Kamiq Vragen, Weetjes & Feitjes

Marcel2878

Nieuw lid
Hij geeft aan

Smartlink
Deze functie is niet vrijgegeven neem contact op me uw servicepartner alstublieft


Sorry heb problemen om foto's te sturen
 

Edition2015

Forumguru
[QUOTE="Rallye,

@Alpha Dat in Nederland alleen geadverteerd wordt met CarPlay is in zoverre logisch dat Android Auto in Nederland door Google niet is vrijgeven (staat niet in de Play Store, je moet naar apkmirror).

Android Auto is inmiddels ook gewoon standaard vanaf Android 10
 

Marcel2878

Nieuw lid
Maar dat zorgt er nog niet voor dat mijn smartlink werkt en ik heb Android Auto al op mijn telefoon
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200421-224000_Chrome.jpg
    Screenshot_20200421-224000_Chrome.jpg
    273,6 KB · Weergaven: 62

jesse_s93

Donateur
@Marcel2878 , ben je er wel zeker van dat je een Ambition uitvoering hebt en geen Active? Anders zijn ze namelijk wel wat opties vergeten. Van jouw avatar uitgaande zie ik namelijk ook geen lichtmetalen velgen, die ook standaard zijn vanaf de Ambition. Ervan uitgaande dat het een Active is kun je Smartlink+, wat bestaat uit Android Auto, Apple Carplay en Mirrorlink, laten activeren door de dealer. Mocht het een Ambition zijn, dan is er iets niet goed gegaan.

Is het wel een Nederlandse auto en geen import uit Duitsland?

Edit: Op basis van je kenteken is het een Kamiq met 95pk. Dit kan enkel de Active uitvoering zijn, niet de Ambition. Je kunt het dus, tegen vergoeding, laten ontgrendelen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:

Marcel2878

Nieuw lid
Mijn dealer zegt dat hij het geprobeerd heeft maar dat het niet lukt en ja het was een ambition uitvoering volgens de dealer
 

Canon-Eye

Forumguru
Kijk maar eens naar de standaarduitrusting van de Ambition in de prijslijst
Maar kijk dan meteen ook even naar de kleine lettertjes in brochures/prijslijsten, die doorgaans aangeven dat specificaties zonder waarschuwing vooraf kunnen worden gewijzigd...
 

jesse_s93

Donateur
@Canon-Eye , daar ben ik me inderdaad van bewust. Maar als de prijslijst van 26 september 2019, die van 1 januari 2020 en van 1 mei 2020 allemaal aangeven dat het bovenstaande standaard moet zijn voor de Ambition, dan mag je die opties verwachten van een auto die is geleverd in april 2020. Er is namelijk niets gewijzigd tussen de prijslijsten (behalve de prijs ;)) en zelfs als je nu een Kamiq Ambition gaat kopen, dan behoort dit tot de standaarduitrusting.

Ik heb sterk het vermoeden dat het om een Kamiq in de Active uitvoering gaat. Want als de auto een catalogusprijs (fiscaal) van 24k heeft, kan het ook geen Ambition zijn. Die starten namelijk vanaf net geen 26k (fiscaal).
 

Marcel2878

Nieuw lid
Dan heb ik het gevoel.dat het een activ editie is maar dan kan het dus niet met de smartlink omdat ik de functie er wel in heb staan alleen niet geactiveerd is ???

En ja mijn dealer is een skoda dealer
 

jesse_s93

Donateur
In principe moet dat geen probleem zijn. Zoals @Rallye in zijn verwijzing naar het topic ook aangeeft zijn niet alle dealers helemaal up-to-date wat betreft technologie. In dat topic deelt de ene dealer ook mede dat het niet mogelijk is, terwijl het bij de andere dealer wel kan en netjes is geactiveerd. Ik zie geen reden waarom het bij de Swing van de Kamiq niet zou kunnen.

Kosten hiervoor bedragen conform de webshop ongeveer 249 euro, zie: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/connectivity/000054830A-smartlink . Mocht je eigen dealer het niet aandurven, dan zou ik een andere Skoda dealer in de buurt bellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMS
hey skodalovers;););), normaal gezien zou ik in de loop van de maand mei men kamiq hebben, nu was mijn vraag of er iemand weet, namelijk de hoedenplank, wordt die standaard voorzien van zo een bagagenetje of is dit een optie, deze is mij alleszins niet voorgesteld. als dit niet standaard is zou je deze dan achteraf nog kunnen plaatsen of heb je dan nieuwe hoedeplank nodig,
mvg,
werner:lezen:
 
spijtig, leek mij wel handig zo een netje onder de hoedenplank....zal het vragen als ik hem ga halen, zo een netje zal nu wel geen stukken van mensen kosten zeker....:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan