Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@dirkie996

Spade, of steekschup ;) heb ik ook gebruikt, evenals een kort en lang hakbijl, ik had alle tools, maar die schup was een cadeau van het werk en ja.. daar mag je nooit teveel van verwachten.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Deze straat is echt ongelooflijk... ze rijden hier net letterlijk een oudere man en zijn vrouw aan, ik zag bij het wandelen naar de buurtwinkel dat veel auto's rechtsomkeerde, op het einde van onze straat zag ik waarom. Bij het verlaten van onze straat heeft een busje een ouderlijk koppel dat daar wandelde aangereden, de man hebben ze afgevoerd en de vrouw was natuurlijk aangedaan door alles. Ik hoop maar dat alles goed komt met de man. Morgen gaat hier het nieuwe verkeersplan van start, overal zone 30 veel eenrichtingsverkeer en straten die doodlopen of zelfs compleet afgezet worden, duidelijk is dat er iets moet gebeuren!
 

Timmer

Donateur
klinkt daar geweldig:sterretjes:
Ik zie dat ge daar ondertussen ook wel wat auto's versleten hebt op een paar maanden. Ik ben nog altijd content met de RS, hoewel menne gebuur zijn splinternieuwe 430i na enkele maanden heeft verkocht, en er nu een M4 op den hof staat... Miljaar... Ik ben eens provisoir aan't rondneuze naar een M3 (of M4) maar vind niks binnen budget, maar vooral in men goesting :)
 

JeSko

Forumguru
@Timmer

Nja het is hier al wat geweest, zeker in 2024... :(

BMW M is wel een hele mooie, serieus trapje hoger maar natuurlijk ook dubbel zo duur in alles. Ben van de zomer meegereden met een G83 M4 competition, wat een beest! Zotste bruutste auto waar ik al in gezeten heb, maar een gechipte RS komt raar genoeg qua agressie aardig in de buurt van zo'n BMW :D en dat is wat goedkoper om te doen ;)
 

Fmoon

Forumguru
@Timmer, is het dan dat u kijkt naar een BMW M omdat uw buur er zo eentje rijd of omdat u daardoor geprikkeld bent en het ook echt zelf zou willen?
 

leon-cupra

Forumguru
Heb daar ook al regelmatig eens naar gekeken, naar een M3/M4. Van de drie (RS4/C63) vind ik de M het bruutste uitzien. Die varkensnieren waren in het begin wat wennen maar eigenlijk maakt dat die wagen in my opinion net “af”. Hoor wel van veel andere eigenaars dat met elke generatie het echte M-dna wat afneemt, ondanks de wagen iedere generatie krachtiger en efficiënter werd.

Maar dan hé … aankoop , ok serieus bedrag (tweedehands), ca va nog … de BIV … gekke bedragen en dat weerhoudt mij om ooit een M te kopen. (En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de maandelijkse kosten)

IMG_3599.jpeg
 

Tees

Donateur
Waar wordt die BIV in België eigenlijk op gebaseerd? Ik heb jullie hier nu geregeld over horen praten, maar heb nog weinig lijn erin kunnen vinden wat nou bepaald of dat hoog of laag is.
 

Timmer

Donateur
@Timmer, is het dan dat u kijkt naar een BMW M omdat uw buur er zo eentje rijd of omdat u daardoor geprikkeld bent en het ook echt zelf zou willen?
ik ben sinds 2020 al geïnteresseerd in een M, maar toen kwam covid en enkele maanden later een zoon. Eigenlijk heb ik het wel voor die M's sinds ik een jaar of 8 was en eens meegereden heb in een E36 M3. Dat was zo'n sensatie, is me altijd bijgebleven. En nu er dagelijks eentje naast mij staat te ronken...
Maar kijk, ik heb andere prioriteiten momenteel, en hoewel een M een prachtig leuk ding is, is het momenteel een kost die ik wel kan doen, maar moeilijk kan verantwoorden :)
Edit: een nieuwe G80 kost al snel 110k, mits wat gekke opties nog meer. Dat kan ik niet verantwoorden
een occasie M3 F80 vind je vanaf 50k (maar of het dan een goeie is...), en een M4 F80 vanaf 40k
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
Waar wordt die BIV in België eigenlijk op gebaseerd? Ik heb jullie hier nu geregeld over horen praten, maar heb nog weinig lijn erin kunnen vinden wat nou bepaald of dat hoog of laag is.
Hangt ervan af;
Vlaanderen; Cilinderinhoud en CO2-uitstoot + euronorm
Wallonië/Brussel; Vermogen en cilinderinhoud (ik dacht dat je vanaf 200pk al aan de 5000 inschrijving zat?)
 

Rallye

Forumguru
Vreemd, dat soort verschillen binnen een land. Al is België natuurlijk wel een speciaal geval.

Wellicht wat off topic, maar Nederland is misschien nog erger dan Vlaanderen qua BPM, vergelijkbaar met de BIV als belasting bij ingebruikstelling:

IMG_0046.jpeg

Wel iemand straffen met een forse belasting als hij een leuke auto koopt, maar als je een zwembad aanlegt hoor je ze niet…….
 

Tees

Donateur
Dien ten verstande dat de BIV in België élke keer dat een voertuig op naam van een nieuw persoon gezet wordt betaald moet worden. Geef mij dan maar liever de BPM...
 

JeSko

Forumguru
Bericht #1000 en het is een mooi bericht! Volgende week heb ik mijn Skodi terug!!!!!!!

Hij staat maandag bij de carrosier en dan duurt het tot einde van de week alvorens hij klaar zou zijn, man man man.. pfff... Er valt hier veel van me af.. dat gaat een grote ontlading worden als ik hem volgende week weerzie :)
 
Bovenaan Onderaan