Kamiq Vragen, Weetjes & Feitjes

Nico49

Nieuw lid
Sinds afgelopen zaterdag in bezit van een Kamiq Business Edition 1.0TSI.
Inmiddels de eerste tevreden kilometers achter de rug.
Nu toch een vraagje; gisteren is een update geïnstalleerd. Weet iemand op welke wijze deze update is gedownload?
Gebeurt dit via je telefoon of via een eigen systeem?
 

Alpha

Donateur
@Nico49 Je auto is voorzien van een eSIM-kaart. Deze legt verbinding met de servers van VW/Skoda en downloadt automatisch de laatste updates.

Voor sommige updates zoals kaarten is een abonnement vereist. Het eerste jaar krijg je dat gratis.
 

Nico49

Nieuw lid
Hoi Alpha,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Ik moet me nog op het instructieboekje storten voor dit soort dingen.
Een groot aantal instellingen zijn redelijk intuïtief aan te passen. In dat opzicht werkt het tot nu toe soepel.
 

Alpha

Donateur
Hmm kijk net nog eens: Navigatie Database versie 20.5!

Zou de “constant” bijgewerkte kaarten dienst dan nu eindelijk werken?
 

Sprudeldude

Nieuw lid
Ik heb vorige week tijdens een rit van 1,5 uur voorgehad dat heel mijn Multimedia-systeem freezde en na een 30-tal seconden opnieuw startte. Nog mensen die dit voorhebben? Heb ook de indruk dat alles trager wordt?
 

Alpha

Donateur
@Sprudeldude

Yep, ik denk in totaliteit nu 3x crash gehad van Multimedia systeem. Meetstal op moment dat ik iets met mijn telefoon deed. Bijvoorbeeld muziek afspelen via BT en dan iemand bellen.

Ik herken mij niet in het trager worden. Erger mij wel aan de lange inlogtijd.
 
:pieker:hey skodalovers,
zowel bij men vorige skoda als nu bij mijn nieuwe(ondertussen6 maand),
heb ik de ruiten wissers al moeten vervangen door bosh aerotwin wissers, zijn vele beter en stiller dan de originele,
heb het gevoel da ze in de fabriek geen goede kwaliteitwissers gebruiken...nog iemand dat deze mening deelt?
setje wissers zowel voor vooraan en achter was al gauw 61euro....maar dat heb ik er voor over,zijn veel stiller en wissen beter...:pieker:
 
Heb de laatste tijd regelmatig dat na een frisse nacht de tellers van de auto (dagteller en 'na tanken') spontaan allemaal gewist zijn. Waarschijnlijk een software probleem.
Hebben meer mensen dit gemerkt?

Ook ik erger mij aan de lange inlogtijd en ben iedere keer dat het wel snel gaat verbaasd.
 

Alpha

Donateur
@WEID1374 funny. Ik heb dat 1x gehad... Kom het niet verklaren. Niet direct gerelateerd aan kou m.i. want toen waren de temperaturen nog wat warmer. Maar ik herken het dus wel!

Ik heb overigens software versie 0156.
 
@Alpha Had het ook al een keer eerder gehad, kon ik toen ook niet verklaren. Is de laatste tijd steeds vaker.

Mijn software versie is 0155, maar wanneer ik op 'Software updaten' klik lijkt er weinig te gebeuren.
 

hemi24

Forumguru
Welke weergave gebruik je op het dashboard?

Volgens mij moet je het bij Rijhulpsystemen instellen en niet bij Navigatie...
 
Bovenaan Onderaan