Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
Zoutwater is sowieso funest voor je auto. Mijn zwager kocht ooit een Toyota landcruiser die altijd op het strand heeft gereden, en dat ding wad overal verrot. Op de meest gekke plekken!
 

EdK

Forumguru
Kijk maar eens bij de bewoners van de wadden eilanden die ook na zomerperiode weer het strand op mogen en kunnen met hun wagens.
Ze zijn toch na x aantal jaar meer aangevreten door het klimaat dan de wagens van ons zelf op vaste wal.
Valt niet tegenaan te wassen volgens de bewoners waar ik regelmatig mee in gesprek ben
 

EdK

Forumguru
Of we in nederland geen zoet water hebben.....

Beken / rivieren en meren...
Genoeg jachthavens met trailerhelling !
Rij je hem de helling af, laat hem een week staan en laat hem er weer uit takelen....

Is het zout weg en zitten de mossels eraan....:deuk:

Biertje ??? :cheers:
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Zo, de beer staat weer te glimmen op de oprit. Van binnen en van buiten weer als nieuw.
Alle spullen opgeruimd, nu nog een weekendje nagenieten van de vakantie en dan maandag weer aan de bak.

Een ding ben ik wel achter: 888 KM afstand met een gemiddelde van 79 KM/H en 12 uur sturen is veel relaxter thuiskomen dan een rit van 888 KM met een gemiddelde snelheid van 140 KM/H zoals voorgaande jaren.

Dat jagen kost gewoon veel meer energie.
Dan begon de vakantie pas bij aankomst en nu was het al vakantie bij vertrek.

IMG_9158.jpg
 

EdK

Forumguru
Een ding ben ik wel achter: 888 KM afstand met een gemiddelde van 79 KM/H en 12 uur sturen is veel relaxter thuiskomen dan een rit van 888 KM met een gemiddelde snelheid van 140 KM/H zoals voorgaande jaren.
Tsja er is een gezegde ! "de wijsheid komt met de jaren "
Bij mij is het al jaren zo dat de vakantie begint op moment dat ik de voordeur op slot draai.
Want het is niet alleen mooi op adres waar je geboekt hebt maar ook de de omgeving tussen huis en vakantie adres (sen )

En nu kom je al uitgerust aan op vakantieadres en als je jakkert kom je gebroken aan en kom je ook weer gebroken thuis en moet je enkele dagen daarna alweer aan de bak, en ga je dus weer brak aan de slag ipv uitgerust ...

Dus tsja voor mij oud nieuws.....:pardon:
 

EdK

Forumguru
Of wist je dit al vanaf je 20e?
ehhhh 24e al, Ik heb vanaf mijn 20e ergens tot aan mijn 40+ alleen maar motor gereden ( zomer/winter ) en had zelfs geen auto rijbewijs !
En dus ook op motorfiets met vakantie met tentje en slaapzak achterop en 1 zijkoffer voor mezelf en andere voor vriendin.
En dan was het de deur uit en we wisten welk land we wilden zien, en voor de rest was het rijden en rond 14.00 / 15.00 uur gingen we zoeken naar een supermarkt en een camping waar we konden overnachten.
Beviel de omgeving of de camping dan boekte we de volgende ochtend nog 1 of 2 nachten bij en gingen we de omgeving bekijken per motor of benenwagen.
En zo hielden we dan onze vakantie.....
En zo houden we eigenlijk nog onze vakantie's, niets boeken en we zien wel...
En er is altijd wel iets te vinden voor een nacht !
En oké de ene keer betaal je de hoofdprijs voor overnachting en de keer er op overnacht je bijna gratis...
Maar goed veel mensen kunnen er niet tegen en moeten de zekerheid hebben van op hun naam iets gereserveerd hebben staan.
Ik zou knijtergek worden als ik 1000Km moet jakkeren naar me vakantiebestemming en dan 3 weken op zelfde plek continu zou zitten op zelfde lokatie, en dan aan eind weer 1000Km terug moet jakkeren en uiteindelijk weer gebroken thuis te komen....
 

Canon-Eye

Forumguru
Behalve het ene uiterste vs. het andere is er ook nog zoiets als een gulden middenweg: je kunt ook prima ergens ver weg iets gereserveerd hebben - en daarmee de zekerheid dat je er een plek naar je zin hebt voor de tijd die je wilt - zonder daar in één ruk naartoe te jakkeren.
Zo hadden wij ooit een afspraak voor een bepaalde week bij kennissen iets boven Toulouse (met ruimte voor 1 caravan op hun terrein), daarom zowel de heen- als terugreis zodanig ingedeeld dat we soms 1 nacht, soms 2 nachten op dezelfde plek konden blijven.
's Middag om een uur of 3, 4 vind je in de gids met kleinere campings altijd wel een geschikte plek in de buurt. En dan na het ontbijt rustig opbreken en verder, zo kun je op je dooie gemak in een weekje een heel eind komen en onderweg zelfs als chauffeur ook nog van de omgeving genieten.
 

s-line

Forumguru
Blah blah.... ik doe al jaren in 1 keer door rijden naar mijn bestemming (Max.1450km) en kom nooit moei of gestrest aan hoor, als ik zeg zullen we een keer in 2en rijden begint iedereen te schreeuwen hier. Maar ik snap als je ouder bent dat het te moeilijk wordt.
De meeste oudjes moeten ook na het eten ff een tukkie doen!:maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@s-line, zou de Peugeot dan toch beter zijn dan Skoda's? :pieker:
:D
Persoonlijk ook niet zo een fan van lange afstandritten. Maar heeft dan meer te maken met de kids. Kunnen elkaar tijdens ritjes zo op stang jagen en treiteren dat ik ze soms graag langs de weg zou willen achterlaten.... verveling :nono:
 

s-line

Forumguru
Bedankt meteen aan gepast!:thumbsup:
Ik ben ook alweer een tijdje geleden op vakantie geweest. Bijna weer aan toe.:nailbiting:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan