Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
img000077.jpg
Heb je misschien groter plaatje of een url?
 

Jee13

Forumguru
Heb jij die schakelaar van de superb erin blackokkie?

Deze past namelijk niet, heb je m aangepast.?
 

Blackokkie2

Forumguru
Ik heb gewoon de standaard schakelaar dus zonder chroom. ik las alleen dat je er een zocht en ik was hem ergens tegengekomen vandaar.
Hij zou moeten passen hij staat tenslotte onder octavia 2.
 

VWim

Forumguru
Hier wat groter:
img000077.jpg


Zie de volgende link: http://www.skoda-parts.cz/predmet.aspx?polozkaID=71

Had er even niet bij stil gestaan dat Skoda groene verlichting heeft. De knop die ik had laten zien is volgens mij van VW en zal daarom naar verwachting ook rode verlichting hebben.

Ik verwacht overigens dat de dealer die knop gewoon zou moeten kunnen leveren.
 

Jee13

Forumguru
bedankt voor het meezoeken, maar deze knop past niet

knop komt uit een superb, ik heb dit aantal weken geleden getest toen ik maatje van me met superb voor detail hier had
 

VWim

Forumguru
Weet je dat heel zeker, deze knop staat namelijk gerubriceerd onder "Octavia II". Dan zou je toch mogen verwachten dat dit ook past.
 

Jee13

Forumguru
ja, weet ik heel zeker, kwam ik niet overtuigend genoeg over?

als je goed kijkt op plaatje zie je randje en uitsparingen aan de buitenkant van de schakelaar
bij een Superb klikt deze schakelaar via de achterzijde in het lichtschakelaarpaneel

Bij een O2 duw je de schakelaar rechtstreeks in het dashboard.

Met beetje moeite is deze wel pas te maken, dan moet je die randjes aan buitenzijde afslijpen
 

Jee13

Forumguru
Vandaag begonnen aan het handmatig polijsten van de wintervelgen
Glans komt weer wat terug
Moet ook nog wat hoekjes aantippen met lak

20131107_111707.jpg

IMG-20131107-WA0004.jpg
 

Jee13

Forumguru
plastidip kan altijd nog

hoogglans licht antraciet is een kleur die ik wel eens zo willen zien op velgen onder een race Blue RS, zwart lijkt me niets

de orginele vw kapjes zijn behoorlijk geoxideerd, maar gelijk custom skoda centercaps van gemaakt

20131107_192122.jpg
 

Jee13

Forumguru
Vanmiddag was ik vroeg klaar, dus uit het werk gelijk door naar numansdorp om winterbanden op te halen
Daarna door naar reedijk banden in Strijen om banden te wisselen en auto uit te lijnen. Dit was nog niet gebeurd na de verlaging.

Voorkant hoefde maar iets bijgesteld te worden, was niet veel, achterkant stond perfect.

Ondertussen praatje met de monteur, die herkende sticker: handwash only en zei dat hij van de week ook iemand had die zo'n sticker op zijn auto had. Ik lachen en zei dat is mijn broer en ik ben net zo'n zeikerd :mrgreen:

Keurig geholpen, monteur ging netjes met auto en de wielen om, daar hou ik van!

20131108_154934.jpg

20131108_154944.jpg


Velgen gaan nog in laagje rimwax en naar zolder, is mij nog niet koud genoeg
 

Jee13

Forumguru
Vanavond geknutseld aan de climatronic

De knoppen van passat hebben chrome ring, de volledige knop moet dan worden overgezet
Bij de skoda zit de OFF knop op zelfde plek als bij passat echter is dit een blanco knopje zonder verlichting

Ik moet nog even verder verdiepen of het mogelijk is om verlichting achter de knop te solderen, printplaten lijken op het oog wel het zelfde

20131112_185219.jpg

20131112_205056.jpg
 

Jee13

Forumguru
Hier een foto voor de printplaatfetisjisten :mrgreen:
De onderste unit op de foto is die uit de passat, daar zie je rondom de middenknop/sensor een grote smd led(rode) en een kleine(oranje)
Ik moet nu uitzoeken of ik op dezelfde plek op printplaat van skoda een groene led en oranje led kan solderen. Ik vraag me af of er nog weerstanden missen of ergens brug gesoldeerd moet worden
IMG-20131112-WA0005.jpg
 

LdN

Forumguru
De printen lijken misschien hetzelfde maar zijn het zeker niet, de stukken in de rode cirkels matchen al niet en zo zijn er nog wel meer, het hele deel links boven verschilt ook flink.
Hoe het functioneel is weet ik niet maar ook daar verwacht ik verschillen.

Knipsel.GIF
 

Jee13

Forumguru
Scherp opgemerkt

Wat ik moet uitzoeken is waar ik weerstand moet solderen en waar deze op de print zit van de passat
 
Bovenaan Onderaan