Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik zal me hier ook even voorstellen, eigenlijk opnieuw voorstellen, want ik heb in het verleden wel eens wat gepost, toen mijn vrouw een Fabia reed

Ik ben Jeroen, fysiotherapeut van beroep, fanatiek wielrenner/mountainbiker en hobbydetailer, daarnaast natuurlijk autofiel

Op dit moment heb ik een VW Passat welke zaterdag as. plaats gaat maken voor een blauwe RS
Natuurlijk heb ik al de nodige ideeen opgedaan wat er aan de RS moet gaan veranderen

Mijn passat heb ik 6,5 jaar proleemloos gereden, gekocht met 146.000km en staat nu op 339.000km
Oa ook op maat gechipt door JD

De standaard sportline is volledig omgebouwd naar highline en aangezien ik van leds hou, heb ik deze zo veel mogelijk toegepast

Ik heb ook in bezit vsn VCDS, dus al er in buurt van Dordrecht leden zijn die daar gebruik van willen maken, hoor ik het wel

Nu zal je denken, hij is al aardig thuis in de VAG wereld, dat klopt, ik ben al aantal jaar moderator op vwpassat.nl en heb daar ook meerdere how-to's voor geschreven

De Skoda moet net zo'n mooi project worden natuurlijk!

Foto van de Passat:
image.jpg

En natuurlijk alvast een foto van de RS
image.jpg



Edit, ik zie ook dat hier een meet & greet subforum is, aan de moderators de vraag of dit topic hier kan blijven staan of daar naar toe verplaatst moet worden?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Zo zo Welkom Jee13, is het een Amerikaans model Passat, gezien de oranje zijverlichting voor en achter die verplicht is in de VS. De Passat ziet er wel erg mooi uit. Ik wens je veel plezier met de RS en zie met belangstelling de modificaties tegemoet die je aan de RS gaat doen
 

CDK

Forumguru
welkom op het forum Jeroen en veel plezier met de RS, hopelijk kan je daar net zo lang van genieten als van je Passat.

greetz Corné
 

Jee13

Forumguru
Dank je
Skoda is idd geimporteerd uit DE

De passat is zelf omgebouwd met SML, side marker lights

Vanmorgen al bij de dealer wat spul opgehaald en gelijk ook de nieuwe type logos besteld, bij zit er een finishvlaglogo op, staat niet naar mijn zin, nieuwe skoda logo is lekker strak
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jee13

Forumguru
Zal eens update doen

Auto bevalt tot nu toe super, heb al wat aanpassingen gedaan

18-07-2013
- nieuwe accu afdekkap: 3C0915443A
- nieuwe type skoda logos voor en achter: 5J0 853 621 A AUL, 1ST 853 601 A AUL
- bagagenet OEM Skoda: DMA 620 003
- nieuwe dorpel linksachter
- T10 1 W Highpower canbus led in spiegels
- Highpower leds in hemel voor en achter
- 39 mm canbus leds kentekenverlichting
- Footplate Golf 5GTI: 1K1 864 551 SUB
- 39 mm canbus leds in portierverlichting
- ruitenwisserbladen voor: 1Z1 998 001
- ruitenwisserblad achter: 7 E0 955 425
- dopjes wielbouten
- mattenset RS
- kentekenplaathouder voorzijde
- restylen pookknop

20-07-2013 Grote Beurt, 154488 km
- Grote beurt
- olie 4,5l, LLX3 5w30 Valvoline
- oliefilter
- brandstoffilter
- luchtfilter kool
- 4 x gloeibougies
- algemene inspectie
- motorflush
- injectorreiniger in brandstof
- regeneratie DPF
- service interval naar 15.000 km gezet

21-07-2013 Full Detail,

28-07-2013 Detail Velgen, verven flezen alu hamerite

Sticker hand wash only + alarmstickers deuren
H1 MTEC mistlampen geplaatst, ingesteld als DRL
Xenon gecalibreerd met VCDS

Zal morgen even wat fotos posten
 

Gimli

Lid
Mooie wagen hoor, waar heb je de led verlichting vandaan? Ik wil in de mijne ook alles vervangen voor led. Kentekenplaatverlichting is het al nu de rest nog. Thanks
 

Jee13

Forumguru
@Gimli, Ik heb wat leds bij www.leddel.nl gekocht

houden jullie een beetje van fotos, ik heb er nog al wat namelijk:D
logos.jpg

skoda1.jpg

skoda2.jpg
logoachter.jpg
motorruimte.jpg
ledsleddel.jpg
kentekenledscanbus.jpg
spiegel1.jpg
spiegel2.jpg
kofferbakleds.jpg
bagagenet.jpg
voetsteunvoor.jpg
voetsteunna.jpg
 
Mooie wagen hoor :D
Uit welk jaar is ie? Heb jij nou hetzelfde blok als mij of ? Is die box boven je radiator nou een powerbox of airbox?
Goed bezig verder jij :)
 

Gimli

Lid
super mooie wagen man :-) staat em goed die leds, en die wassticker is idd geniaal :-) die wil ik ook :-)

Zou je mij in een PB de bestelnummers voor de ledjes door kunnen geven? scheelt mij weer wat zoekwerk...
de kentekenplaat heb ik al, maar de rest moet dus nog.
 

Jee13

Forumguru
nog detail foto van de schakelpook

het leer heb ik geverfd van zo wel de pook als de pookhoes met HG leerverf
het schakelpatroon opnieuw gespoten met alu spray en afgedekt met blanke lak
20130723_172945.jpg
20130723_173015.jpg
 

Jee13

Forumguru
De H1 leds op de foto, heb ik verkeerd gekocht, blijkt dat deze niet passen in de behuizing van mistlamp/DRL, er zit een metalen plaatje op de mistlamp en deze led past daar niet doorheen, bovendien moet er nog een weerstand op om canbus systeem te foppen

Ik heb gekozen voor de MTEC H1 4750, deze zijn stuk witter dan halogeen H1 en komen nu veel meer in de buurt van de Xenon lampen, bovendien passen deze H1 lampen in de behuizing en is geen weerstand nodig
 
Bovenaan Onderaan