Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru
Zonder gekheid, een mooie aanvulling die rubbere mat, die mij een hoop ergernis zou schelen in de auto. Want inderdaad de kids kijken niet zo nauw waar de voetjes neergezet worden.
 

Japanese Power

Donateur
Heel herkenbaar. De kleinste man deed afgelopen vrijdag het doek er af en binnen 1 minuut zat hij via de bijrijderskant op de bestuurdersstoel. Om 2 tellen later via de middenconsole naar de 2e zitrij te klimmen en via het skiluik in de kofferbak te belanden. Daar heb ik m'n iPhone maar gegeven en heb ik hem vervolgens niet meer gehoord ;)

IMG_9626.jpg
 

Japanese Power

Donateur
In mijn geval de eerste tank gisteren. Schommel nu rond de 1:12. Bij de 10K wordt het pas realistischer wat het gemiddeld gaat doen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Bij de 10K wordt het pas realistischer wat het gemiddeld gaat doen.
En dan zelfs kan het nog alle kanten op.

In begin periode tot een 2 a 3 jaar terug zat ik met de Yeti op een verbruik van 1 op 13,8
Maar dit is dus een 3 jaar terug heel langzaam terug gelopen naar een 1 op 13,4.
En me rijstijl is het zelfde gebleven dus daar kan het niet aan liggen.
 

EdK

Forumguru
Ook een Prius niet. Fabrieksopgave 1:27,4. Mijn gebruik na 138K in 5 jaar lag rond de 1:17...
Tsja dit vind ik echt te triest voor woorden, zeker als er ook nog zo'n lage bijtelling op zat.
Werd / word relatief vaak door die priusjes ingehaald, en dan rij ik al de max snelheid die mag.
En vandaar dat ik blij ben met de huidige regeling.....
 

Japanese Power

Donateur
Huidige regeling is wel zo eerlijk. Maar moet zeggen dat als je een keuze kunt maken voor 14% dat iedereen daar gevoelig voor is. Maar goed. Die 8 jaren zijn voorbij. Kijken waar de overheid met 5 jaar staat qua automotive. Ontwikkelingen gaan snel. Overheden niet...
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag de dakkoffer opgepikt. Mooi maatje. Heb hem nog niet opgemeten maar schat dat de totale hoogte van beer met koffer over de 2 meter gaat :pieker:. Dat wordt dus oppassen bij evt. parkeergarages tijdens de vakanties.

28791EDC-DA04-480D-8D68-B3897600D8BC.jpeg 95FB4147-33BD-450E-80BF-B08B6BD5E6B7.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
De achterste drager lijkt iets lager te liggen waardoor de koffer een tikkie achterover schijnt te hellen.
Is dat aerodynamisch gezien niet vervelend?

Ik had dat probleem met mijn kajak ook, daarom heb ik een verhoging onder de achterste kanosteun geplaatst zodat de boeg iets lager ligt dan de achtersteven. Beter voor de downforce, denk ik dan.
(Moet ik ook wel op letten natuurlijk, bij die snelheden met de Greenline... :D )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan