Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Pendragon

Forumguru
Inmiddels is ECE 2017/2018 te downloaden

Ik ben heel benieuwd waar je die gezien hebt, want niks te zien...was helemaal blij dat er een nieuwe versie komt (met hopelijk iets nieuwere kaarten) want de laatste tijd gaat er tijdens het navigeren toch best veel mis door veranderingen.
 

Pendragon

Forumguru
Maar goed dat gaat met de simpele canoneye navi die ik ook in mijne bedrijfshok heb rond almere / amsterdam / badhoevedorp ook goed fout... ondanks een update van maand terug....
Dus tsja @Pendragon 2018 en met pech 2019 ben je aan de beurt .....:D
Tijd voor Google maps in de auto. Tot dan afwachten. Update is aan het uitpakken. Straks even updaten.
 

Pendragon

Forumguru
Voor de eerste keer ooit de eerste poging om te updaten mislukt Hij kan niks vinden. Nu 32GB SD kaart opnieuw geformatteerd en zo nieuwe poging doen. Kopieren van de bestanden naar de SD kaart duurt ook even. Ik zag op de briskoda website dat anderen hier ook last van hadden soms.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Amundsen of columbus ?
SD kaart met 16K blokken formateren en md5 bestand niet in de root folder laten staan (wegmikken dus..) blijkt de oplossing te zijn.
 
Tsja zeg het maar.........
Heb in mijn Quote maar even de vervuilende tekst verwijderd..... maar dit is dus een deeltje van de tekst van pendragon die hij bij elke post meestuurt.....
Joh. Man. Ja. Ik lees even ergens overheen en vraag dan naar iets wat ik al had kunnen lezen. Chapeau! Je hebt met jouw reactie bij deze gelijk gekregen. Maar ik vind het nogal storend dat jij een reactie plaatst om mij erop te wijzen dat ik iets had moeten lezen waarmee jij niets toe voegt aan de vraag van Pendragon en met deze tweede reactie herhaal je dat even.

Dus tot zo ver mijn reactie hierop. En klaar.

@Pendragon;
Is het inmiddels gelukt om de update op je MIB Columbus DAB te installeren?
 

Pendragon

Forumguru
@Disaster-Master, helaas niet. Tweede poging hetzelfde. Ik heb nu een 64GB sdhc kaart gepakt, opnieuw format met 16k blokjes en copy loopt naar SD. Ik laat het zo weten. Thx voor de hulp zover!
 

Goofy@5E

Forumguru
@Disaster-Master, helaas niet. Tweede poging hetzelfde. Ik heb nu een 64GB sdhc kaart gepakt, opnieuw format met 16k blokjes en copy loopt naar SD. Ik laat het zo weten. Thx voor de hulp zover!

Heb dit ook al meerdere malen gedaan, en hij ( Columbus MIB2) vind ook geen update, zal wel wachten tot hij op de officiële site staat, nooit geen probleem dan
 
Mijn columbus heb ik via een usb stick gedaan. En idd in 16k geformat. Overigens stond bij mij de md5 file er wel bij. Het niet verwijderen van die file bleek problemen te geven bij de amundsen systemen.

Er staat ook nog een tekst file bij; die heb je er ook bij?
 
Mooizo! Dan trok hij op een of andere manier dat sd kaartje niet.. vreemd..
Maar hij doet het nu iig :thumbsup:

Duurde bij mij 1 uur 8 minuten.. zou de motor laten draaien of een lader aan de accu hangen..
 

EdK

Forumguru
Maar ik vind het nogal storend dat jij een reactie plaatst om mij erop te wijzen dat ik iets had moeten lezen waarmee jij niets toe voegt aan de vraag
En hier dan de derde reactie.

Sorry het was hulpvaardig bedoeld maar het is nu duidelijk dat het niet op prijs werd gesteld !
Nogmaals sorry dat ik je gestoord heb met in mijn ogen op dat moment een hulpvaardige daad die jij helaas geheellllll anders opvat. !

En bij deze, zal het nooit meer doen....:fool::bloos::bloos:
 
Bovenaan Onderaan