Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Gimli

Lid
TOP !! ik ga meteen bestellen :-) de kentekenplaat had ik al, de kofferbak meet ik even op, volgens mij moeten daar ook gewoon 39mm in passen, en zijn die niet op de canbus aangesloten. Voor de mistlampen wil ik idd ook vervanging hebben, maar dan wel LED. De stadslichten moeten ook nog, maar daar moet de hele lamp ervoor uitgeschroefd worden geloof ik..
 

Joske

Forumguru
ja is echt wel heel knap hoor! :thumbsup:

@Gimli de kofferbakverlichting zit idd NIET op het canbussysteem, de interieurverlichting weet ik niet (veronderstel ook niet ;) )
 

Jee13

Forumguru
stadslicht is zo vervangen
je moet idd even de koplamp uit de auto halen, er zit een witte schroefmoer op achterkant van de koplamp, deze draai je eraf, aan binnenzijde van de koplamp zie je een haak zitten, die druw je naar beneden en trek je opzij, zo kan je gehele lamp uitnemen. ik weet niet of er hier op het forum een how to van is, maar zal vast wel. Is echt simpel klusje

stadslampje is een T10, canbus
ik heb mijne vervangen door oranje en knipperlicht op 20 % gezet
 

Gimli

Lid
knipperlicht op 20% gezet?? ik heb geen vcds/vagcom.

Maar waarom heb je die op 20% gezet dan??
 

Joske

Forumguru
hij bedoelt mss constant branden van de knipperlichten (USA style)? ale, daar dacht ik toch aan als ik het las :)
 

Jee13

Forumguru
Knipperlicht voor is idd USA style, heb ook canbus leds liggen nu, even kijken wat mooier staat
Ik kan het zo voor je aanzetten als je dat wilt
 

Gimli

Lid
Ik hou me zeker aanbevolen , ik wil eigenlijk ook nog de coming/ leaving Home over de mistlampen hebben :-)
 

Jee13

Forumguru
ja is echt wel heel knap hoor! :thumbsup:

@Gimli de kofferbakverlichting zit idd NIET op het canbussysteem, de interieurverlichting weet ik niet (veronderstel ook niet ;) )
Ik heb net even oude kofferbaklampje erbij gepakt en opengemaakt
Hier zit een metalen afdekking op ivm warmte en er zit een gewoon T10 glaslampje in

Natuurlijk kan je er een T10 led in steken, maar dan moeten deze ook zijwaarts licht uitstralen
De units van superskoda zijn voorzien van smd leds op printplaat en geven megaveel licht, prijzig, maar die lichtopbrengst is met een t10 led niet haalbaar

20130731_114334.jpg
 

Gimli

Lid
kijk daar heb ik wat aan :-) dan ga ik die bij superskoda vandaan halen :-) de buren zullen wel denken, alweer een pakketje uit CZ??
 

Jee13

Forumguru
Vanmiddag bij skoda dealerAmes geweest, keurig geholpen en mijn verkeerd werkend linkerachterraam is hersteld

Vanwege spanningsval is raammodule ontregeld geraakt, raammodule is geupdate en werkt weer zoals het hoort

Kosten: NUL, is service meneer, top! Netjes toch.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb die logo's voor de motorkap en achterklep ook net besteld! Goeie inspiratie dit topic.

Iemand nog tips hoe ik de oude logo's het beste kan verwijderen?
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie het topic nu pas, maar ziet er goed uit, alleen ben je volgens mij vergeten te vertellen dat je een voorkeur hebt voor blauwe stationwagens (ook gezien de Passat).

Lampje voor kofferbakverlichting is volgens mij 5W5 (kan zijn, dat dit dezelfde vorm is als T10), kun je in een gewone automaterialen zaak halen. Standaard setje van twee 5W5 Led's kost iets van 2-3 euro en geeft niet zoveel licht, setje van twee 5W5 SMD Led's kost iets van 5-6 euro en geeft een bak meer licht. De goedkope led verbruikt iets van 1 Watt per lampje de SMD-versie 2 Watt per lampje.
 

Jee13

Forumguru
ik had dat topic ook als inspiratie gebruikt voor de logos

auto bevalt super, ben er nu mee op vakantie in franse alpen.

auto moet nog wel gechipt worden. De VC turbo komt er in mijn ogen wat laat in op een RS, ook wil ik DPF eruit. mijn passat had meer koppel bij lage toeren
 

Rallye

Forumguru
Leuk. Instapverlichting heb ik op een Nederlandse RS nooit gezien. Heb je zelf de hele instapverlichting aangelegd, of alleen de lampjes vervangen door LEDs?

Je lijkt dan standaard weer geen RS voetsteun te hebben (vandaar die uit de Golf)?
 

Jee13

Forumguru
Leuk. Instapverlichting heb ik op een Nederlandse RS nooit gezien. Heb je zelf de hele instapverlichting aangelegd, of alleen de lampjes vervangen door LEDs?

Je lijkt dan standaard weer geen RS voetsteun te hebben (vandaar die uit de Golf)?
Ik heb een import wagen

Is op nl wagen deurverlichting niet standaard?
Ik wil nog verlichting maken onder dashboard en dashboardkastje wat mee brand bij instappen en groen brand tijdens verlichting aan

Ik had simpele plastic voetsteun, alleen 3 alu pedalen.
Is op nl versie de rustplaat wel uit alu?

Dze is volgens mij exact zelfde als uit g5 welke ik nu gemonteerd heb
 
Bovenaan Onderaan