-FC0265EABAF5.jpeg
    5B85C31D-E1AA-4AEC-88F0-FC0265EABAF5.jpeg
    156,1 KB · Weergaven: 128

De Stip

Forumguru
@s-line , ik krijg het niet veranderd op m’n mobiel helaas. En ja, ik ben stiekem toch nog wel ondersteboven van m’n wagen

@leon-cupra , klopt hij heeft koppel genoeg en ben nog bezig met TVS voor de ultieme afstelling. Tot die tijd is flipperen best wel leuk hoor
 

De Stip

Forumguru
Vandaag weer even tot volle tevredenheid naar @tvsengineering geweest om een laatste afstelling aan mijn Karoq te doen. Hij bokte toch nog iets teveel naar mijn zin van 7 naar 5 en vise versa. Ze hebben ter plekke een stukje software aangepast en het lijkt nu een stuk beter te rijden. Volgende week laat ik de Karoq weer uit op de A-3 en kan er goed vergeleken worden. Maar zoals gezegd, het voelde meteen beter dus zal het op de A-3 ook wel goed zitten :D
 
Wat een geweldig resultaat! Dat lijkt mij zeker een goed idee voor de mijne. Altijd fijn als iemand het al uitgeprobeerd heeft Mag ik vragen wat deze aanpassing gekost heeft?
 
Bovenaan Onderaan