Karoq van Supersjors naar TVS

CDK

Forumguru
Bij volgas op de autobahn heeft de motor in de 7e verzet niet genoeg power meer om nog te versnellen.
Bij de minste of geringste helling zou je terug lopen in snelheid en dan is de belasting ook hoger voor de motor.
Volgens mij heb ik @Rosinfield er ook ooit wel eens over zien schrijven dat de hoogste versnelling niet gebruikt werd bij volgas, maar dat was in S meen ik mij te herinneren.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat klopt. Weet niet meer precies bij welke auto dat was, ik dacht de Yeti 1.2 tsi. Weet ook niet eerlijk gezegd of het iets is dat generiek is voor DSG7 of misschien afhankelijk van welke software versie
 

Smeeuwis

Donateur
Mooi resultaat! ruim 30% winst is echt top, gefeliciteerd en veel plezier er mee. Ik weet inmiddels uit ervaring hoezeer de driveability verbetert met een dergelijke ingreep. Bij mij staat de DSG7 nog op de planning.

Wat betreft de topsnelheid: die is niet alleen afhankelijk van het vermogen van de motor maar ook van de bakverhoudingen en de luchtweerstand en dergelijke. Met name het maximale toerental wat de motor kan draaien i.c.m. de bakverhoudingen zal hier bepalen hoe hoog de nieuwe topsnelheid zal liggen. Die verschillen zijn bij tuning zonder mechanische aanpassingen aan de bak vaak marginaal, enkele kilometers per uur hoger. Bij mij scheelt het er maar 4 of 5 geloof ik, maar voor mij was dat ook niet belangrijk omdat ik 99% van de tijd in NL rijd.

Nogmaals veel plezier er mee!
 

De Stip

Forumguru
Binnenkort gaat de Karoq toch nog even terug om het een en ander te finetunen. Met name dat hij in z'n D6 blijft bij vol gas, vind ik vervelend. Ook het schakelen van D7 naar D5 gaat me nog niet soepel genoeg. En het leuke is dat ik daar @Pendragon zal ontmoeten. Kunnen we tijdens het wachten op de werkzaamheden, wellicht ook nog een paar leuke Karoq foto's schieten.

Fijn weekend en keep you posted!
 

Pendragon

Forumguru
Gezellig en nuttig. Komt helemaal goed. Ook ik heb dat terugschakelen van 7 naar 5 vaak schokkend gaat. Kunnen ze gelijk 2 Auto's aanpakken. Zo dan ook afgesproken.
 

Octa1

Lid
Vandaag ook bij TVS op bezoek geweest met mijn Karoq Sportsline 1.5 TSI DSG. De afgelopen jaren voornamelijk Octavia gereden en allemaal laten tunen. Nooit helemaal tevreden, was ook voornamelijk standaard software en niet te vergelijken met wat ze bij TVS doen. De positieve ervaring en ontvangst komt geheel overeen met die van Supersjors :jaja:
Na testen, proefrijden en de rollerbank is het een genot om in te rijden, heerlijk soepel allemaal!
150 PK --> 206 PK
250 NM --> 377 NM
Mijn proefrit verliep ook met een grote smile, maar.........toch vond ik het schakelen niet soepel gaan. Dit was al zo vanaf de aanschaf in januari. De 'oude' DSG in de (diesel) Octavia's schakelde niet zo snel terug en zeker niet met 2 tegelijk. Hierdoor val je in een soort 'turbogat', waarin even niets gebeurd en dan ga je vrij abrupt weer verder....in S vind ik dat geen probleem, in D mag het van mij wel relaxter. Besproken met Niek en die heeft e.e.a. aangepast, maar na een proefrit merkte ik weinig verschil en ik ging er al vanuit dat ik er mee zou moeten leven. Niek was zelf echter niet tevreden en heeft software weer aangepast en eerst zelf proefgereden.
Deze aanpassing was een wereld van verschil...niet meer dat met een schok terugschakelen als je een beetje gas geeft in 6 of 7. Hij blijft veel langer in dezelfde versnelling, tot je echt gas geeft......héérlijk soepel....
Kortom: Rijden met de aanpassingen van TVS zorgt voor een heel andere ervaring en dat helemaal op maat. TOP!
 

Bijlagen

  • Rollerbankdata.pdf
    358,7 KB · Weergaven: 32
  • Rollerbank.jpg
    Rollerbank.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 92

Octa1

Lid
Gezellig en nuttig. Komt helemaal goed. Ook ik heb dat terugschakelen van 7 naar 5 vaak schokkend gaat. Kunnen ze gelijk 2 Auto's aanpakken. Zo dan ook afgesproken.

Ik heb om dezelfde reden vandaag door Niek aanpassing laten doen: wereld van verschil! Moet bij jullie ook gaan lukken en ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren. Succes en veel plezier!
 

De Stip

Forumguru
Goed om te vernemen @Octa1 , ik ga vrijdag nog even terug om inderdaad dat schakelen aan te laten passen. Niek weet daar al van en ook @Pendragon komt meteen daarheen. Gezellig en goed om te doen. Hopelijk kan hij de ervaringen van jou nu, meenemen in de software voor onze Karoqs.
 

Octa1

Lid
Goed om te vernemen @Octa1 , ik ga vrijdag nog even terug om inderdaad dat schakelen aan te laten passen. Niek weet daar al van en ook @Pendragon komt meteen daarheen. Gezellig en goed om te doen. Hopelijk kan hij de ervaringen van jou nu, meenemen in de software voor onze Karoqs.
Na de eerste aanpassing merkte ik ook eigenlijk geen verschil, ook al gaf ik langzaam gas bij, de DSG ging gelijk terug naar 5 en hoog in toeren, terwijl je zou verwachten dat hij eerst eens rustig terug zou gaan naar 6.....maar na de 2e aanpassing veel relaxter:thumbsup:. In zijn proefrit heeft hij ook in de gaten gehouden of alles binnen veiligheidsmarges bleef en dat was absoluut het geval. Hij gaf ook al aan dat er volgende week klanten zouden komen waarvoor dit ook geschikt zou zijn...dat zijn jullie dus @Pendragon @De Stip :yeehaa:

Ben vandaag ook nog aan het spelen geweest met OBDeleven om de 'interieur software' wat te tunen en heb een zwart embleem besteld voor op de neus. Leuk spul he...die auto's
 

Octa1

Lid
Dankjewel!
Hierondere een paar kant-en-klare opties die je kunt kiezen. Daarnaast kun je zelf ook nog instellingen aanpassen, maar dat is wat lastiger, ben ik ook nog aan het onderzoeken.
Ook kun je status en foutcodes uitlezen. Screenshot_20200524-225259_OBDeleven.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200524-225335_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20200524-225335_OBDeleven.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 71
Bovenaan Onderaan