Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henrik

Forumguru
O ja, een leuk voorbeeldnummer (Spotify) waarbij het optreed is deze.
Ben benieuwd of mensen het kunnen nabootsen...

Prachtig nummer! Weer ff onder m’n favorieten gezet ;)

Heb even niet teruggelezen, maar heb jij het Canton systeem in je auto zitten? In dat geval ben ik het niet helemaal eens met Corné dat je niet te veel mag verwachten van een Skoda geluidssysteem. Je betaalt immers fors voor de upgrade. Voor deze prijs kan je thuis een mooi systeem neerzetten namelijk.
 

Japanese Power

Donateur
Ha Henrik. Dank je voor je muziek keuze reactie ;). Wat het systeem betreft, ik heb geen Canton maar als ik dit van te voren had geweten dat met 2 jaar de hoge tonen speakers toch zouden klinken zoals nu had ik het zeker overwogen, ongeacht producteigenschap of niet.
 
@Japanese Power Heb vanmiddag het nummer in de Polo gedraaid op behoorlijk hoog volume, klinkt goed (kende het nummer al en kan het zeker waarderen) op originele audio RNS 315 met standaard speakers, in de Rapid nog niet getest , daar zitten al betere speakers en het nodige dempingsmateriaal in en dat scheelt toch wel over het algemeen vooral als het volume harder gaat begint de boel minder snel te resoneren en de grens van vervorming is een stuk hoger. Blijft wel subjectief natuurlijk en het kan altijd beter.
Over het algemeen zijn VAG speakers best redelijk al heb ik hier ook al eens klachten gelezen over veel te schelle tweeters in O3's
Jouw beer is een leaseauto ? Dan is betere speakers monteren in combinatie met dempingsmateriaal denk ik alweer lastiger, als de LM niet mee wil houd het snel op.
 

Japanese Power

Donateur
Jouw beer is een leaseauto ? Dan is betere speakers monteren in combinatie met dempingsmateriaal denk ik alweer lastiger, als de LM niet mee wil houd het snel op.
Klopt, probleem is idd PON Lease die de boel nu tegenhoudt. Beetje lastige situatie. Zelf andere speakers monteren vind ik wel ver gaan. In de basis mag je ook niet sleutelen aan een leaser, de bekende kleine letters... Vandaag een lange dag op stap, met 4 man in de auto en dan is het allemaal geen probleem, maar als ik alleen rij (elke werkdag dus) vind ik het systeem toch regelmatig tekort schieten. Enige oplossing is net zolang voluit draaien tot de speakers zichzelf opblazen maar of je dat moet willen en voor jezelf kunt verantwoorden is een 2e.
 

EdK

Forumguru
Enige oplossing is net zolang voluit draaien tot de speakers zichzelf opblazen maar of je dat moet willen en voor jezelf kunt verantwoorden is een 2e.
Maar goed wat is een andere oplossing als je pon lease hebt en een pon wagen...
Ja weet het zou niets uit mogen maken, maar denk dat anders was geweest als het geen ponlease was geweest...

Dus tsja als zij jou zieken met hun opmerking dan maar er een echt garantie geval van maken, oordoppen in en geluid voluit gooien tot je geen oordoppen meer nodig hebt en je je motorgeluid opeens waarneemt..
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Zo, daar gaatie dan, op naar de schadehersteller. Mag (moet) nu een paar daagjes rondtoeren in een Golf. Maar oef, wat laag is die instap... Bijna 8 weken na de aanrijding is er eindelijk tijd voor reparatie.

IMG_1543.jpg
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Kon kiezen. Of om 08:30 uur de auto brengen en een leenauto meenemen of gewoon in 06:00 uur beginnen met werken en de auto laten ophalen. Makkelijke keuze toch. Kost me geen tijd = geen geld en ik ben 100% productief.
 

leon-cupra

Forumguru
Blijkbaar was je niet 100% productief want je stond foto's te trekken :pardon:
;)
Maar idd, handig dat ze hem komen ophalen. Maar als ze een leenwagen mee hadden, konden ze toch gewoon met de wagen terug rijden? Een takelwagel was dan overbodig zeker? Zou ook wel wat tijd besparen voor de dealer.
 

EdK

Forumguru
Vele lease toko's accepteren dat de aangetrouwde echtgenoot (M/V) in de leasebak rijd maar verder mag er geen ander achter het stuur kruipen.
Zelf gehad met collega zijn lease transporter, samen op pad en hij gaat door zijn rug
Van kantoor hebben ze toen eerst lease toko moeten bellen om toestemming te krijgen dat ik terug reed....
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij van bedrijfswege beschikbaar gestelde personenauto's hoor je dat wel vaker m.b.t. privégebruik en daar kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen. Maar ik vind het wel heel bijzonder dat een geleasde bedrijfsauto niet door om het even welke medewerker bestuurd zou mogen worden???
 

Japanese Power

Donateur
De beer is gisteren einde dag weer keurig hersteld en schoon afgeleverd, en nu wel bereden door de chauffeur en niet op een transporter. De volledige voorbumper inclusief onder -en bovengrill zijn vervangen omdat er onderhuids toch meer kapot was dan wat je aan de buitenzijde kon zien. Afijn, 2 maanden na dato mag ik dit hoofdstukje gelukkig ook afsluiten.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Is mijn Kodiaq nu echt zo magnetisch? Krap 4 maanden na de vorige aanrijding was het vanmiddag weer raak. Gelijkwaardige kruising waarbij ik van rechts kwam. Niemand doet zoiets express, ook nu niet: alleen balen allemaal. Weer een uur verder met formaliteiten invullen en LM regelen.

IMG_2555.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan