Kamiq Vragen, Weetjes & Feitjes

AvB

Senior Member
Hallo, ik ben terug op het Skodaforum...

Ik rij - na mijn Fabia First Edition Style (110 pk, DSG) - inmiddels bijna 1,5 jaar rond in een Seat Ibiza 115 pk / DSG FR Business Intense (zie avatar).
Ben nu in onderhandeling met mijn dealer voor een Kamiq Sport Business, wordt vervolgd...
 

AvB

Senior Member
Een vraagje: op diverse foto's van het interieur van de Kamiq Sport Business zie je op de middenconsole in de bekerhouder een rechthoekig "bakje" zitten waarin o.a. munten kunnen worden opgeborgen.

Is dit standaard? In de prijslijst is 't niet terug te vinden, niet bij standaarduitrusting, noch bij opties en pakketten.

ŠKODA KAMIQ_Sportstoelen (1).jpg
ŠKODA KAMIQ_Sportstoelen (2).jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zat 2 jar terug al standaard in de Fabia 3
Maar is een los bakje dat in de bekerhouder gedrukt kan worden.
Handig ? in mijn geval wel , telefoon past er niet in maar paar zakelijke dingen juist wel.
Zit hij er uiteindelijk niet standaard in dan moet hij wel makkelijk te bestellen zijn bij de dealer en misschien ook wel bij Superskoda.com
 
  • Leuk
Waarderingen: AvB

Alpha

Donateur
Ik ben eens benieuwd of daar nu wel een moderne iPhone / Android telefoon in past. Model voor de Fabia past geen iPhone 6 of hoger in.

Het zit er in ieder geval standaard niet in! Gewoon kaal zoals in de bijlage.

951E9534-857C-46D4-A933-BB6E7D582410.jpeg
 

Alpha

Donateur
samsung J3 past er wel in, wil je laden dan mot die op zijn kop erin...:pieker::jaja::D

Hahaha ja dat is een beetje jammer hé! Maar voor muntjes en de sleutel is t wel handig. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Gisteren ontdekt dat er onder de jumbobox een soort pasjes houder zit. Denk voor de lease rijders dat ze t tank pasje kwijt kunnen .

6A75DD59-D8C8-46EC-92F1-463B65D8BC7B.jpeg

Wist ook niet dat de tank streepjes rechts rood werden als je moet tanken. Best gaaf. Navigatie biedt ook meteen aan om een tankstation te zoeken.

24373AF1-B6D9-4601-B79F-E71FCF0575CC.jpeg
 
heb toch ook de amundsen navi en dab radio....over de ingebouwde navi kan ik niet meespreken daar ik dit eerder nooit heb gehad....klaat het jullie begin volgende maand weten, dan heb ik hem normaal.....:lezen::lezen::lezen::tegek::tegek::tegek:
 

Alpha

Donateur
weet iemand wanneer er een update van de kaart van de kamiq komt met de goede snelheden

Ik zit er ook nogal op te wachten. Naast het feit dat het ook nogal een oude kaart is. De Scala heeft de eerste kaartupdate gehad. Dus ik hoop dat wij snel volgen.

Overigens heeft de Scala nu ook de beloofde “weer” app.

Ik vrees dat door Corona de ontwikkeling even stil ligt.
 

Alpha

Donateur
Hoezo?
Die IT'ers kunnen toch prima thuiswerken? :pardon:

Lijkt mij zeker weten waar tot een bepaalde hoogte. Maar software moet ook getest worden. En het lijkt mij heel aannemelijk dat de ontwikkelaars / testers nu niet goed bij hun test hardware komen.

+ je wilt nu denk ik het zekere voor het onzekere nemen. Om te voorkomen dat je straks duizenden mensen hebt die terug naar de garage moeten komen door een brakke software update.

Ook bij ons op het werk is nadrukkelijk gevraagd geen nieuwe dingen te doen en ervoor te zorgen dat alles zo stabiel mogelijk blijft draaien.

Kijk ook maar naar de statements van Ziggo en KPN.

Hierdoor mijn gevoel dat de uitrol van software even op een laag pitje draait.
 

Marcel2878

Nieuw lid
Hallo
Ik heb nu sinds 2 weken de nieuwe kamiq en ben er zeer tevreden mee
Nu was alleen mijn vraag weet iemand of de Android auto nu ook al werkt bij de swing heb nl een kamiq ambition en heb wel de functie op de radio staan maar moet daaarvoornaar de dealer hoe zit dat precies en gaat het dan werken
Mvg
 

Alpha

Donateur
Edit, niet goed gelezen sorry. De Ambition heeft Smartlink+ al aan boord. Ervan uitgaande dat e.e.a. goed is aangezet zou de dealer niks meer hoeven te doen.

Heb je de app Android Auto App al beschikbaar op je telefoon? Anders moet je deze app eerst downloaden. Sommige telefoons ontvangen deze app sinds Android 10 vanzelf. Voor andere telefoons moet je extra acties uitvoeren. Zoals bijvoorbeeld hier.

Meer info over Android Auto vind je hier: https://www.androidplanet.nl/spotlight/android-auto/
 
Laatst bewerkt:

Marcel2878

Nieuw lid
Hallo heb nu Android auto op mijn telefoon staan en heb een andere dealer gesproken en zij zeggen dat ze het wel kunnen activeren tegen een betaling van 289€
Nu ben ik naar mijn eigen dealer gegaan en hij zegt weer dat het niet kan
Wie o wie kan mij helpen heb het wel op mijn radio staan maar moet geactiveerd worden door de dealer wat dus niet kan volgens hun
Stuur hierbij 2 foto's mee zodat jullie weten om welke radio het gaat

Is er niet iemand die het kan proberen die er de software voor heeft
Tegen betaling natuurlijk:(
 

Bijlagen

  • 20200421_093619.jpg
    20200421_093619.jpg
    860,5 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt door een moderator:

Marcel2878

Nieuw lid
Heb hier nog wat technische dingen wat in de radio stond
Android Auto:3.1.58_ SOP1+PanasonicMIB3_V1
Car Play :3.1.58_SOP1+PanasonicMIB3_v1

Mirrorlink :1.5.15
Ons.nr.apparaat:654035871A
 

Rallye

Forumguru
Probeer in het menu een Smartlink te kiezen. Als hij dan zegt dat je daarvoor naar de dealer moet is Smartlink niet geactiveerd. Krijg je die melding niet, dan zou ik (nu je Android Auto op je telefoon geïnstalleerd hebt) de telefoon via het snoer aansluiten op de USB. Wat gebeurt er dan?
 

Alpha

Donateur
Hallo heb nu Android auto op mijn telefoon staan en heb een andere dealer gesproken en zij zeggen dat ze het wel kunnen activeren tegen een betaling van 289€
Nu ben ik naar mijn eigen dealer gegaan en hij zegt weer dat het niet kan
Wie o wie kan mij helpen heb het wel op mijn radio staan maar moet geactiveerd worden door de dealer wat dus niet kan volgens hun
Stuur hierbij 2 foto's mee zodat jullie weten om welke radio het gaat

Is er niet iemand die het kan proberen die er de software voor heeft
Tegen betaling natuurlijk:(


Maar waarom betalen? Is dit een Nederlandse KAMIQ? Er staat in de prijslijst wel degelijk Smartlink+. Enige vervelende vind ik dat ze alleen spreken over Apple CarPlay en nergens over Android Auto.

Mijn Kamiq heeft dan wel een Amundsen maar bij mij staat in het SmartLink menu wel degelijk Apple CarPlay, Android Auto en de horror die Mirrorlink heet.

Ik ga met @Rallye mee. Het zou helpen als je wat foto’s maakt wat er precies op het scherm staat waardoor je het gevoel hebt dat het niet werkt.
 

Rallye

Forumguru
Als Smartlink geactiveerd af fabriek geactiveerd had moeten zijn, hoef je natuurlijk niet te betalen. Maar ik weet niet of dat met de auto van @Marcel2878 zo is. Bij mijn Octavia was dat niet zo, en heb ik het “uitonderhandeld”.

@Alpha Dat in Nederland alleen geadverteerd wordt met CarPlay is in zoverre logisch dat Android Auto in Nederland door Google niet is vrijgeven (staat niet in de Play Store, je moet naar apkmirror).

@Marcel2878 Kun je inderdaad eens een foto sturen van de melding op je radio?
Ik neem aan dat je een radio “Swing” hebt. Kan dat kloppen? Wat is de uitvoering van je Kamiq?
 
Bovenaan Onderaan