Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Nu al de winterbanden leggen? Is dat nog niet een beetje vroeg?hier in BE nog steeds gemiddeld 17°C, NL ook dus toch niet echt optimaal om nu al met de winterbanden rond te rijden.
 

leon-cupra

Forumguru
Goede en betrouwbare techniek maar op gebruikersgemak lopen ze wel wat jaartjes achter...
Op vlak van design liepen ze toch ook serieus achter. Typische aziatische stijl, iets dat je in europa niet verkocht krijgt. De nieuwe modellen zijn nu wel best mooi, maar toyota is lang vergeten in de "top mind" van de koper. De koreaanse merken hebben al enige tijd deze plaats ingenomen van toyota.
Wss ook wel met de eigenzinnige strategie van het motorenpallet, ... jaren geen diesel meer :arghh:
 

Japanese Power

Donateur
Nu al de winterbanden leggen? Is dat nog niet een beetje vroeg?hier in BE nog steeds gemiddeld 17°C, NL ook dus toch niet echt optimaal om nu al met de winterbanden rond te rijden.
Het begrip winterband is breder dan alleen in de winter met temperaturen richting vriespunt. Hij levert om meerdere redenen betere prestaties in de herfst en winter. Winterbanden hebben extra groefjes die voor meer grip zorgen bij het optrekken / afremmen. Dit geldt voor bevroren en besneeuwde wegen maar zeker ook bij regen, modder en op een weg vol met bladeren, zoals nu dus. Afgezien daarvan heb ik geen zin om weer een afspraak in te plannen om langs de dealer (lease) te gaan voor een bandenwissel in de periode dat iedereen ineens z'n banden wil wisselen omdat de vorst z'n intrede doet. Kijk, ben je zelf monteur of heb je de banden op velg thuis of in je garage opgeslagen liggen is het helemaal makkelijk, maar die vlieger gaat bij mij niet op.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Op vlak van design liepen ze toch ook serieus achter.
Kom kom, beetje relativeren: zet een Corolla van 15 jaar naast een Octavia van 15 jaar oud, qua vormgeving zijn beiden niet top-of-the-art. Alleen het gebruikersgemak van de OC zal hoger liggen en de betrouwbaarheid van de Corolla zal van zijn kant weer hoger zijn. Qua design heeft Skoda ook pas de laatste jaren flink doorgepakt. Hiervoor was ook alles maar braaf.
 

Japanese Power

Donateur
Zo, mijn beer is gisteren alweer 2 jaar worden. Time flies when you are having fun!

Donderdag gaat hij echter weer naar de dealer om de hoge tonen speakers in de voorportieren te laten nakijken. Afgelopen week zijn de deurpanelen ook al los geweest en zijn de speakers vastgezet, volgens de monteur resoneerden ze en de trillingen die ik nog zou horen zouden de natuurlijke trillingen van het gebruikte materiaal zijn. Het leek weg, voor 1 dag, maar daarna keerde het trillen en kraken in de hoge zuivere tonen in bepaalde nummers bij het volume op halve kracht weer terug. Moet wel zeggen dat ik hele zuivere muziek met veel hoge tonen luister op hoge kwaliteit, iets wat met radiozenders niet hoorbaar is omdat deze met veel meer vol geluid uitzenden.

Ik vind krakende hoge tonen speakers na 2 jaar wel een beetje tegenvallen... maar goed, laat ik donderdag afwachten wat daaruit komt. Nu is het in elk geval qua geluid een beetje behelpen, lees: hou het volume bescheiden. Ik zal ook nu weer een playlist in Spotify maken met de nummers waarbij het overduidelijk optreed om het ook nu aan de monteur te laten horen.
 

Japanese Power

Donateur
Producteigenschap.

Dat woordje zie ik hier wel vaker langskomen... Ik krijg er altijd een unheimlich gevoel bij. Gisteren is de Kodiaq voor de 2e keer in korte tijd naar de dealer geweest omdat ik bij muziek op een redelijk vol volume, lees vanaf 65%, bij hoge tonen met zuivere muziek gekraak ervaar. Monteur, chef werkplaats en ook de receptionist hebben het gemerkt en ook na kunnen bootsen.

Echter valt dit onder het kopje producteigenschap...
Ook in andere showroom Kodiaq's/Karoq's met de standaard audio instantie treed dit op. Oplossing is andere speakers laten monteren (op eigen kosten) omdat PON lease niet akkoord gaat met deze kosten en het onder producteigenschap plaatst. Kortom: tegenvaller dus. Mag kennelijk niet te zuivere muziek draaien en het volume lekker vol #teleurgesteld

O ja, een leuk voorbeeldnummer (Spotify) waarbij het optreed is deze.
Ben benieuwd of mensen het kunnen nabootsen...
 

EdK

Forumguru
is niet te beluisteren, hebt geen smoelenboek en geen spotify account......

Maar goed ze erkennen een gebrek maar omdat het kosten met zich meebrengt dan geven we het de naam producteigenschap.
Maw we stoppen er bagger troep in zodat we de verkoopprijs laag houden , en als men dan komt zeuren dan noemen we het een product eigenschap, maarrrrrrr indien je het opgelost wil hebben dan kost het je 450 euro....

Tsja hoe lang kun je met dit soort behandelingen naar je klanten doorgaan tot het spaak loopt ????:pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eén van de meest succesvolle uitvindingen in de automobiel industrie: producteigenschap. Totaal nietszeggend en een makkelijke en tegelijkertijd erg doorzichtige manier om ergens onderuit te komen. Neem nu dit probleem van jou. Kennelijk ligt het niet aan jouw auto in het bijzonder, maar is het gewoon iets wat bij de auto hoort. Waar het natuurlijk om gaat, is dat dit zo mag zijn, maar dat het onverlet laat dat het een ongewenste en niet bedoelde eigenschap is, welke dan ook verholpen zou moeten worden. Ik zie het al, ik koop een tv toestel, het beeld blijkt veel ruis te vertonen en desgewenst zegt men: ja meneer, dat hebben veel van deze auto's, is een product eigenschap. M.i. is het enige wat in dit verband van belang is, dat je er redelijkerwijs van uit mag gaan als je zo'n product koopt, dat deze ongewenste eigenschap zich niet voordoet. Kan me ook niet voorstellen dat deze doorzichtige truc stand houdt, when push comes to shuff
 

leon-cupra

Forumguru
is niet te beluisteren, hebt geen smoelenboek en geen spotify account......

Maar goed ze erkennen een gebrek maar omdat het kosten met zich meebrengt dan geven we het de naam producteigenschap.
Maw we stoppen er bagger troep in zodat we de verkoopprijs laag houden , en als men dan komt zeuren dan noemen we het een product eigenschap, maarrrrrrr indien je het opgelost wil hebben dan kost het je 450 euro....

Tsja hoe lang kun je met dit soort behandelingen naar je klanten doorgaan tot het spaak loopt ????:pieker:
Verkoopprijs laag houden? Sinds wanneer is een kodiaq goedkoop :pieker:
En hoe lang kunnen de autoinvoerders ermee weg: blijkbaar al heel lang. Al de invoerders bestaan al meer dan 60 jaar, allen zijn ze zeer grote ondernemingen met enorm veel cash, ...
Kunnen wss nog lang op die manier doorgaan. Producteigenschap is niet een woordje dat nog maar 5 jaar bestaat. :arghh:
 

CDK

Forumguru
Producteigenschap of niet, Skoda blijft een B(udget) merk, of je dat nu leuk vind of niet. Je kan en mag dan écht geen high end audiosysteem verwachten. Voor de doorsnee Skodarijder volstaat het prima en voor de audiofielen is er genoeg moois te koop wat ingebouwd kan worden in welke Skoda dan ook. Die laten overigens ook meteen antidreunmateriaal in de portieren plaatsen. Isolatie bij Skoda’s is nu eenmaal ook een ramp ;)
 

Henrik

Forumguru
O ja, een leuk voorbeeldnummer (Spotify) waarbij het optreed is deze.
Ben benieuwd of mensen het kunnen nabootsen...

Prachtig nummer! Weer ff onder m’n favorieten gezet ;)

Heb even niet teruggelezen, maar heb jij het Canton systeem in je auto zitten? In dat geval ben ik het niet helemaal eens met Corné dat je niet te veel mag verwachten van een Skoda geluidssysteem. Je betaalt immers fors voor de upgrade. Voor deze prijs kan je thuis een mooi systeem neerzetten namelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan