Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Frank C

Forumguru
Snap soieso die kaartnamen niet. Erg verwarrend om kaartmateriaal al gedeeltelijk 2018 te bestempelen terwijl we nog niets een halfverwege 2017 zijn. Hanteer dan Q1/2/3/4-2017 ofzo ipv alvast 2018 te gaan heten..

Productie datum van de kaart is overigens December 2016. TomTom (Teleatlas) hanteert wel kwartalen met hun kaart versies.......
 

Fmoon

Forumguru
Hoelang duurt het om het in de auto up te daten? Want de motor moet blijven draaien begreep ik?
 

frisok

Senior Member
Volgens mij gaat het ook door als de motor niet draait, maar het contact wel aan staat. Zo heb ik het vorig jaar gedaan.

Afsluiten van de auto is dan wel een dingetje. Waar ik woon maakt het weinig uit. (afkloppen) In een ander topic komt safe mode ter sprake, en dat kan dan wel handig zijn in stadsgebied.
 
Als ik het VIN nummer van mijn O3 FL invul op de update portal krijg ik de melding: "Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer." Zal toch niet?

Of zouden de kaarten van de O3 Columbus MIB pre-facelift hetzelfde zijn?
 

Fmoon

Forumguru
Het is me zowaar gelukt. Download duurde 40 minuten. Uitpakken 15 minuten. Op de kaart zetten 30 minuten en in de auto was ik met 45 minuten klaar.

Nooit verwacht, toch gelukt.


(Bij bol.com zijn de SD kaartjes nu 14 euro, werkt perfect)
 

MadDog2K

Actief lid
Als ik het VIN nummer van mijn O3 FL invul op de update portal krijg ik de melding: "Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer." Zal toch niet?

Of zouden de kaarten van de O3 Columbus MIB pre-facelift hetzelfde zijn?

Ben ik ook wel benieuwd naar
 
Hallo allemaal ik wil ook graag mijn Columbus O3 updaten is het beter via een SD stick of SD card had wel begrepen dat het 32 GB moet zijn .Wil hier ook gelijk de radio logo's op zetten.en geven ze de nieuwste versie al door op het Skoda portal.
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Fijn, interpunctie.

Volgens mij maakt SD of USB bij een Columbus niet uit. Radiologo's zouden al in je radio moeten zitten, eventueel ontbrekende zijn te downloaden, om ze vervolgens vanaf de SD of stick te installeren. Als het bij een Columbus hetzelfde gaat als bij de Amundsen gaat dat niet automatisch, maar per zender. Kom je een zender zonder logo tegen, dan kan je die op dat moment van een logo voorzien. Downloaden kan hier:
- http://www.volkswagen.nl/~/media/435DC7E2A1544F97B8E78396E9984E80.ashx; of
- http://www.skoda.nl/service/skoda-rijders/updates-navigatiesystemen.
 
Oke bedankt Rally zag net in de folder van de Blokker dat de sticks en cards in de aanbieding zijn, morgen maar ff halen en dan via jou links er op zetten ,bedankt alvast
 

Mitico

Actief lid
Update op een 32GB SHDC kaartje gezet en gewoon een full format gedaan met de standaard Windows instellingen. Uitpakken zonder problemen direct op het kaartje, en "as we speak" is de update aan het draaien in de auto.
 

J@N

Lid
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een O3 combi uit 2014 met het Columbus navigatiesysteem. Het systeem is niet up to date, dus wil ik een update doen. Het lukt me echter bij herhaling niet. Ik heb zowel de VW als Skoda update geprobeerd via 32gb SD. Ik pak de mappen uit naar de SD en verwijder de bijgevoegde mac bestanden (macbook pro) Hij herkent de SD, maar niet de update. Iemand een idee waardoor dit komt? Het enige verborgen mac bestand wat ik niet kan verwijderen is het trash bestand.. Kan dat het probleem zijn?
 

Mitico

Actief lid
Ik heb geen Mac, zou het gewoon eens proberen als ik jou was.

Update is achter de rug en is gelukt. Nieuwe stuk A4 staat er inderdaad op, fijn!
 
Laatst bewerkt:

J@N

Lid
Eindelijk gelukt. Heb met het programma blueharvest verborgen bestanden verwijderd die de mac automatisch toevoegd. Nu met echt alleen de mappen mib 1, mib 2 en het metainfo bestand lukte het. Mogelijk handig te weten voor de mac gebruikers.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Er is blijkbaar een technisch probleem met de Nederelandse VIN nummer.
jullie moeten info@skoda.nl contacteren en zij kunnen jullie de link sturen waar je versie 161 kan downloaden.
Laat hun gewoon weten dat de website nog altijd versie 157 aanbied terwijl er staat dat de volgende update voor november is (dus die van mei is voorbij)
 
Bovenaan Onderaan