Kamiq Vragen, Weetjes & Feitjes

Khil

Lid
Hebben jullie in je Kamiq ook een licht fluitend/slepend geluid uit de voortrein, dat qua frequentie gelijk op gaat met de snelheid? Of zou er bij mijn exemplaar iets aanlopen, remklauw ofzo?
 

Khil

Lid
Ik heb al een eind achteruit gereden en geremd, in de hoop dat een steentje oid los zou komen. Het geluid is er ook bij gas los en is onafhankelijk van de gekozen versnelling, dus ik denk niet meteen aan de turbo. Toch de dealer even vragen :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Als je iemand op de achterbank plaats laat nemen die z’n gordel omdoet (of juist niet), zul je het heel snel begrijpen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Khil

hemi24

Forumguru
Ik ben ook nog maar zelden een monteur tegengekomen met een goed functionerend gehoor, dus verbaasd mij niet echt…
 

Khil

Lid
De Scala waarin ik heb gereden had dit geluid totaal niet… maar we hadden even geen Scala’s in de poel :yeah:
 

Khil

Lid
Facelift voor de Kamiq! Paparazzikiekjes: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/opfrisbeurt-voor-skoda-kamiq/

“Verkooptechnisch breekt de Kamiq in Nederland geen potten. Sinds zijn introductie in 2019 zijn er hier 3.854 exemplaren van verkocht, slechts marginaal meer dan van de Scala (3.595). In de eerste zes maanden van 2022 vonden 596 Kamiqs een Nederlands thuis. De cross-over moest daarmee de Karoq (726 stuks), Fabia (789 stuks), Octavia (994 stuks), Kodiaq (1.305 stuks) en Enyaq (2.720 stuks) voor zich dulden. Wel stond de Kamiq boven de Scala (314 stuks) en tevens boven de Superb, waarvan in de eerste helft van dit jaar 492 exemplaren de showrooms verlieten.”
 

EdK

Forumguru
Hij zou kwa prijs veel dichter tegen de prijs van de Scala moeten liggen.
En dan zou hij mijn inziens veel beter in de markt liggen.
Met de nieuwe Fabia is het hetzelfde, deze wagen is voor het segment waar ze zich in bewegen mijn inziens te duur.
Bij de vorige fabia modellen waren deze veel scherper in prijs..
 
Bovenaan Onderaan