Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Klopt @Canon-Eye. Wij zaten ons dat net ook af te vragen hier thuis op de bank. Ligt het nu aan de foto of ligt hij wat achterover...

Heb net alles gedemonteerd en op de garagezolder gelegd, kan het nu niet nakijken. Tegen die tijd eens kritisch naar de hoek kijken. Desnoods de dragers nog max. 9 cm naar voren en de koffer ook nog een tikkie naar voren. Kijken of het helpt.
 

Japanese Power

Donateur
Wat neem je allemaal mee op vakantie dat het zelfs niet past in een kodiaq? :pieker:
Tsja. 3 kids en de benodigde spullen. 3 MTB’s achterop met de complete uitrusting qua reservemateriaal en kleding. Rugdrager voor de kleine en hikespullen voor de hele club. We zijn echte buitenmensen met een voorkeur voor een huisje ver afgelegen midden in de natuur. Wellicht daarom de extra ruimte voor spullen...
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag de beer z’n eerste wasbeurt gegeven. Na 2 weken sturen en ruim 1650 KM was dat wel nodig. Valt me op dat de hoeveelheid remstof bij de voorwielen op de velgen enorm is. M’n velgen zijn in de basis matzwart met polished delen maar ze leken wel uitgevoerd in matzwart.

En een ander dingetje, maar misschien zie ik als Skoda newbie iets over het hoofd maar hoe kan ik bij een Kodiaq in ruststand de ruitenwissers aan de voorzijde opklappen? Lekker bezig met de Dodo Juice Glass Cleaner maar het is een beetje pielen om onder de wisserbladen te komen. Wat doe ik verkeerd...
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Meteen na het uitzetten van het contact de ruitenwisserhendel een tikje naar beneden geven. De ruitenwissers gaan dan uit de ruststand naar de middenpositie. Dan kun je ze van de ruit halen.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Normaliter zou het zo moeten werken....
Motorkap dicht, contact aan zetten en dan gelijk weer uit,
duw nu de bedieningsstengel van de ruitenwissers een keer naar wissen zodra het contact uit is, de wissers gaan dan rechtop op de ruit staan zodat je de bladen kan vervangen of de ruit er onder schoonmaken.
 

Japanese Power

Donateur
Nieuwste speeltje ook even afgemonteerd vanavond. Thule Easyfold voor 3 MTB’s. Zelfs fatbikes passen erop. En lekker compact inklapbaar. Ideaal. Inklappen, eraf tillen en op de ingebouwde wieltjes de garage inrijden.

8FF7DCD4-84E8-49DA-B162-5ED9DCF3ADBF.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb een tweevoudige versie, die heeft geen wieltjes dus ik moet 'm sjouwen.
Maar daar staat tegenover dat hij op vakantie, als de achterbank toch al is neergeklapt, opgeklapt mooi rechtop tegen de zijkant kan staan, vastgesjord aan de bevestiging van de rugleuning. Neemt dan weinig vloerruimte in, maakt de auto zwaarder voor een betere balans met de caravan en vergroot onze actieradius rond de kampeerlocatie.
 

Japanese Power

Donateur
Maandag 11 december gaat m'n beer voor storingsonderhoud naar de dealer. De EPC-storing met noodloop is in totaal 2 x voorgekomen. Reden om hem een dagje (of meer) achter te laten om te kijken of men erachter kan komen of de storing in de turbo / turboklep te reconstrueren / vinden is. Ben benieuwd. Tot op heden gelukkig niet meer voorgekomen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan