Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Rallye

Forumguru
Je kunt gewoon de VW download pakken die is exact hetzelfde als die van Skoda:
http://www.navigation.com/is-bin/IN...rame_campaign_light&&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&

Ik bedoelde (maar was wat kort): ik zie alleen links naar plaatsen waar staat dat voor VW's de updates tot vijf jaar na uit produktie nemen van de navi gratis zijn. Op VIN-nummer zou ook op de VW-site wel eens na drie jaar een betaalmuur kunnen verschijnen. Oftewel: wie heeft een link naar een plek waar Skoda zich uitlaat over de duur van de gratis kaarten voor Columbus (of Amundsen)?
 

Spoetnik

Forumguru
Vandaag toch paar vreemde zaken voorbij zien komen. Voorheen stuurde de navigatie mij over de A5 bij Schiphol naar de A-10 en zo naar de afsluitdijk. Nu na de update stuurt hij me over de a-4 en dan door Amsterdam. Zat wat te suffen waardoor ik dit te laat door had :mad:. Terugweg idem dito maar daar wel op tijd bij. Wilde me bij de afrit Telegraaf laten draaien om alsnog de route door Amsterdam te nemen....

In Friesland merkte ik nog zo'n soort dingetje op.

Route staat wel gewoon op de snelste optie.
 

MrEdge_

Forumguru
Volgens de Skoda site zijn de updates van juni 2016. Als ik op de VW site kijk, dan kies ik een Golf uit 2015 met Discover Pro en krijg ik updates van mei 2016 te zien. Gezien de verschillende reacties hier dat de Skoda update geen A4 heeft en VW wel, mag ik dan concluderen dat ik beter de VW updates kan installeren?
 

Frank C

Forumguru
Volgens de Skoda site zijn de updates van juni 2016. Als ik op de VW site kijk, dan kies ik een Golf uit 2015 met Discover Pro en krijg ik updates van mei 2016 te zien. Gezien de verschillende reacties hier dat de Skoda update geen A4 heeft en VW wel, mag ik dan concluderen dat ik beter de VW updates kan installeren?

Je kunt idd de VW update erop zetten, dat is de nieuwste.
 

auriga

Forumguru
Vanmiddag onderweg naar huis de Columbus ge-update met de vw map.

De update is te downloaden via www.navigation.com
kies Volkswagen ; golf 7 ; bj 2015. ; discover pro
Is een download van 24GB (.7z file)
Uitpakken met 7zip (freeware) naar een lege sd kaart van 32GB (fat32 geformatteerd)
Dan in de Columbus en via navigatie/setup/versie de update uitvoeren. Let op de update duurt ongeveer 45 minuten, maar kan probleemloos tijdens het rijden worden gedaan (mits je de weg weet, want de NAVI kun je tijdens het updaten niet gebruiken )
 

Rik033

Nieuw lid
Is er iemand in de buurt van Amersfoort die toevallig recente updates van firmware en navigatie heeft en waarbij ik langs mag komen om mijn columbus van octavia uit 2011 even mag en helpt updaten? wordt zeeer gewaardeerd!
 

hemi24

Forumguru
Is er iemand in de buurt van Amersfoort die toevallig recente updates van firmware en navigatie heeft en waarbij ik langs mag komen om mijn columbus van octavia uit 2011 even mag en helpt updaten? wordt zeeer gewaardeerd!

Verkeerde topic, het gaat hier over een nieuwere versie van de Columbus, die o.a in de O3 en S3 wordt geleverd...
 

fhjmulders

Nieuw lid
Na lang wachten eindelijk ECE2017 beschikbaar voor de Columbus in mijn S3.
Bij het downloaden krijg ik echter een error 404.
Iemand hier ook last van?


Verzonden met Tapatalk
 

Frenkie

Forumguru
Kort vraagje aan de experts hier. Voor de update had ik nergens last van. Sinds de update treed er een vreemd verschijnsel op. Om een voorbeeld te geven, gisterochtend moest ik van Uden naar Almere. Uit ervaring weet ik dat dit ongeveer 1 uur 15 minuten is (zo'n 125 km). Ik stapte om 8:30 in de auto (nogmaals, zondagochtend, nauwelijks verkeer) en de Columbus gaf aan dat ik er om 10:25 zou zijn. Uiteindelijk was ik (inclusief tanken) om 9:55 in Almere. Half uur sneller dus.
Recentelijk ben ik naar Lille gereden. Ook hier gaf het systeem 3 uur rijden aan, ik was in 2 uur 10 minuten daar. Hebben jullie ook last van deze zeer ruime afwijking? Ik vind dit niet bijzonder betrouwbaar.
Ik hoor graag van jullie ervaringen hiermee.
Om iedereen hier nog even op de hoogte te stellen van de updates hieromtrend, het volgende.
Bij de 30k beurt heb ik bij de dealer aangegeven dat ik problemen had met de tijden van de navigatie. Recentelijk vanuit Wenen terug naar huis gereden (dik 1000km), ik was ruim 2h30m eerder thuis dan aangegeven, zelfs met een aantal stops. Grote afwijking dus. De dealer had er ook nog nooit van gehoord, maar toen de auto binnen stond was er toevallig 1 die exact het zelfde probleem had. Ik was dus gelukkig niet de enige.
Met veel uitzoeken en contact met Tsjechië moet ik zeggen dat de klacht zeer serieus genomen is, ondanks dat het alleen "storend" was. Ik heb uiteindelijk bijgevoegd schrijven vanuit Skoda gekregen.
Download.jpg

Kort samengevat, als het vinkje "verkeerstekenherkenning voor aanhangwagens" aan staat, dan denkt de auto dat er een trailer achter hangt. De navigatie wordt hierdoor ook afgestemd op aanhangers, en berekend dus een maximum van 80 km/u op de snelweg. Verklaard veel. Vinkje is ondertussen uit gezet, grootste afwijking tot nu toe is 2 minuten. Mochten mensen deze klacht dus herkennen, kijk even in je systeem hoe deze instelling staat.
 

hemi24

Forumguru
Kort samengevat, als het vinkje "verkeerstekenherkenning voor aanhangwagens" aan staat, dan denkt de auto dat er een trailer achter hangt. De navigatie wordt hierdoor ook afgestemd op aanhangers, en berekend dus een maximum van 80 km/u op de snelweg. Verklaard veel. Vinkje is ondertussen uit gezet, grootste afwijking tot nu toe is 2 minuten. Mochten mensen deze klacht dus herkennen, kijk even in je systeem hoe deze instelling staat.

Met dien verstande dat je hiervoor wel iets in de stekkerdoos moet steken, anders gaat hij er ook geen rekening mee houden...
( "When driving with a trailer or any other accessory connected to the trailer socket, ..." )

:lezen:
 

Rallye

Forumguru
Wel vreemd dat je de feature "trailer recognition" heet als je het na het aankoppelen van de trailer zelf aan moet zetten..... Je zou de feature alleen uit moeten kunnen zetten als bijvoorbeeld wel iets hebt aangesloten maar dat niet tot een andere maximumsnelheid leidt, zoals bijvoorbeeld bij een fietsendrager. En wat doet het systeem met combinaties die zijn goedgekeurd voor hogere snelheden, zoals in Duitsland mogelijk is?
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Bedankt @Frenkie ik heb weer wat geleerd, maar dan juist andersom. Als ik met de caravan op stap ga klopt mijn aankomst tijd juist andersom niet :D
Nu weet ik dat ik even dat vinkje aan moet zetten voor de juiste calculatie :thumbsup:
 

Tom D

Actief lid
Weet iemand wanneer we de kaartupdate van November 2016 voor de Columbus kunnen verwachten op de Skoda-site?
Ik lees: "scheduled for November 2016", maar November duurt nog maar 25,5 uur en dan is het al December..
Of betekent "scheduled" bij Skoda dat het ook januari of maart 2017 kan worden:-)
Mijn auto is 4 weken oud, maar de nieuwe a4 bij Vlaardingen is nog nergens te bekennen in mijn kaarten, terwijl die in de update van 2016 in mijn vorige Hiejoendaai I-40 al wel zichtbaar was. (zal wel een andere kaartenmaker zijn denk ik dan..)
 
Bovenaan Onderaan