Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Tuulster

Forumguru
Als ik mijn VIN invoer op de site is de versie die klaarstaat ECE 2017 , maar die heb ik al......?

Waar komt die 2017/2018 vandaan?:pieker:
 

CDK

Forumguru
Als ik mijn VIN invoer op de site is de versie die klaarstaat ECE 2017 , maar die heb ik al......?

Waar komt die 2017/2018 vandaan?:pieker:

:lezen: :lezen: :lezen:
De update is te downloaden via www.navigation.com
kies Volkswagen ; golf 7 ; bj 2015. ; discover pro
Is een download van 24GB (.7z file)
Uitpakken met 7zip (freeware) naar een lege sd kaart van 32GB (fat32 geformatteerd)
Dan in de Columbus en via navigatie/setup/versie de update uitvoeren. Let op de update duurt ongeveer 45 minuten, maar kan probleemloos tijdens het rijden worden gedaan (mits je de weg weet, want de NAVI kun je tijdens het updaten niet gebruiken )
 
Bij mij vanaf een USB (3.0) stick 37 minuten.
Ja en dat is toch vreemd; het systeem is usb 2.0 en ik heb zelf ook een 3.0 stick; en gezien ik met dat soort zaken altijd van het weinige geduld ben heb ik dus een superduper snelle stick, zowel op 2.0 (max 2.0 snelhheid welke er is 30mb/sec) als op 3.0 en dan tóch duurt het langer dan bij andere op een of andere manier...

Wellicht zit t m in de hardware versie van de columbus..
 

frisok

Senior Member
Ja en dat is toch vreemd; het systeem is usb 2.0 en ik heb zelf ook een 3.0 stick; en gezien ik met dat soort zaken altijd van het weinige geduld ben heb ik dus een superduper snelle stick, zowel op 2.0 (max 2.0 snelhheid welke er is 30mb/sec) als op 3.0 en dan tóch duurt het langer dan bij andere op een of andere manier...

Wellicht zit t m in de hardware versie van de columbus..
Ik gebruik een externe 2,5" harddisk. Gaat als een speer. Ook kopiëren vanaf computer gaat vlot.

Off topic: wel jammer dat diezelfde HDD volstoppen met 300 Gb muziek de Columbus een beetje van slag maakt en maar 10% of zo van de nummers inleest.
 

Rene C

Forumguru
Heb vanochtend ff gekeken bij navigation.com echter daar stond alleen v157 bij golf 7 - media pro. Die heb ik al..?? kijk ik verkeerd?
:bloos:

Laat maar. Ik keek idd verkeerd :bloos::bloos:
 
Dat joch leest echt overal overheen, is niet meer af te leren of te leren....., bij jou had ik nog hoop....:deuk:
Haha!

bubble.jpg



:D
 

RefleCs

Forumguru
Als je de instructie volgt krijg je idd de P157. Volg je echter het linkje naar Briskoda dan download je versie P161.

Ik hoop dat ze snel op de officiele site tevoorschijn komen.
 
Snap soieso die kaartnamen niet. Erg verwarrend om kaartmateriaal al gedeeltelijk 2018 te bestempelen terwijl we nog niets een halfverwege 2017 zijn. Hanteer dan Q1/2/3/4-2017 ofzo ipv alvast 2018 te gaan heten..
 

frisok

Senior Member
Snap soieso die kaartnamen niet. Erg verwarrend om kaartmateriaal al gedeeltelijk 2018 te bestempelen terwijl we nog niets een halfverwege 2017 zijn. Hanteer dan Q1/2/3/4-2017 ofzo ipv alvast 2018 te gaan heten..
Ik vermoed dat dat onder druk van de marketing-afdeling gebeurt. 2019 is ongeloofwaardig, dus die zie je dan weer niet.
 
Bovenaan Onderaan