Japanese Power - Kodiaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru
Er is wel degelijk een geheugen functie, gekoppeld aan sleutel en stoelgeheugen.

Voor de Style Business modellen klopt dat zeker, echter had ik een Passat zonder stoelgeheugen, instellingen per sleutel heeft @Antera destijds wel geactiveerd, maar dat leek redelijk beperkt tot radio instellingen..
Wat ik eerder gelezen heb zou er ook voor de spiegel een module moeten zijn met geheugen en werkte het daarom soms wel en soms niet.

Op de Touran staat het expliciet bij het spiegel pakket dat de functie erop zit. Zodra die er is (ooit een keer ergens in mei.. ) zal ik eens kijken wat het verschil is tussen de modules met die in de Passat.
 

Antera

Donateur
Dank voor je reactie. Bij mij is het af fabriek.
Om volledig te zijn kantelen mijn spiegels wel terug, maar ze gaan niet volledig terug naar de juiste stand. Ik ben wel aan het puzzelen geweest met de programmeer stand. Ik denk dat ik hier nog een fout maak qua instellen. :pieker:
Binnenkort maar eens in Hoogland uitleg gaan vragen.


Gewoon naar de dealer gaan en uitleg vragen. Het komt veel voor maar was iemand op het Seat forum die ook de klacht had en is naar de dealer gegaan. Die kreeg hem terug en werkt perfect. Misschien dat er een update voor is.
 

CDK

Forumguru
Bedankt voor de tip JP, ik heb hem ook maar besteld voor de vakantie (als bagagerek). Besteld bij Superskoda. Even afwachten wanneer hij hier is...

Ik denk niet dat dit dezelfde (bevestiging) is, volgens mij moet deze namelijk af fabriek in de hemel gemonteerd zijn.....? :pieker:
 

maik1

Forumguru
Oh shit, niet gecheckt, die bevestigingen zitten niet standaard in de kodiaq? :(
Wel achteraf in te bouwen hoop ik dan? Weet iemand dit?
 

CDK

Forumguru
Oh shit, niet gecheckt, die bevestigingen zitten niet standaard in de kodiaq? :(
Wel achteraf in te bouwen hoop ik dan? Weet iemand dit?

Normaal staat er bij “past in elke Kodiaq” Hier staat vermeld “professionele inbouw sterk aanbevolen” Ik ben bang dat dit de reden van de 35% korting is, het is simpelweg niet te plaatsten zonder in de hemel te gaan snijden en ja hoe ga je dat weer netjes afwerken :pieker:
 

maik1

Forumguru
Je hebt gelijk, ik ben net even naar buiten gerend (takkeweer vandaag!), en geen bevestigingen te vinden. Als die aansluitdoppen in het hemeltje en de C-stijlen met aansluitingen los te krijgen zijn dan is het prima erin te knutselen.
@Japanese Power , zou je voor mij wat detailfoto’s willen maken van de bevestigingen? Bv van die doppen in de hemel, als je daar in kijkt (met het rek eruit, hopelijk zit hij nu niet in je kodiaq), zie je dan een schroef zitten waarmee de aansluiting ergens in het staal geschroefd zou kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt!

Ohja, ik heb een panoramadak, hopelijk gaat dat ook niet elkaar bijten :sterretjes:
 

Japanese Power

Donateur
Hi guys. Ik heb hem inderdaad achteraf laten bevestigen door de dealer. Is geen makkelijk klusje want je moet inderdaad in je hemel en in je raamstijlen de bevestigingspunten vastzetten. En dat was geen sinecure vertelde de monteur mij. Maar het zit als een huis, volledig trillingsvrij en het even demonteren is een kwestie van 4 moeren losdraaien. Regelmatig gedaan en een paar minuutjes werk.
 

maik1

Forumguru
Bedankt voor de info. Die foto’s had ik ook al gevonden ja. Als een dealer het kan, kan ik het ook :koffie:
Nu maar hopen dat alle bevestigingsmaterialen bij het rek zitten. En dan heb ik toch nog twee vragen voor je @Japanese Power :dankje:. Bij welke dealer heb je het laten doen (dan heb ik nog een hulplijn in uiterste nood ;)), en zou je misschien een keer de ruimte tussen het rek en de hemel op kunnen meten voor mij? Ik heb al zitten turen bij mij, en ik denk dat het rek net achter de verlaging van de zonnerollo (van panodak) zit, maar er lijkt bij jou al meer ruimte te zijn dan dat de hemel naar beneden komt.
Ohja, stiekem vraag 3: als er geen duidelijke montagebeschrijving bij het rek zit, kan ik bij jou dan eens komen meten waar de bevestigingen precies zitten? Een hoop vragen, sorry daarvoor, maar alvast erg bedankt voor je reaktie.

Als het rek past met mijn panodak, en ik het rek zelf ga inbouwen, zal ik een fotoverslag met aanwijzingen maken waar anderen hier dan hopelijk ook nog wat aan zullen hebben.
 

maik1

Forumguru
Ja, natuurlijk, het heeft geen haast, volgend weekend ofzo is ook oke bv.
En welke dealer heeft het ingebouwd? Handig om er 1 te weten die het kunstje al eens gedaan heeft.
 

Japanese Power

Donateur
Ha @maik1. Mooi weer en gelijk even de rolmaat ertussen gehangen. Ruimte tussen hemel en bovenzijde rek is 37 MM.

217B41A1-28B2-4F12-BDCE-0429230A4017.jpeg

De ruimte vanaf de bovenzijde van de rollo (rek staat tussen bank en rollo gemonteerd) tot de hemel is bijna 36 CM.

94185732-1DB7-4AEB-B7E1-B11804491FB2.jpeg

Komen meten mag altijd in de regio 078. Succes!
 

maik1

Forumguru
Top! Heel erg bedankt. Morgen ga ik even bij mij meten. Je rek staat min of meer vertikaal toch? Of iets voor- of achterover? Dan kan ik ook gelijk inschatten hoever het rek achter de verlaging in mijn hemel zit (if any). Ruimte tussen bagagerollo en rek is schat ik een vingerdikte?
 

maik1

Forumguru
Dat moet wel gaan passen. Mijn meetlint recht omhoog gestoken achter de rollo langs. Als ik hem wat meer naar voren laat kantelen wordt de ruimte wel iets lager omdat dan mijn hemel wat omlaag gaat, maar voordat die 37mm opgegeten wordt zou de hoek al wel redelijk zijn. Skoda zal dus ook wel rekening gehouden hebben met het panodak.
Het rek ligt al in Duitsland zag ik in mijn t&t, dus misschien van het weekend al echt zelf passen, maar dit heeft mij al redelijk gerust gemaakt :jaja:

3DA55979-D858-4517-8622-FA23CEB86110.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan