Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
Had nog een foto van opzij genomen vandaag

De hoogte vind ik perfect, mooi in evenwicht voor en achter
De H&R veren bevallen goed, zijn wel stug, maar niet te!

20131001_174656.jpg
 

muurman

Senior Member
Geen gezicht. Maar omdat je wel sympathiek bent offer ik me wel op voor een ruil :)

maw SUPER
 
Vandaag een leuke dag bij JD
Samen met mijn maatje en broer naar Lochem geweest

DPF is verwijderd en uitgeprogrammeerd, EGR is afgesloten en de RS is op maat gechipt

Het resultaat is een supermooie koppelkromme, de verstuivers blijken toch wat beperkt, 215 pk moet met verse verstuivers goed haalbaar zijn. Auto rijdt heel goed zo en voorlopig eerst maar eens aankijken

Op de terugweg in Elst de bestelde H&R veren opgehaald, morgen gaat de skoda wat zakken

Natuurlijk wat fotos


image.jpg

Hoi, even mijn tuning van vorige auto er bij gepakt, heb je een mooi vergelijk. Dat was met PDF en geen aanpassingen. Jaren fijn mee gereden, het was de 1e RS TDI met roetfilter die men op de bank had staan, wel ruim de tijd genomen voor tunen, ging uitstekend allemaal. Jouw koppel is iets hoger zo lijkt het. 61-TP-ST.jpg
 

Jee13

Forumguru
Dankje peter, leuk om jouw uitdraai te zien

Lijkt of koppel er bij mij iets eerder in komt

Zonder DPF zal auto thermisch veel minder belast worden, kwa vergelijk in vermogen valt het me eerlijk gezegd wat tegen
Je zou eigenlijk verwachten dat DPF veel weerstand geeft, in de grafiek is dit niet terug te zien

Mijn verstuivers halen maximale vermogen niet meer, zitten er 160.000 km in nu en die siemens meuk heeft dan zijn beste tijd wel gehad dus.
 

Race Eend

Forumguru
Vermogen valt ook wat tegen inderdaad, bekende kwaal van die siemens verstuivers.

Er zijn zelfs auto's die niet verder dan 186pk komen als de verstuivers verstopt raken. Al zou je er nu een dikke turbo op schroeven, als er geen diesel meer in komt, zal hij geen pk extra doen...

kijk maar naar de datum van bovenstaande uitdraai, die auto was praktisch nieuw. Als die auto geen nieuwe verstuivers gehad heeft, dan zal die dit niet meer leveren op dit moment hoor!
 
Klopt Race eend, men was er bij JD ook enige koppen koffie verder druk mee. Auto was nieuw ja, denk 3 maanden, 10/15000km. bij 150.000 gingen er 2 pompverstuivers stuk met kortsluiting, ja ook in de rekening.. was erg duur.
 

Gimli

Lid
de mijne heeft ook de terugroep gehad, en nieuwe verstuivers gekregen. afgelopen mei. en deze is van 2007. dus ik zou het zeker proberen.
 

Jee13

Forumguru
Veren voor achterklep zijn binnen, gelijk maar even zwart gemaakt;)

IMG-20131015-WA0005.jpg

IMG-20131015-WA0017.jpg

20131016_085630.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jee13

Forumguru
Maandag nog op en neer geweest naar Oss voor nieuw wintersetje, zijn oem VW velgen geworden.
Moeten nog even goed schoongemaakt worden, en hebben lichte beschadigingen die ik wil aantippen.

20131015_175739.jpg

20131015_175745.jpg
 
Bovenaan Onderaan